hjælp - ACHI til IDE

  • Hej alle sammen.


    Jeg har i de sidste par dage rodet lidt med min maskine. Jeg vil godt have windows xp på min pc, men har prøvet mange metoder. Jeg får Windows xp install fejlen stop: 0x0000007b.


    Har søgt lidt på google, og man skulle ellers bare ændre fra achi til ide i bios, men denne funktion har jeg slet ikke.


    Har så været inde og søge lidt, og man skulle så prøve at finde en nvidia driver og implementere den i windows xp disken, men dette hjalp ikke. Har derefter prøvet at tage min sata hdd, smide den i en anden maskine og formatere den til xp, men min main computer, vil slet ikke godtage den. Har sat den som master med jumper og det hele, og jeg er ret lost lige nu. Foretrækker helst xp.


    Men håber at der er en der kan hjælpe mig da jeg er kørt helt død i det :s, har ellers prøvet alt :s


    mvh Zarqua


    *EDIT*
    Har endda prøvet at smide en IDE HDD i, og prøve at formatere den vej, men den kommer med samme fejl :s


    Har ellers fundet en anden løsning, men har desværre ikke et floppy disk drev, så dette gør det jo svært. Men at jeg kunne bruge F6 floppy driver, men er der en måde at få den til at virke på en usb pind istedet?

  • Du *bør* have den option, men jeg vil hellere anbefale at installere det i AHCI mode og så bruge den rigtige driver.
    Hvilket bundkort er det?


    XP kan ikke hente driveren fra en USB stick, du kan dog evt. slipstreame driveren på CD'en.
    Alternativt kan du anskaffe dig et USB diskettedrev, jeg har ét til netop når XP skal installeres.

  • Du *bør* have den option, men jeg vil hellere anbefale at installere det i AHCI mode og så bruge den rigtige driver.
    Hvilket bundkort er det?


    XP kan ikke hente driveren fra en USB stick, du kan dog evt. slipstreame driveren på CD'en.
    Alternativt kan du anskaffe dig et USB diskettedrev, jeg har ét til netop når XP skal installeres.

    Har et Nvidia Nforce. Kan ikke helt huske hvad type ellers, men har driveren til den, men har fundet noget der hedder virtual floppy disk, så vil se om dette måske virkede :)


    Ps. Har prøvet at slipstreame, men den finder slet ikke driveren. Har prøvet normalt install også derefter med f6 funktionen

  • jeg vil bare spørge om du har floppydrev og en diskette
    så er spørgmålet hvad din pc indeholder
    vil gerne have lidt data om pcen ,for hjælpe dig

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

  • jeg vil bare spørge om du har floppydrev og en diskette
    så er spørgmålet hvad din pc indeholder
    vil gerne have lidt data om pcen ,for hjælpe dig

    Har desværre ikke diskette drev :s men jeg prøver at skaffe et diskette drev en af dagene, det burde kunne fås af en kammerat eller oppe på loftet hos en :)

  • ja det mangler sata driver achi xp vil kun have et diskette drev
    med du slipsstreamer den rigtig driver i slipsstream
    du kan bruge nlite her er link
    http://www.nliteos.com/download.html
    her en guide
    http://www.nliteos.com/guide/part1.html
    den skulle være let at bruge
    kan skrive modelnummer på denne acer
    så er mulighed for finde driver

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts