Deling af netværkskabel - hvilken switch?

  • Hej tweak


    Jeg har en router placeret i den ene ende af mit hus, og samtidig står min stationære computer + ps3 i den anden ende af huset. Jeg har trukket et netværks kabel gennem hele huset, men dvs. jeg kun kan være online på en af mine maskiner af gangen. Har læst mig frem tid at det er en switch som kan løse mit problem, men desværre ved jeg ikke meget om disse.


    Derfor spørger jeg om der er en venlig sjæl der kan linke mig en switch som kan løse mit problem. Det eneste krav jeg har til den er at den skal være billig. :)




    Tak for hjælpen

  • Helt enig - I den priskalsse går du ikke galt i byen med en Netgear ^^

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Det burde være en switch du skal bruge, men bare for en god ordens skyld, vil jeg lige høre hvilken router det er du har.
    Hvis det er en router med flere porte på, kan du så komme på nettet hvis du slutter computere til på de porte?


    Hvis performance er lige meget, burde denne TP-link 10/100 Mbps switch være udmærket: LINK
    Den understøtter ikke gigabit, men til gengæld er den super billig.


    En billig gigabit switch vil være denne 5 ports fra tp-link: LINK

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Så burde der ikke være noget problem, i at købe en switch.
    Det vigtigste er bare at det er en rigtig router der tildeler DHCP adresser selv og ikke en modem router fra en internet udbyder, hvor der kan være begrænsninger.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.