ITX Gaming build

  • Hej alle sammen,


    Jeg er ved at skulle bygge en ITX Gaming Computer, og i den forbindelse vil jeg høre jeres input på det setup som jeg har i tankerne.


    ITX Byg:


    Kabinet: Silverstone SUGO 08
    Bundkort: ASUS P8Z77 i-deluxe (ITX)
    Processor: i5-3570K
    RAM: Kingston PnP 8GB @ 1866Mhz
    Cpu-køler: Scythe Big Shuriken Rev. B
    Grafik: Gigabyte GTX670 Windforce


    Er der nogle som har erfaringer med ITX gaming builds og som har kommentarer til ovenstående sammensætning?


    Jeg har valgt en anden køler til CPU'en og grafikkortet fordi jeg gerne vil have en stille computer. Jeg overvejer yderligere at sætte lidt støjdæmpningsmateriale i kabinette, hvis det er muligt. Har i nogle tanker om det?


    Jeg vil hovedsagligt bruge PC'en til gaming, streaming af film og diverse windowsopgaver. Men jeg har igen interesse i PhotoShop eller andre redigeringsprogrammer til billeder og film.


    Success kriterierne er Stille og Lille gaming PC.


    Hvad siger i?


    Mvh


    Repsakk



    Mvh
    Repsakk

    <- Silverstone Sugo 08, Asus P8Z77-i Deluxe, iCore5 @ 3,5 Ghz, 16 GB Ram @ 1800 Mhz, nVidia 660ti GTX (3GB), 2 * Corsair 256GB SSD ->

  • Hej.
    Jeg ville vælge ASUS GTX670-DC2T-2GD5. Jeg har engang haft Gigabyte som grafik, men, jeg synes nu at Asus er så meget bedre i kvalitet.
    Ang. dit valg af Ram, jeg ville vælge 16Gb, dit MB kan gå op til 16Gb og hvorfor ikke Max det ud, da du bygger en helt ny? og jeg ville vælge Corsair Vengeance Ram eller andre af deres gode Ram.


    Du kan evt. se dem her http://www.proshop.dk/RAM.htm


    Jeg har altid brugt Kingston Ram førhen, men, da jeg skulle lave en ny gamer til mig selv, valgte jeg Corsair fordi jeg ville prøve dem og jeg kan godt anbefale Ram fra dem.


    Ang. dit valg af cooler, den ville jeg nu ikke vælge, jeg havde en Scythe Shuriken til min AMD Phenom II X6 1090T og den holdt bare op med at virke fra den ene dag til den anden. (normalt kan man høre på sin cooler at den kører dårligt og skal snart skiftes.)


    Jeg har prøvet mange siden og Artic Cooling kan jeg heller ikke anbefale, det har jeg kun haft dårlig erfaring med.
    Der er ikke nogen special cooler som jeg kan anbefale, lige nu bruger jeg en fra AMD og den virker bedre ind de andre jeg har prøvet.
    Jeg har selv set på CORSAIR H100 til at blive min næste, men, jeg bruger jo også AMD lige nu ;)


    Ang. Artic mærket, de kan være meget lydløs, men, som sagt, jeg har ikke haft god erfaring med dem.


    Jeg håber og ønsker dig held og lykke med at bygge den PC :9xo

    Closed Beta :APB - Age of Conan - AION - ArchLord - Battlefield2142 - Battle for Middle-earth II - CoV - Crysis - C&C Renegade - Diablo - DDO - Heroes of might & magic V - Need for Speed World - PWI - RF Online - Rift - Shaiya - SWTOR - TERA - The Company of Heroes - Vanguard - :thumbsup:

  • hvis den kun skal bruges til gaming er der jo slet ingen grund til at smide flere ram i også selvom det kan understøtte op til 16gb...


    med hensyn til grafikkort så er det et godt valg, med hensyn til producent så er det en religion ;)


    Arctic cooling laver gode og stabile kølere også de til at betale, jeg har aldrig oplevet fejl eller problemer med dem jeg har smidt i maskiner...
    ville tror denne her kunne bruges Freezer 11 LP til dit build
    eller måske Noctua CH-C14 eller deres NH-L12

  • Arctic cooling er noget være lort. Hold dig langt væk fra det. kostet mig næsten en cpu.



    brugte min computer som normalt og lige pludselig knækket selve den Mounting bracket der holder køleren på bundkortet. pga dårligt plastic. sendte den ind til RMA. og fik så en ny der ligger inde i mit skab og blivre helt sikkert aldrig bugt af mig.

  • Arctic cooling er noget være lort. Hold dig langt væk fra det. kostet mig næsten en cpu.


    Jeg havde nu ellers aldrig problemer med min køler på min ATI4850 dengang jeg havde det - tværtimod. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Arctic cooling er noget være lort. Hold dig langt væk fra det. kostet mig næsten en cpu.



    brugte min computer som normalt og lige pludselig knækket selve den Mounting bracket der holder køleren på bundkortet. pga dårligt plastic. sendte den ind til RMA. og fik så en ny der ligger inde i mit skab og blivre helt sikkert aldrig bugt af mig.


    lyder mere som du har været uheldig med et bracket som var fejl produceret end noget andet, normalt for Arctic Cooling meget ros for deres gode og prisvenlige produkter og mange anvender lige præcis dem fordi de laver gode produkter som holder hva de lover og ikk koster det vilde, det ikk en Noctua køler men forhold til hva du betaler for du god køling for pengene...


    og som sagt har jeg set en del i maskiner og sat en del i og jeg har aldrig oplevet problemer med dem...

  • Quote


    lyder mere som du har været uheldig med et bracket som var fejl produceret end noget andet, normalt for Arctic Cooling meget ros for deres gode og prisvenlige produkter og mange anvender lige præcis dem fordi de laver gode produkter som holder hva de lover og ikk koster det vilde, det ikk en Noctua køler men forhold til hva du betaler for du god køling for pengene...


    og som sagt har jeg set en del i maskiner og sat en del i og jeg har aldrig oplevet problemer med dem...


    Det er også min erfaring (og teori). ;-)

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650