Hjælp til valg af trådløs router

  • Hej alle,


    Jeg har planer om at skifte vores Fullrate internet 10/10 ud med noget ComX fibernet formentligt 20/20, da vi har fået ComX fibernet i vores ejendom.


    Når vi opsiger Fullrate, skal vi aflevere routeren, så vi skal bruge en ny.


    Jeg har planer om at købe en HDHomeRun og forbinde den til routeren, så vi kan se TV på vores laptops, tablets etc. - ydermere har jeg på sigt planer om noget NAS og HTPC.


    Jeg har søgt lidt på nettet, og stødt på D-link DIR-655 et par gange. Vil det være et fornuftigt valg?


    På forhånd tak for hjælpen.

  • D-link er et okay mærke men så heller ikke mere end det.


    jeg ville nok kigge efter enten en Linksys, asus eller buffalo.


    hvis det skal være i den lidt billigere ende vil jeg vælge en TP link. har ikke selv haft en men de skulle efter sigende være rigtig gode.


    og hvis jeg må komme med et forslag så køb en Router med USB port i. så kan du smide en Hard disk i den og bruge den som NAS. indtil du får en rigtig Nas server


    Alternativt. hvis du alligevel skal køre en HTPC. kunne du evt virtualisere den og så køre både FreeNas og hvad du ellers ville på den. måske enda installere Smoothwall på den så har du en alt i en box. der køre Nas router firewall HTPC. husk backup hvis du vælger den løsning.

  • Tak for tippet :9xo
    Sådan en Linksys E4200 ser også ret fornuftig ud!


    Er der noget der taler imod for denne router?

    Det er en rigtig god router. den tror jeg du vil blive glad for. hvis det ikke var fordi jeg bruger en PC som jeg har installeret smoothwall på router var det nok også den router jeg vill købe.

  • Det er en rigtig god router. den tror jeg du vil blive glad for. hvis det ikke var fordi jeg bruger en PC som jeg har installeret smoothwall på router var det nok også den router jeg vill købe.

    Fedt! Tak for hjælpen :9xo