Ugens "Gamer PC" post

  • Hey folkens.


    Har fået tilbud på denne PC til 11.199 inkl samling.


    Fractal Design ARC Miditower


    WD, caviaer Black 1 TB 7200 rpm


    Asus MB p8z77-v lk


    Intel core i7-3770k, 3,5GHz, inklusiv køler.


    Kingston HyperX 2x4 x 2 1600MHz


    PNY SSD, 120GB(550/520)


    Asus Gtx670-dc2t-2gd5


    XFX PSU, 850W 80


    Samsung sate bulk, dvdbrænder duallayer


    Artic cooling freezer I30


    Service, samling og test


    Den skal bruges til spil(mest krævende spil i samlingen lige pt. er BF3), mail, openoffice og ellers ikke noget.


    Den er muligvis lidt overkill(ift. BF3), men forhåbentlig holder den lidt ekstra tid så.


    Har desuden overvejet Asus Sabertooth, men kommer ikke til at overclocke meget, måske kun lidt på processoren(3,5 -> 4,5) men det burde, det nuværende bundkort kunne klare uden problemer?


    Er der noget I ville ændre på den? Den skal helst ikke blive meget dyrer, men er klar til at ofte lidt ekstra, hvis cost/benefit går op i en højere enhed.


    P.S Beklager de store afsnit, men kan ikke få lov at lave kun to hops mellemrum. :p

  • Den her trækker BF3 med alt på max.: http://www.komplett.dk/k/shopl…B6-4802-88B4-946492158F43


    eller hvis du vil ha' den skal være generelt hurtigere end den du har kik på: http://www.komplett.dk/k/shopl…94-4FD8-A546-8C962C60324F

  • Okay lad mig lige få det på det rette du siger "
    Den skal bruges til spil(mest krævende spil i samlingen lige pt. er BF3), mail, openoffice og ellers ikke noget" så du skal altså ikke render eller noget ligende så hvorfor bruge dine penge på intel, amd har en virkelig stærk cpu til gaming og lige inde for det område synes jeg du skal tag amd, og Nvidia få du altså ikke det store fps boost ud fra de benchmark jeg har set er det kun 5-7 FPS ekstra du får ud af Nvidia, så tag
    Dnope setup det skulle gerne køre bf3 i full settings

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • AMD og ATI har bare ikke min tillid. Jeg er 36 år og kan stadigt huske alle de problemer folk havde, når de tog "chancen" og købte AMD. Dengang var der mange problemer med diverse spil/programmer, det var altid mindste et eller to spil, ens kamerater ikke kunne kører, med AMD.


    Det har muligvis ændret sig, med hvis jeg skal punge x antal 1000 kr ud for en computer, vælger jeg det som jeg har erfaring med er sikkert. Det er muligt, AMD er ude over børnesygdommene, men det bliver ikke for mine penge de tester det.

  • AMD og ATI har bare ikke min
    tillid. Jeg er 36 år og kan stadigt huske alle de problemer folk havde, når de
    tog "chancen" og købte AMD. Dengang var der mange problemer med diverse
    spil/programmer, det var altid mindste et eller to spil, ens kamerater ikke
    kunne kører, med AMD.


    Det har
    muligvis ændret sig, med hvis jeg skal punge x antal 1000 kr ud for en computer,
    vælger jeg det som jeg har erfaring med er sikkert. Det er muligt, AMD er ude
    over børnesygdommene, men det bliver ikke for mine penge de tester
    det.


  • Det er sku' fair nok.


    Dog er det allerede testet, og ikke for dine penge;-) AMD's socket 7 havde nogle problemer med den frie kerne, og det er rigtigt mange år siden... Der har aldrig været spil AMD ikke kunne køre:)

  • Jeg er også bange for du mister rigtig meget perfomance for the money ved at afskrive amd 100%. Men det skal vi jo ikke bestemme :)



    ellers smed jeg lige noget sammen her http://www.komplett.dk/k/shopl…54-427D-B0AD-EE72D1CCB652 der kan spares lidt på cpu køler, ram og bundkort men ellers vil det give dig den bedste performance af dine valgmulighedder intil vidre. læg mærke til der mangler w7 og kabinet(syntes selv du skal have lov at vælge dit kabinet :) )

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Hej


    Umiddelbart ser dit eget forslag rigtigt fint ud - Det virker som om at du køber det færdigsamlet?


    Såvidt jeg kan se bruger XFX Seasonic til at producere indmaden i deres PSU'er, så det er en rigtigt fin PSU.


    Jeg kender ikke lige PNY som SSD producent, men hvis den overholder de specificerede overførselshastigheder er den helt fin.


    Du skal kun købe et sabertooth bundkort istedet hvis det har nogle features du får brug for, ellers har du betalt ekstra for nogle funktioner der er nice-to-have men som du sikkert aldrig får brugt.


    Det ville ihvertfald ikke være en PC jeg var bange for at købe :-)

  • Ok, glad for du synes det. Det er svært at overskue det marked, når man ikke har købt PC siden, starten af 2008. :razz:
    Men det er svært, grafikkortet er jo latterligt dyrt, så svært at overskue, hvor man får mest for pengene.
    Har overvejet at købe et mindre og så evt. kører Sli, når de falder lidt i pris, men det havde jeg også overvejet med mit nuværende GTX 470, men det er stadigt latterligt dyrt.
    Hvis det er den måde de gør det på, vil jeg hellere ofre en pæn sjat nu og så ikke ærge mig over et mindre dyrt ikke falder i pris, så jeg kan komme til at kører Sli. :pokey: