Bæbar max temp for CPU og GPU?

  • Hejsa


    Har lige skaffet mig en Lenovo T61p bærbar med Intel Core 2 Duo 2.0 GHZ i og nVidia Quadro FX 570M 256 MB i. Jeg har søgt på blandet forumer om skalaer over hvor varm en bærbar CPU og GPU må være, men alle har forskellige meninger :cursing: . Jeg ville sætte meget pris på hvis der er nogle der kan give mig en skala på CPU og GPU hvor max de må være og hvad de normale (idle) temperatue er.


    PS: På forhånd mange tak for hjælpen :9xo

  • Kan du ikke finde de oplysninger på henholdsvis Intels og Nvidias websites ?.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Det er meget svært at svare på og tror ikke der findes et sted hvor du bare kan se det. Men som en general regel så er 70/80/90 på gfx okay hvor 90 vil være i den lidt for varme ende og 70 ville være den gode side. Dette er selfølgelig under load. CPU har jeg ikke så meget styr på men umiddelbart kan de tage varme op til 90 grader før de står af mener jeg. Ellers skulle den gerne ligge på 70 maks under load.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Hey igen


    Nej jeg kan ikke se inde på producentens hjemmeside, men hvor gang jeg spiller er min CPU på 78 grader og min GPU på 80 grader, er de temps for store. :huh: Har sat mit blæser på fuld skrue og alt er sat til Performance. Håber på der er en der kan give mig et svar :cheers:


    M.V.H MCcloud

  • det er helt fint! gpu'en skal først på 90 før du skal tænke over det og cpu'en er lige høj nok men kan være fordi det er en ældre en, som sidder for tæt på gpu, men ellers er der ingen grund til bekymring!
    En gpu i bærbar kan tage rigtig meget min 5870m f.eks kan tage 114grader før den lukker ned! køre på 79 maks ellers og det er ganske udemærket! specielt for ældre pc'er.


    Ingen grund til bekymring der, men det er altid værd at blæse i skidtet selvom temps er fine! og gør det engang hver 2-3nd måned så skulle den gerne holde :thumbup:

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb