4xsata til USB til Raspberry pi???

  • Har lige fået en ny raspberry pi hjem, som skal erstatte min efterhånden gamle ion computer som xbmc maskine.
    Dog har en raspberry pi ingen sata indgange, så det hele skal foregå over de 2 USB Porto.
    Mit problem er dog at de eneste løsninger jeg kan finde er enten nogle raid kabinetter som er ret dyre, eller også er det enkelte harddisk kabinetter eller USB-sata dongle. Kan det virkeligt passe der ikke findes enten nogle kabinetter til mere end en hdd som koster under 1000kr eller bare en USB dongle til 3-4 harddiske?
    Vil nemlig meget gerne undgå at have 4 strømforsyninger til 4 eksterne der kører op til en USB fordeler som så kører ind i min nye lækre raspberry pi

  • umiddelbart har jeg ikke hørt om noget af det du søger. Men hvis du har 4 harddiske med film eller lignende ville jeg da anbefale dig og kigge på at lave en lille server som køre en form for raid5 eller lignende så du ikke mister din data og så kan du jo let dele det over netværket.


    Du kan jo kigge på noget Freenas, unraid, whs eller noget linux =)


    Forresten så smid lige lidt info tilbage om hvordan Rasberry Pi klare det som xbmc maskine =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • umiddelbart har jeg ikke hørt om noget af det du søger. Men hvis du har 4 harddiske med film eller lignende ville jeg da anbefale dig og kigge på at lave en lille server som køre en form for raid5 eller lignende så du ikke mister din data og så kan du jo let dele det over netværket.


    Du kan jo kigge på noget Freenas, unraid, whs eller noget linux =)


    Forresten så smid lige lidt info tilbage om hvordan Rasberry Pi klare det som xbmc maskine =)


    Jeg er enig med dette, når nu du har en Atom/ion spand, kan den jo med fordel anvendes som server i et skab.


    Med hensyn til rpi som xbmc maskine, har jeg selv kørt openelec(xbmc distro) på min, det havde en del problemer med at afspille videoer, men det kommer nok.


    Der hvor jeg er lidt mistroisk for om den bliver god som generel medie center platform, er at den nok kan komme til at have en del problemer med de lyd/video formater som den ikke kan dekode i hardware(pga. manglende royalties betaling), men skal anvende software afviklet af CPUen, så der vil nok stadigvæk være et marked for de mere generelle medie streamers.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.