AMD eller Intel

  • AMD eller Intel 27

    1. Intel (21) 78%
    2. AMD (6) 22%

    lad os se hvad folk fortræker AMD eller Intel.


    jeg selv er til Intel.

  • Hvad er det vi snakker om her er det pris/performance eller bare rå performance og er der hvad der performer bedst i spil,redering eller genral brug. Vil selv sige jeg er til amd fordi jeg gamer meget og kan godt lid de ekstra kerner og så kan jeg ikke se det store performance boost fra at gå fra amd til intel samtidigt jeg ikke gider at betale så meget for en intel cpu, plus synes selv amd er mere fremtids sikkert :D

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Hvad er det vi snakker om her er det pris/performance eller bare rå performance og er der hvad der performer bedst i spil,redering eller genral brug. Vil selv sige jeg er til amd fordi jeg gamer meget og kan godt lid de ekstra kerner og så kan jeg ikke se det store performance boost fra at gå fra amd til intel samtidigt jeg ikke gider at betale så meget for en intel cpu, plus synes selv amd er mere fremtids sikkert :D

    meget simpelt. er du til amd eller er du til intel. hvad fortrækker du ? der er ikke noget rigtigt eller forkert svar.

  • Jeg er til det som passer bedst til den opgave systemet skal udføre, indenfor det budget der er udstukket.


    Hvis det ikke umiddelbart er klart hvad der er bedst, foretrækker jeg Intel, da de ud fra mine erfaringer har bedre software support.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Er ikke til en af de to specifikt, men den producent der har leveret gode produkter til en god pris og samtidigt passede til mit opgraderingsmønster har de sidste mange gange været AMD. Var dog meget tæt på at tage en I7 920 i stedet for min daværende 955 Phenom II, men sidstnævnte gav mig umiddelbart mest for mine penge på det tidspunkt.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • alene af den grund jeg kun har haft bærbare(af nævneværdige pc'er) og idet at det er sjældent man finder en ordentlig med amd har det jo været intel hele vejen.
    de gamle dualcores pentiumer, i7 2630qm og tilbage til i5 450m. Dog en enkelt 2,3 amd dualcore, navnet er mig glemt, for en 5 års tid siden min gode gamle zepto :) den fungerede satme ogs fint.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Ved ikke lige om det er et tæt løb :D
    19 vs 12

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Men det afspejler meget godt tendenserne i markedet og ikke mindst herinde :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Men det afspejler meget godt tendenserne i markedet og ikke mindst herinde :)


    ja det gør det faktisk. tror en stor del af det ligger i at AMD ikke formår at komme med et chipset til at backup deres CPU'er. det er jo nogle Håbløse chipsets de har lige PT.



    men håber da snart at se en ny socket og nogle seriøse chipsets fra dem. ville da være godt hvis der kunne kommer noget kongurance. så vi kan få de priser ned til noget der er mere remeligt.

  • Jeg ser ingen problemer med 890fx (eller andre for den sags skyld), som jeg har i henholdsvis min desktop. Ligger fint på niveau med P55 og p67 af de maskiner jeg har prøvekørt, testet og brugt.
    Hvis de er dårligere, så er det i hvert fald ikke noget jeg lægger mærke til IRL.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Startede med at køre AMD, og gik over til intel da jeg upgradede til en c2d E8400 i sin tid, for det første fordi det var en god price/performance komponent da jeg købte den, siden har jeg kørt intel på min main maskine... Eneste AMD processor i huset som jeg bruger til noget er Turion X2 processoren i min laptop...


    på nutidens maked vil jeg dog sige at AMD og Intel ligger rimeligt ens prismæssigt, især hvis man sætter bundkortet med i regnskabet. Kompetente Intel bundkort kan fås rimeligt billigt, mens AMD boards koster en god sjat mere, især hvis der skal være support for 6+ kerner og den slags.


    Hvad AMD dog er gode til, er at lave deres sockets bagudkompatible til en hvis grad, men nye tilkommere kan godt blive forvirrede af deres AM2(+)/3(+) ærtesuppe, hvor Intel har et sæt dedikerede sockets til de forskellige områder af en serie (fx. socket 1155 til Sandy/Ivy consumer markedet og socket 2011 til servere), så i mine øjne er det nemmere at shoppe efter et godt intel bundkort end at gøre det til AMD, men man får til gengæld ikke muligheden for at gemme sin gamle CPU til det nye bundkort...


    Så jeg stemmer ikke, begge producenter har pros og cons ved deres produkter, og man kan lave gode maskiner ud af begge...

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200