Fra Big tower til MiniAtx Kabinet

  • Elloo..


    Jeg tænkte på om der var nogle herinde der har skiftet fra et Full tower kabinet
    til en MiniAtx kabinet..


    Det er primært en overvejelse siden jeg er lidt træt af min kæmpe computer er stor
    og uhandy når jeg tit er til Lan hos diverse venner og generelt Lan parties men også at tiderne med at bærbare og tablets bliver mere og mere populære..


    Men som sagt Full tower Nzxt Phantom til et MiniAtx Fractal Design kabinet og self skal der købes lidt dele
    før jeg kan gøre det komplet, med nyt MB, Cpu, Ram og strømforsyning..


    Havde overvejet at snuppe mit nuværende ATI XFX 6950 grafikkort med over.. fordi det
    er kort og rigtig lækkert..


    Men hvad synes i.. er det en alt for stor ændring.. når man tænker på jeg også har vandkøling og regnet med at smække min køler direkte oven på kabinettet.. i ved sådan en 3x120mm radiator.. (okay ved godt jeg er lidt sindsyg :whistling: )..

    ---------------------------------------------------------------------
    Gennemsigtigt plexiglas kabinet skal over styles nu.. :)

  • Hej


    Umiddelbart er der intet til hindring for at du går ned i Micro-ATX, altså udover at du skal skifte kabinet og formentligt bundkort :-)
    Det gør det mere 'manøvredygtigt' når du skal transportere det rundt.
    Hvis ikke du overclocker, så *kunne* Mini-ITX også være en mulighed, der tror jeg bare du får svært ved at montere en triple radiator på et mini-itx kabinet.
    Grunden til at jeg skriver at du kun skal overveje det hvis ikke du overclocker er at størrelsen sætter en begrænsning for hvor godt bestykket bundkortet er med MOSFETs, VRM osv.
    Desuden kan det godt være lidt sværere at køle mini-itx kabinetter.


    Nå, det var et sidespring, tilbage til micro-atx projektet.


    Som sagt så kan jeg ikke se noget problem i det, dog med tanke på hvor meget mit eget vandkøling egentligt vejer, så skal du nok overveje nøje om ikke du skal tilbage til luftkøling - Vandkølingen er jo hurtigt et par kg ekstra at slæbe rundt på :-)

  • Grunden til jeg vil på Micro-Atx er at så køber jeg en Intel I5 2500K til det 1155 socket mb jeg også havde planer med at købe..


    Men har kigget mig omkring og kan se det godt kan lade sig gøre med vandkølingen og har derfor bestilt en wc block til mit grafikkort.. så vil måle mig frem til om det kan lade sig gøre..


    Jeg har målt mig frem til at min rad lige akkurat kan være på toppen af det kabinet jeg har kigget på: fractal design core 1000 fordi det er 42 cm i dybden og min rad er 41cm vidst nok..


    Og så ville jeg lave et pull setup.. og self en 2 cm afstand fra toppen til køleren så der kan hives noget luft..


    Men ialt er jeg faktisk ikke så fikseret på vægten.. min nuværende kabinet med vandkøling vejer 25kg.. Men størrelsen af kabinettet er faktisk alt afgørende lige nu..


    *Edit* Plus med mit Nzxt Phantom, der hænger min triple radiator bagpå via et mount med slangerne til fittings og det er ialt det mest uhandy af mit setup selvom det faktisk er ret fedt.. så hvis jeg kunne få den radiator op på toppen af kabinettet så tror jeg det vil klare sig bedre, ligenu er det lidt.. ehm.. skrøbeligt ville jeg sige..

    ---------------------------------------------------------------------
    Gennemsigtigt plexiglas kabinet skal over styles nu.. :)