Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

TheKingPin

Gæst

1

torsdag, 31. maj 2012, 11:25

Hej

Jeg har en Samsung Syncmaster SA300 skærm som jeg oplever et meget mystisk problem med.
Af og til opstår der pixel fejl på skærmen, dog er der den mærkelige ting, at de automatisk forsvinder af sig selv igen.

Hvis jeg f.eks. sidder på Facebook og åbner et billede så flyver de rundt på skærmen og efter lidt tid forsvinder de så. Jeg har aldrig set nogen lignende, og det kan vel kun konstateres, at skærmen har en eller anden form for defekt?

Det skal siges at jeg har lige skiftet grafikkort, da det gamle brændte af. Jeg har den nyeste ATI driver, og jeg har også prøvet at installere samsungs skærm driver uden held.

Har i en idé til hvad der kan være galt? Og om det evt kan fixes? Eller skal den smides til reparation i håb om evt ombytning til en ny skærm

2

torsdag, 31. maj 2012, 15:48

Kunne du evt. filme det, og uploade det på fx. YouTube, så vi kunne få et bedre indblik i dit problem.

For mig lyder det lidt mere som et software problem end som om der skulle være noget galt med skærmen.

3

lørdag, 2. juni 2012, 08:23

Ganske som Bubbi, så tvivler jeg på at skærmen fejler noget som helst, men at det er software relateret.

Prøv og kør en tur med driversweeper , så fjern alt vedr. GFX driveren både AMD og Nvidia hvis du er gået fra dem til AMD.

Geninstaller driver til GFX og driveren til din skærm.

Check lige at din skærm osse opdaterer med de rigtige antal Hz.

Mvh
Sam

AMD FX-8120 CPU, MSI 990FXA-GD65, Antec H2O kühler 620,G.Skill 2x4GB Sniper pc-14900/1866Mhz ram,Sapphire R9 290 Tri-x OC ,Samsung 830 128GB SSD(OS), Seagate Momentus XT 500GB,2 WD 1.5TB Black Caviar, Cougar CM700W PSU,Lian-LI PC-P50R, Iiyama 26" skærm. Audiotrak Maya II soundcard, JBL Creature III black, win7 64 bit.

TheKingPin

Gæst

4

søndag, 3. juni 2012, 15:34

Hej.

Ja mærkeligt nok er det heller ikke sket siden at jeg lavede den her tråd.. Mystisk..

Inde i AMD Vision Engine Control Center står der at Maximum reported refresh rate er 75 Hz.

5

fredag, 20. juli 2012, 13:16

Jeg genopliver lige tråden da jeg endnu ikke har fundet en løsning

Jeg har i dag lige formateret min computer og lagt Windows 7 64 Bit ind... Derefter installerede jeg den nyeste AMD Driver 12.6.. Igen samme problem med pixelfejl/artifacts der flyver rundt på skærmen.. Nu sidder jeg så her med min gamle LG VGA 20" skærm hvor problemet også opstår. Ergo kan jeg konstatere, at problemet ikke ligger i skærmen... Jeg har søgt rundt på nettet, men jeg kan ikke finde en løsning på det her problem, og det er ved at drive mig til vanvid.. Er det grafikkortet der er busted eller er det AMD's drivere?

Der er tale om et 6-series GFX

Edit: Billede - http://i.imgur.com/0wDzZ.jpg
Edit 2: Det ser ud til at problemet kun opstår når driveren er installeret.. Hmm?

Dette indlæg er blevet redigeret 3 gange, senest redigeret af "thekingpin" (20.07.2012, 14:55)

6

fredag, 20. juli 2012, 15:25

vil nok tror der er noget galdt med din gpu du kunne prøve at tag en 3D mark test og se om der sker fejl under din test eller noget ligende :) og hvad med at sætte den på 60Hz

Hardware: AMD FX-8320 3,5ghz | Asus Sabertooth 990FX | Gigabyte 780 Windforce OC | Noctua NH-U12P SE2 | Samsung 830 128G | Seagate 500Gb 7200Rpm | Fractal Design Define R4 | Cooler Master GX 750W | Noctua NF12 | Creative Sound Blaster Z Patriot Viper 3 16gb.
Gaming Gear: Logitech g710 + | Sennheiser PC350SE | Steelseries Rival | LG IPS23L-BN ' 5ms | Philips Brillians 144hz

7

fredag, 20. juli 2012, 15:36

Den er sat til 1080p / 60 hz ved 32 bit color quality

Edit: Kortet skulle vidst være et XFX 6950 ala det her http://www.overclockingstation.de/photop…_6950_dd_3d.jpg

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "thekingpin" (20.07.2012, 16:01)

8

fredag, 20. juli 2012, 16:01

så har jeg spørgsmål, hvad sker der, hvisdu går i amd controlpanel og finder ydelse.
og finder amd overdrive, og sætter rammen og gpu, ned med 50mhz til at starte med, forsvinder det så.

9

fredag, 20. juli 2012, 16:03

Jamen bare i idle clocker kortet sig selv ned.. Lige pt kører det med en GPU clock på 250mhz og en memory clock på 150 mhz temp på 48c

lige så snart jeg begynder at bruge kortet clocker den automatisk sig selv op igen.

10

fredag, 20. juli 2012, 16:09

okay
prøv check din dvi stik, både på skærmen og til grafikkortet.
gi det noget massage, dvs tag det ud og sæt igen, nogle gange både det, på skærmen og grafikkortet

11

fredag, 20. juli 2012, 16:33

Jeg har haft kortet ude og gjort det rent med trykluft på dåse.. Jeg kan ikke rigtig se at der er noget galt med DVI kablet.. Det er af mærket ICIDU og var som sådan dyrt nok af et kabel og være.. :S

12

fredag, 20. juli 2012, 16:55

jojo har set det før, det kunne skærmen eller gfx.
der lidt løs forbindelse, så kan udlukke denne fejl, når den kommer i perioder

Seneste tests og artikler

0

ASUS Z97-PRO (Wi-Fi ac)

Så er det blevet tid til endnu
Læs Mere

0

Thermaltake Urban T81 - Full Tower

Denne test byder på et stort f
Læs Mere

2

Sony MDR-NC31EM Noise Cancelling earplugs

Sammen med Sony Xperia Z2 og X
Læs Mere

0

ASUS VG248Q 24 tommer 144Hz Gaming Monitor

ASUS er en producent alle kend
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Ny NVIDIA GeForce 340.52 WHQL grafikkort driver

NVIDIA er kommet med en sprit
Læs Mere

0

HTC One M8 med Windows Phone 8.1

Det er ikke en and, den skulle
Læs Mere

0

Trials Fusion får første DLC pakke

Ubisoft er i dag kommet med DL
Læs Mere

7

Cooler Master med Dansk Dansk support på Tweak.dk

Du kan nu få dansk support fra
Læs Mere
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.