Bedste grafikkort til gaming?

  • Mener du pris/performance eller bare det bedste til spil ?

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • vil også sige nvidia er hurtiger end amd, men forstår stadig ikke om det er pris/performance eller bare rå performance

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Jeg er ligeglad med prisen, den skal bare kunne yde det maksimale i 3d og i BF3..


    -kasper1233 ja jeg har en skærm der kører 120hz


    Hvad for en strømforsyner kan i anbefale m. 850 watt+ som ikke larmer?

  • vent på de nye 690/7990 og se hvordan de performer, men lige nu er det vist 680 der er det bedste

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • det bliver sku da noget af et kabinet du skal had, og må jeg spørger hvad meningen med det her topic er ?

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Seasonic , Corsair , Themeltake , Cooler Master , XFX . det var bare et lille udvalg af gode psu producenter som lave gode og støjsvage psu'er..


    måske en Corsair HX eller TX serie begge serier er modulær


    Thermeltake's Toughpower XT serie kunne også være en mulighed, også modulær


    eller Cooler Master's Silent Pro M2 serie eller deres Silent Gold, også modulær


    eller du kunne vælge toppen af kransekagen og købe dig en Seasonic psu fx deres X serie, super kvalitet :)

  • Ja det gør det :)
    Jeg ville bare gerne høre hvad for et af de 2 grafikkort som jeg har nævnt som i evt ville kunne anbefale til at kunne køre i det højeste opløsning i for eks spil, uden at det begynder at hakke.

  • ok :D tak for svaret

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Jeg er ligeglad med prisen, den skal bare kunne yde det maksimale i 3d og i BF3..


    -kasper1233 ja jeg har en skærm der kører 120hz


    Hvad for en strømforsyner kan i anbefale m. 850 watt+ som ikke larmer?



    Et HD7870 ville kunne klare det, du behøver slet ikke bruge så mange penge på grafikkortet.


    Ud fra de 2 grafikkort du forslår - Så ville jeg personligt ville jeg vælge HD7970, fordi kortet har en 384bit bus, det er ret vigtigt i spil.


    Nvidia kortet er sikkert godt til CAD, da det har en masse regne kraft, og der er det ikke vigtigt om det har en 256bit, eller en 384bit bus.

  • Hvis pengene er ligegyldige og det primært er til Battlefield 3 ville jeg helt sikkert gå efter et GTX680:
    http://www.guru3d.com/article/geforce-gtx-680-review/21


    Jeg vil forslå dig at trykke på linksne i min signatur - Så du lære hvad FPS er, frames pr. sek. eller billeder pr. sekund, en målemetode som intet fortæller om hvor vidt der er lags eller ej, målemetoden fortæller kun om sandsynligheden for lags.


  • Hvilke links?


    Jeg går ud fra at du har nogle måledata der støtter op om et HD7870 siden at du kommer med det?
    Hvis ikke, så vil GTX680 ud fra de tilgængelige data stadig være at foretrække, specielt hvis det primært er BF3 der skal spilles.


    Traditionelt set har Frostbite motoren vist altid været glad for nvidia.

  • Hvilke links?


    Jeg går ud fra at du har nogle måledata der støtter op om et HD7870 siden at du kommer med det?


    Nej, har måledata i linket - Som forklare om FPS, og hvad du kan forvente fra målemetoden. FPS målemetoden, er meget irrelevant i forbindelse med PCI-Express bussens hastighed, og båndbredden til rammen på grafikkortet. Derfor jeg forslog dig at læse i linket, og at læse resultatet af de målinger der ligger der.

  • LUagtet om du tager hd7970 eller gtx680 vil du kunne spille alt i højeste detaljegrad - og sikkert også med Eyefinity/Nvidia Surround (tre skærme).


    Spørgsmålet er om det passer til reaten af pc'en og om du ikke er bedre tjent med et gtx670 som er den egentlige konkurrent til hd7970 hvis du tager pris/performance i betragtning. Merprisen til gtx680 synes jeg ikke den smule performance er det værd (i de titler hvor hd7970 altså ikke er bedre, for det klarer sig bedre i nogle titler).

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H