Problemer med USB3 i fronten

  • Jeg har samlet en computer til en ven fornyligt. Den har et enkelt problem jeg ikke forstår..


    Der er tale om et ASUS Sabertooth Z77 bundkort .. Det er samlet i et Corsair 550D kabinet som også byder på USB3 i fronten, så det skulle jo bare være i orden.


    Problemet opstår når vi sætter hans nye Corsair Survivor 16 GB USB3 stick i fronten.. Den popper fint frem og man kan gå ind på den.. Når jeg overfører noget til den stopper den med det samme (calculating) også forsvinder drevet fra denne computer... Sætter jeg den om i de porte der er bagi (også usb3) fejler det intet.. Ogås hvis jeg sætter den i en USB2 port.. Sætter jeg en anden USB2 stick eller harddisk eller noget i foran virker det fint..


    Hvad kan dette skyldes ? Driver problemer ?

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

    Rettet en gang, sidst af FonZi ().

  • De åbenlyse spørgsmål - har I husket at installere USB3 driverne som medfulgte? - og sidder USB3 hub'en réelt i et USB3 stik på bundkortet? (Kan ikke huske om pins er anderledes) :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • De åbenlyse spørgsmål - har I husket at installere USB3 driverne som medfulgte? - og sidder USB3 hub'en réelt i et USB3 stik på bundkortet? (Kan ikke huske om pins er anderledes) :)

    Det er selvfølgelig en ret vigtig ting :P Og ja vi har husket og installere USB3 og selvfølgelig sat det til en USB3 port på bundkortet..

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Ja så ved jeg sgu inte - mit USB3 har fungeret fint siden jeg fik det. Altså bortset fra den ene gang jeg prøvede at installere Windows 7 over usb3 :$

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |