Hjælp til indhold i en Alienware 17'' bærbar.

  • Hej alle.


    Da jeg har arvet nogle penge, vil jeg gerne endelig få fat i en Alienware bærbar, min grænse er på max 25k.


    Mit setup er på 23,900 kr.


    mine spørgsmål er :


    Jeg har valgt 2x 500 giga 7200rpm i Raid 0 for bedre hastighed, er Raid 0 det værd eller ?


    Der er også en SSD harddisk på 256giga (som forhøjer prisen med 1650kr i forhold til raid 0 setuppet)
    og en_____________________512giga (som forhøjer prisen med 5940kr i forhold til raid 0 setuppet)


    Mit problem er at 256giga er meget lidt plads i forhold til lagring af filer, spil osv
    Er SSD det værd til den pris ? eller er de 2x5000giga 7200rpm i raid 0 en god nok løsning.


    Et andet spørgsmål er :
    Er det fint nok at vælge standard Windows 7 home premium 64bit eller er Ultimate 64bit vejen frem, forskellen er ca 1200kr.



    Jeg har valgt 16gigabyte ram, er det TOTALT overkill eller ?


    Håber i kan hjælpe, da jeg har brug for at sende bestillingen afsted så hurtigt som muligt.




    [Blocked Image: http://i.dell.com/images/global/configurator/general/spacer.gif]

  • Ja det kan man sige, men gider ikke have en stor klodset stationær som gør jeg er bundet til et sted.
    Jeg forstår hvad du siger, og forstår dit argument, men for 24000kr får jeg et mobilt powerhouse, men 3,6 ghz processor med Radeon 7970m som benchmarker top 5-10 pt.
    Men problemet er for 5-6k kan man dårligt for en skærm der er værd at se på for ikke at sige et graffikort som dårligt kan klar low/medium settings.



    Mit spørgsmål ventes stadig svaret hvis der er nogen der ved hvad der kan betale sig.

  • Tag dog msi nye serie af gaming bærbare, de er til en bedre pris samtidig med at de har god performance, da jeg synes alienware er meget overpriced


    Linkhttp://www.msi.com/product/nb/#/?sk=Gaming%20Series

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Til svaret på msi, har afprøvet 2 stks, og på begge 2 kunne den kun finde det integrerede grafikkort fra intel og ikke nvidias 670m kort. Fedt nej.
    jeg købte den hos føniks computer og de testede også begge 2 før jeg fik pengene tilbage og ingen af os kunne få den til at bruge nvidias kort?!?!?!?!?!?!?! fail.


    Så enten har jeg fået de eneste 2 defekte maskiner eller så har anmelderne på notebookcheck osv været usandsynlig heldige.

  • Kan jeg idet mindste få svar på disse 2 spørgsmål :



    Er windows home premium 64bit nok eller er der en speciel grund at man skulle vælge Ultimate ?


    Er 16gb ram nødvendigt eller er det overkill ?

  • Tosset at bruge så mange penge på noget der er gammelt og langsomt om 1-1,5 år, men det er dine penge.
    Så det får du selv lov til at ærgre dig over til den tid. ;)
    Men...
    RAM limit på Win 7 Home Premium x64 er 16GB, hvor dem på grafikkortet vist nok skal tælles med.

  • 16gb ram er totalt overkill ja, tag 8gb , og ultimate windows er unødvendig til almen brug/gaming.
    desuden så ja 2 7200 diske i raid er en ganske god løsning som er noget hurtigtere end en almen disk men hvis en ssd er interresant for dig så nøjes med at at få 500gb plads til at starte med og smid 2000.- på en seperat ssd :)



    http://www.eurogamer.net/artic…-alienware-m17x-r4-review


    7970m'eren ligger mellem en desktop 7850 og en 7870 hvilket må siges at være ganske hæderligt i en bærbar ! :p

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • hva med at købe en af MM-visions gamer bærbare ???


    http://www.mm-vision.dk/produk…00020&gruppe=pcnotevision


    MM-Vision laver efter min mening meget bedre bærbare end Alienware nogensinde kommer til, en af mine mates har en der fra og den er super nice og river alt i MAX settings uden problemer og billedet er sq godt og god bygge kvalitet...



    Alienware er bare (efter min mening) for dumt at smide penge efter da den som sagt (ligesom alt andet hardware) er forældet som ca 1,5 år, du for ikk mere gamer ud af at der står Alienware på (det er jo bare en Dell) spar lidt penge til senere og køb noget til det halve også har du jo pengene til en ny når den er forældet...
    prisen for en Alienware maskine er bare alt for høj for hva du for med i dyret, det er navnet du betaler for...

  • BPM


    Kan du sige med garanti at MM-Vision lever kvalitet ? for det jeg har hørt er at de er så dårligt lavet og bliver så varme at de lukker ned pludseligt.


    Har bare hørt 2-3 med problemer og de sagde at mm var kolde i R.... ikke vores problem.


    Igen det er 3 tilfælde. Synes bare ikke jeg kan se hvor luften skal komme ud af bærbarerne.


    Hvor ny er din vens og hvor ''highend'' er den.

  • Ved godt at det ikke gir et helt billede af dem, men det gir dig et lille billede af hvordan de er over for deres kunder


    Link:http://www.trustpilot.dk/review/www.mm-vision.dk

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • det er den samme bare med et andet GFX, de skiftede GFX ud et par uger efter han købte sin til en generation nyere, og hans kan trække alt og den bliver ikk varm og lukker ned osv, den køre bare...


    mener det er et 6800 eller 6900 serie der sidder i hans maskine...



    de problemer du beskriver må være fra da de startede med at lave deres highend bærbare for de nye de laver for sq meget ros og deres bygge kvalitet er sq god nok :)


    ellers må det bedste svar være at tage op og snakke med dem :) afhængigt af hvor du bor selvfølgelig :)

  • okai har altid sagt at mac er dumt at købe fordi det er alt for dyrt. men må da godtnok sige at hvis man bruger 25k på en gamer bærbar har man enten alt for mange penge. eller mangel på fornuft. 25k på en bærbar. og så er det enda penge du har arvet. Ta dig da sammen. den holder i 2 år så er det håbløst uddateret og kan ikke spille de nye spil mere.


    Fuck det er dumt.

  • ahh dopess det er jo fedt at høre hvor uvidende og dum folk kan være på nettet :) hvis manden har lyst til at købe en gamer bærbar og har pengende til det så skal du da ikke fortælle ham hvad der er dumt og ikke dumt. Efter de sidste 16 kommentare er tweaks generalle holdning vist kommet på plads. Ja han får mere power på en stationær men det er han ikke interreseret i så ærlig talt fred være med det!
    og det at du siger den håbløst uddateret om 2 år er da bare det dummeste jeg har hørt. Forklaring følger.
    - ked af mit mit sure opstød men at kalde folk dumme fordi de har en anden mening end sig selv er bare åndsvagt.



    Jeg har personligt en bærbar med et 5870m og i5 450m og 4gb ram. Dens GFX udkom for 3 år siden! jeg kører diablo 3 på ultra 1080p, bf3 på medium 720p 60+ fps, metro 2033 medium med en god 35fps+ igen 1080p og css ultra grafik 150fps+ igen 1080p bare for at nævne et par stykker. Håbløst uddateret mig i røven. Nej den kan ikke trække de nyeste pil på ultra men der er ikke et eneste spil jeg ikke kan trække. Dette er med maks 75 grader på gfx på en 2 år gammel maskine(den bliver renset hver 2-3 måned).
    Obs bemærk jeg har kun en dualcore i, så bf3 ville køre meget bedre hvis jeg havde quad.


    Desuden så får man høj kvalitet keyboard, høj kvalitet skærm og anstændige højtalere. skal dette skaffes ved siden af bliver det nemt 3-4k.+ du får det i en pakke på 5-6 kilo hvor alt det andet ville veje 30 kilo+. Så er det mobilitet man vil have er der ingen anden vej.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb