SLI Problemer

  • Hej alle


    Har et issue med at når jeg aktiverer SLI, "tænker" compen i 5 sekunder og slukker skærmen eller smider driveren ad h til. Dvs får store ikoner og skal der efter genist. driver.


    Har lavet reinst. af win 7 64bit på ny SSD Intel 520 -240 gb og har styresys. og alt liggende der nu.


    Kører super godt og hurtigt, spille alle spil uden problemer, men efter det kan jeg ikke aktiverer SLI mere uden ovenstående prob.


    Har geninst, nyeste driver og fjernet tidliger version osv.


    Tjekket ledninger, alt hardware sidder som det skal, tjekket begge grafikkort, begge registreret i NVidea control panel, har skiftet om på monitor stik, begge fungerer, kan kører fra det ene eller andet.


    Kan det være min PSU, der er ved at stå af....


    Den har skal det siges været ude på en rejse, og måske fået knubs, da den kom fra Australien....


    System specs.


    MB Sabertooth p67, 8 gb ram, Intel SSD 520 series 240 gb, 2 stk. Gtx 460 GLH, PSU Thermaltake Toughpower 850 W, Logitech G15 keyboard, G9x mouse, Razer Megalodon ørebøffer, Monitor Samsung P2450.




    Forsat god pinse til alle :D


    Mvh jan

  • Har du prøvet at køre kortene et ad gangen for at teste både kortene og pcie portene.


    De kort du har er fabrinsoverclocked og deres kølere er så vidt jeg husker knapt så gode. Derfor kan et af kortene have taget skade.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • ellers som du selv nævner prøv at låne en psu og fyr den i, lyder dog ikke som det er problemet men det er da et forsøg værd.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Tak for svar....
    Har nu prøvet at teste hver kort for sig i respektive begge pcie porte med forskellige strømstik fra psu'en.
    De har fået lov til at løbe Furmark igennem uden problemer ca 80 grader og stabile.
    Prøvet en anden SLI connector eller hvad den nu hedder, det ville den slet ikke komme på skrivebordet med, så satte den "sædvanlige" på igen. Reinst. nyeste gf driver igen. Kørt intels optimizer tool og foretaget diagnostics osv. Alt perfekt på SSD.
    Hvis PSU'en ikke "pludselig"kan drive begge kort mere, hvordan tester jeg så dens stabilitet......
    Der er programmer til det, men hvilke kan/skal jeg bruge....
    Kan det være det lille møgstik til SLI connector, der laver ballade
    Anyway på forhånd tak for hjælp
    Mvh
    Jan

  • Det kan godt være din SLI bro, som er en kold lodning......løsning i med en ny og test.


    Tester du en PSU skal du ikke beuge programmer, men et digitalt multimeter, så mål din 12 volts linie under pres, så får du det mest præcise billede, men svinger den ikke mere end 1.1-1.5 volt, så er det altså ikke den som er problemet hvis ellers den overholder specs for hvad SLI kræver.
    En PSU mister kraft over tid, helt op til 20% i løbet af det første år, så helle have en som er noget større end du egentlig har brug for, så kan du have glæde af den meget længere.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Hej igen.....så der blevet testet alt....alt kører som det skal.
    Jeg ville så prøve at opdate bios som sidste mulighed, da der lige er kommet en ny til mbu'et. Det voldte godt nok problemer, da jeg ikke kunne få forbindelse til asus servere, prøvet 3 dage.
    Lang hostorie kort, jeg fik opdatet tilsidst.
    Så kunne den ikke starte op igen...... :cursing: , så genisnt. jeg bios igen. Det hjalp og tænkte nu prøver jeg at slå SLI til og fandme om det ikke virker igen,,,,,, :T . Aner ikke om det var bios eller hvad, men tak for support anyway.
    God Weekend all
    Jan