Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

Ripleyof101

Gæst

1

søndag, 27. maj 2012, 15:16

Hej alle

Har et issue med at når jeg aktiverer SLI, "tænker" compen i 5 sekunder og slukker skærmen eller smider driveren ad h til. Dvs får store ikoner og skal der efter genist. driver.

Har lavet reinst. af win 7 64bit på ny SSD Intel 520 -240 gb og har styresys. og alt liggende der nu.

Kører super godt og hurtigt, spille alle spil uden problemer, men efter det kan jeg ikke aktiverer SLI mere uden ovenstående prob.

Har geninst, nyeste driver og fjernet tidliger version osv.

Tjekket ledninger, alt hardware sidder som det skal, tjekket begge grafikkort, begge registreret i NVidea control panel, har skiftet om på monitor stik, begge fungerer, kan kører fra det ene eller andet.

Kan det være min PSU, der er ved at stå af....

Den har skal det siges været ude på en rejse, og måske fået knubs, da den kom fra Australien....

System specs.

MB Sabertooth p67, 8 gb ram, Intel SSD 520 series 240 gb, 2 stk. Gtx 460 GLH, PSU Thermaltake Toughpower 850 W, Logitech G15 keyboard, G9x mouse, Razer Megalodon ørebøffer, Monitor Samsung P2450.

Forsat god pinse til alle :D

Mvh jan

2

søndag, 27. maj 2012, 16:01

Har du prøvet at køre kortene et ad gangen for at teste både kortene og pcie portene.

De kort du har er fabrinsoverclocked og deres kølere er så vidt jeg husker knapt så gode. Derfor kan et af kortene have taget skade.

Asus G751JY - i7-4710HQ - 16gb DDR3 - GTX 980M 4GB - Crucial MX100 512GB - 17.3" IPS Full HD - Logitech G602

3

søndag, 27. maj 2012, 18:25

ellers som du selv nævner prøv at låne en psu og fyr den i, lyder dog ikke som det er problemet men det er da et forsøg værd.

.-.Philips 27"273E3LH, LG 29" 29ea93-p Ultrawide
.-.GTX Titan@937 mhz
.-.8320@Arctic A30
.-.16Gb Evo Corsa@1760 mhz
.-.1050W X-series Seasonic

4

mandag, 28. maj 2012, 20:21

Tak for svar....
Har nu prøvet at teste hver kort for sig i respektive begge pcie porte med forskellige strømstik fra psu'en.
De har fået lov til at løbe Furmark igennem uden problemer ca 80 grader og stabile.
Prøvet en anden SLI connector eller hvad den nu hedder, det ville den slet ikke komme på skrivebordet med, så satte den "sædvanlige" på igen. Reinst. nyeste gf driver igen. Kørt intels optimizer tool og foretaget diagnostics osv. Alt perfekt på SSD.
Hvis PSU'en ikke "pludselig"kan drive begge kort mere, hvordan tester jeg så dens stabilitet......
Der er programmer til det, men hvilke kan/skal jeg bruge....
Kan det være det lille møgstik til SLI connector, der laver ballade
Anyway på forhånd tak for hjælp
Mvh
Jan

5

onsdag, 30. maj 2012, 10:28

Det kan godt være din SLI bro, som er en kold lodning......løsning i med en ny og test.

Tester du en PSU skal du ikke beuge programmer, men et digitalt multimeter, så mål din 12 volts linie under pres, så får du det mest præcise billede, men svinger den ikke mere end 1.1-1.5 volt, så er det altså ikke den som er problemet hvis ellers den overholder specs for hvad SLI kræver.
En PSU mister kraft over tid, helt op til 20% i løbet af det første år, så helle have en som er noget større end du egentlig har brug for, så kan du have glæde af den meget længere.

Mvh
Sam

AMD FX-8120 CPU, MSI 990FXA-GD65, Polimatech Megahelem 2 Bitfenix Spectre 120mm ,G.Skill 2x4GB Sniper pc-14900/1866Mhz ram,Sapphire R9 290 Tri-x OC ,Samsung 830 128GB SSD(OS), Seagate Momentus XT 500GB,2 WD 1.5TB Black Caviar, Cougar CM700W PSU,Lian-LI PC-P50R, Iiyama 26" skærm. JBL Creature III black, win 8.1 64 bit.

6

lørdag, 2. juni 2012, 08:31

Hej igen.....så der blevet testet alt....alt kører som det skal.
Jeg ville så prøve at opdate bios som sidste mulighed, da der lige er kommet en ny til mbu'et. Det voldte godt nok problemer, da jeg ikke kunne få forbindelse til asus servere, prøvet 3 dage.
Lang hostorie kort, jeg fik opdatet tilsidst.
Så kunne den ikke starte op igen...... :cursing: , så genisnt. jeg bios igen. Det hjalp og tænkte nu prøver jeg at slå SLI til og fandme om det ikke virker igen,,,,,, :T . Aner ikke om det var bios eller hvad, men tak for support anyway.
God Weekend all
Jan

Seneste tests og artikler

0

Synology DS215j NAS

For et stykke tid siden så vi
Læs Mere

0

Creative SoundBlaster Roar SR20

Vi har her på Tweak.dk efterhå
Læs Mere

0

Tesoro Lobera samt Lobera Supreme

Denne test byder ikke bare på
Læs Mere

7

Fractal Design Define R5 Midi Tower

Sæt jer godt til rette, for Tw
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Cooler Master Seidon 120V Ver 2 vandkøling

Cooler Master har annonceret d
Læs Mere

0

Nyt Creative Sound Blaster Tactic3D Rage V2.0 gaming headset

Creative opgraderer nu deres p
Læs Mere

0

Harddiske på 10TB i 2015 og 100TB i 2025

Døjer du med at få nok lagerpl
Læs Mere

0

Mål for avanceret cyberangreb er nu afsløret

Der er nu gået mere end fire å
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.