• Med den densitet får du svært ved at finde nogle moduler der er specificeret under CL9


    Umiddelbart kender jeg ikke selv nogle moduler der ligger indenfor de rammer, og hvis de findes kunne jeg forestille mig at de ikke ligefrem er billige.

  • Det som jeg lige kunne finde var 8GB blok fra G.Skill 1600Mhz ved cl på 10-10-10-30 ved 1.5 Volt.


    Link


    Så skulle der være noget helt galt hvis ikke man kunne stramme de timmings til 9-9-9-28/27 2T med måske et lille nøk op i volt hvis du sætter flere blokke i maskinen.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • De findes, de er 'billige' - Men de er som reglen udsolgt. Se hos heise.de


    Her er et link: http://www.heise.de/preisvergl…_8192~256_2x~255_7#xf_top


    Her er der også nogle: http://www.memoryc.com/compute…Standard=PC3+12800&page=0

  • Er der nogen grund til at Cas Lantency skal være <8? Kan du ikke ligeså godt købe 1866mhz eller 2133 mhz moduler?

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Er der nogen grund til at Cas Lantency skal være <8? Kan du ikke ligeså godt købe 1866mhz eller 2133 mhz moduler?


    Cas Lantency er hvor lang tid computeren skal vente på rammen, det er lige så vigtigt som mhz - Faktisk er Cas Lantency nogen gange vigtigere:)


    f.eks. har jeg brugt mere tid på at overclocke mine RAM, end jeg har på at overclocke min CPU - Da rammen er vigtigere, når CPU'en er rigeligt hurtig.

  • Cas Lantency er hvor lang tid computeren skal vente på rammen, det er lige så vigtigt som mhz - Faktisk er Cas Lantency nogen gange vigtigere:)


    f.eks. har jeg brugt mere tid på at overclocke mine RAM, end jeg har på at overclocke min CPU - Da rammen er vigtigere, når CPU'en er rigeligt hurtig.


    CL har så lidt at skulle ha sagt i dag at det slet ikke kan betale at smide flere penge efter ram med en CL på under 9.


    jeg er enig med hvad du siger hvis vi går et par år tilbage. men som det er i dag kan det ikke betale sige.
    Slet ikke set fra Price / performance side. hellere købe nogle flere ram end nogle ram under CL 9.



    Den eneste grund jeg kan se til at købe nogle ram under CL 9 skulle være hvis du har en maskine der performance messigt ikke kan sættes en finger på. og penge ikke er noget problem. ja så køb dem men eller kan jeg ikke se hvorfor.

  • Quote

    Cas Lantency er hvor lang tid computeren skal vente på rammen, det er lige så vigtigt som mhz - Faktisk er Cas Lantency nogen gange vigtigere:)


    f.eks. har jeg brugt mere tid på at overclocke mine RAM, end jeg har på at overclocke min CPU - Da rammen er vigtigere, når CPU'en er rigeligt hurtig.


    Jeg ved skam godt hvad det betyder, jeg spurgte bare Trådopretteren hvorfor det var vigtigt for ham at få nogle RAM med en CL værdi <8. Så det behøver du skam ikke og lære mig. Tror du læser mit indlæg forkert.


    I dag er MHz vigtigere, men korrekt, i "gamle dage" var CL vigtigere ;-)

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Jeg ved skam godt hvad det betyder, jeg spurgte bare Trådopretteren hvorfor det var vigtigt for ham at få nogle RAM med en CL værdi <8. Så det behøver du skam ikke og lære mig. Tror du læser mit indlæg forkert.


    I dag er MHz vigtigere, men korrekt, i "gamle dage" var CL vigtigere ;-)


    Der tager du fejl - Ved 2133mhz CL10 er mine ram ca. lige så hurtige, som ved 1600mhz CL6.


    Det du tænker på er megabyte pr. sekund(mb/s), og det er jo stort set udelukkende mhz, der bestemmer hvor mange mb/s rammen overføre.... Ret simpelt faktisk.


    Men mb/s har intet med CL at gøre.

  • Der tager du fejl - Ved 2133mhz CL10 er mine ram ca. lige så hurtige, som ved 1600mhz CL6.


    Det du tænker på er megabyte pr. sekund(mb/s), og det er jo stort set udelukkende mhz, der bestemmer hvor mange mb/s rammen overføre.... Ret simpelt faktisk.


    Men mb/s har intet med CL at gøre.

    Ej hvor sejt. nu kender jeg ikke til ret mange ram der kan køre CL6 ved 1600mhz men også kan OC. til 2133Mhz CL10. vil du ikke godt fortælle mig hvad det er for nogle ram. ? skal da helt sikkert ud og invistere i dem. evt volt du giver dem ved 2133 og hvad volt de køre med ved 1600


    Skal vi ikke bare sige det på en ande måde. ikke et sekundt tror jeg på hvad du siger.

  • Ej hvor sejt. nu kender jeg ikke til ret mange ram der kan køre CL6 ved 1600mhz men også kan OC. til 2133Mhz CL10. vil du ikke godt fortælle mig hvad det er for nogle ram. ? skal da helt sikkert ud og invistere i dem. evt volt du giver dem ved 2133 og hvad volt de køre med ved 1600


    Skal vi ikke bare sige det på en ande måde. ikke et sekundt tror jeg på hvad du siger.



    Griner... tja.. Nu ved jeg jo du har dine egne meninger osv.. :-) Så dine 'grimme' kommentar, tager jeg roligt - Se her: http://www.memoryc.com/compute…e68624dualchannelkit.html Der er endda en som køre 2133mhz CL7 på dem;-) (Læs USER REVIEWS)


    Jeg køre dog normalt kun 2000mhz CL7 med dem, der får jeg mest ydelse for pengene synes jeg, og desuden bliver rammen ikke presset ved den hastighed.




    Mvh.

  • FAIL ! så du siger de er hurtiger når du køre
    6-8-6-24 på 1600 Mhz end hvis de køre CL 10-x-10-27 2133 Mhz. godt være nogle vil tro på det. meen det får du ikke mig til. Og hvad er grunden til at du køre 2000 Mhz på dem hvis de her hurtigere på 1600 mhz. det gir jo ikke nogle mening. Fail fail fail.

  • FAIL ! så du siger de er hurtiger når du køre
    6-8-6-24 på 1600 Mhz end hvis de køre CL 10-x-10-27 2133 Mhz. godt være nogle vil tro på det. meen det får du ikke mig til. Og hvad er grunden til at du køre 2000 Mhz på dem hvis de her hurtigere på 1600 mhz. det gir jo ikke nogle mening. Fail fail fail.


    Unge mand:-) Læs hvad jeg skriver, jeg skriver at de er noget nær lige hurtige ved 10-10-10 2133mhz og 1600mhz CL6-8-6.


    Ydeligere, du har host læse problemer igen:) - Det er ved CL7 jeg køre 2000mhz, ikke bare 2000mhz, det kan mange RAM gøre.


    Men nu når du er så påståelig, hvordan finder du ud af hvor hurtige et sæt RAM er - Nu når det er det dig, så bliver det disse 2 hastigheder du skal sammenligne: Er 2000mhz CL8 ram er hurtigere eller langsommere end 2133mhz CL10 ram:-)


    Og hvorfor producere man dyre G.Skill PI DIMM Kit 4GB PC3-16000U CL7-9-7-24 (2000mhz) (F3-16000CL7D-4GBPIS), med 1-2 måneders leveringstid( http://www.heise.de/preisvergleich/535313 ), og en pris på ca. 1300kr. for 4gb? Hvis man bare kan producere 2133mhz CL11 RAM til under 200kr. for 4gb? ( http://www.heise.de/preisvergleich/666315 )