Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 19. maj 2012, 10:31

Okay!
Som MANGE andre, er jeg også blevet sat i et dilemma!
Jeg er lige blevet konfirmeret, og har fået mange penge.
Så er det så... Skal jeg vælge en Macbook? Hvilken? Hvorfor? Til hvad? Hvor?
Jeg synes den er rigtig fed, og jeg er måske blevet, ikke træt af Windows, men det er bare det eneste jeg rigtigt har prøvet. Jeg er bare bange for, at programmerne ikke er der! Mig og mine venner har virkeligt diskuteret det, og de mener hardwaren er for dårlig, i forhold til prisen. Men jeg ved, at Apple har kvalitet, og elsker min iPhone! Der er bare noget magi over det, men jeg følger bare ikke jeg kan overbevise mine venner. For der er da ikke sådan noget?
Den er lækker og stilfuld, men udover det, skulle jeg nok bruge den musik, videoredigering, blogs osv...
Hvad synes i? Er åben for alle! Windows fans, Apple fans, Haters & Lovers.
Håber på svar!
Mathias

Skal jeg vælge en Macbook? Hvilken?

De mulige valg for denne afstemning er 2

Føniks færdigsamlet PC!

SSD er fedt!

YT:
http://www.youtube.com/user/UnboxingDanmark?feature=mhee
GO SUB! GO SUB! GO SUB! :9xo

2

lørdag, 19. maj 2012, 11:18

Når vi så taler om dårligere hardware til prisen, så skal den jo ikke sammenlignes med en Medion eller lavpris Asus, Acer, HP, etc.
Den skal sammenlignes med deres top-of-the-line serier rent bygnings- og chassismæssigt. Serier som HP Envy er f.eks. en serie der ligger prismæssigt, designmæssigt og hardwaremæssigt ret lige med Macbook Pro (Når vi taler Macbook Pro så tænker jeg her primært 15", men det er så bare mig).

Hvis man skal have en PC der er bygget som et fort, så er Lenovo Thinkpads (topserierne) noget af det mest solide. Det måtte jeg sande da vi til LAN i sidste weekend havde laptopkast med sådan en.. Den ville IKKE gå i stykker. Var det gjort med min Dell XPS 1330 var den røget fra hinanden i første kast :D

Men sumasumarum så mener jeg ikke du kan sammenligne en bærbar til de 5k med en Macbook Pro kun på hardwaren. Du kan jo også sagtens få en Golf (Medion) der er ligeså hurtig som en 10 gange så dyr BMW (Macbook), men er den så automatisk ligeså god? Så ville en Lexus (HP Envy) nok være mere sammenlignelig med den. Ved ikke om det giver mening, men er du villig til at give 10-15k for en maskine, så mener jeg ikke det er dårligt givet ud med en Mac - de holder også prisen bedre end en generisk PC, hvis de skal sælges brugt.

AsRock Z77 Extreme4-M - i7-2600K - 16gb DDR3 1600mhz - 2x HD7950 TwinFrozr Crossfire - Custom Water Cooling - Samsung 830 256GB - Silverstone Temjin TJ08-E - TT Toughpower 875w - HP ZR24w - MadCats R.A.T. 7 - Logitech Illuminated

3

lørdag, 19. maj 2012, 12:23

Citeret

Når vi så taler om dårligere hardware til prisen, så skal den jo ikke sammenlignes med en Medion eller lavpris Asus, Acer, HP, etc.
Den skal sammenlignes med deres top-of-the-line serier rent bygnings- og chassismæssigt. Serier som HP Envy er f.eks. en serie der ligger prismæssigt, designmæssigt og hardwaremæssigt ret lige med Macbook Pro (Når vi taler Macbook Pro så tænker jeg her primært 15", men det er så bare mig).

Hvis man skal have en PC der er bygget som et fort, så er Lenovo Thinkpads (topserierne) noget af det mest solide. Det måtte jeg sande da vi til LAN i sidste weekend havde laptopkast med sådan en.. Den ville IKKE gå i stykker. Var det gjort med min Dell XPS 1330 var den røget fra hinanden i første kast :D

Men sumasumarum så mener jeg ikke du kan sammenligne en bærbar til de 5k med en Macbook Pro kun på hardwaren. Du kan jo også sagtens få en Golf (Medion) der er ligeså hurtig som en 10 gange så dyr BMW (Macbook), men er den så automatisk ligeså god? Så ville en Lexus (HP Envy) nok være mere sammenlignelig med den. Ved ikke om det giver mening, men er du villig til at give 10-15k for en maskine, så mener jeg ikke det er dårligt givet ud med en Mac - de holder også prisen bedre end en generisk PC, hvis de skal sælges brugt.

Mens jeg er 100% enig i hvad du siger, så skal du huske på, at det for mange er helt lgegyldigt med byggekvalitet. 95% sf de mennesker jeg anbefaler boget til, er helt lgeglade med det. De vil bare have ydelse - om der så står Acer eller HP på.

Personligt ville jeg ikke anbefale dig en Mac, da jeg kunne forstille mig, at du skal game lidt. Mit personlige råd er: brug nogle af pengene, men behold og så en god del - det vil du blive glad for i fremtiden.

CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

4

lørdag, 19. maj 2012, 16:34

Hvis du ikke skal game eller skal bruge specifikke programmer, der ikke fungerer i OSX, ville jeg nappe en PROer, når de nye udkommet. Skærmene skulle i sig selv være argument nok :)

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

5

lørdag, 19. maj 2012, 17:11

musik, videoredigering, blogs osv...
hvis dette er det eneste du vil så kan du nøjes med en macbook air^^ altså hvis ikke du skal game så tag en macbook air når de nye ankommer deres hd graphics 4000 og ssd er mere end nok til dit forbrug hvis du dog vil game skal du have fat ien pro og så ender du nok med at bruge en 15000 hvis den skal kunne køre okay.

Mit svar hvis du ikke skal game/bruge et grafikkort som sådan tag en air da de er billige og pisse lækre, det skal lige siges at hd graphics 4000 sådan set godt kan spille spil som mw3, diablo! det kan godt games på! :)
Hvis du dog vil have et grafikkort og skal game lidt så lad være at købe en macbook pro den er fed og i god kvalitet - ja men det er også det eneste! Grafikkortet er håbløst bagud og hardwaren er forældet om mindre end 2 år! min personlige mening er at køber man noget til 15000 skal det dælme holde mere end 2 år..
Ellers er asus og MSI lige kommet med deres gaming serier af bærbare som nok koster omkring 10000 men giver dig så meget mere kraft for pengende og til 5000 under en macbooks pris.

.-.Philips 27"273E3LH, LG 32" LM660
.-.Bose Companion 5, Razer BlacksShark, Philips Citiscape uptown
.-.GTX Titan@937 mhz
.-.8320@3,8 ghz
.-.Arctic A30
.-.16Gb Evo Corsa@1886 mhz
.-.1050W X-series Seasonic
.-.Fractal Define R4
.-.Asus Sabertooth
.-.SSDNow 128gb, Seagate Barracuda 2TB, Seagate Momentus 500gb
.-.Ipad Mini 16gb, Elitebook 8470p, Nokia Pureview 808

6

fredag, 25. maj 2012, 01:01

hvis det er fordi du går efter design og bygge kvalitet. så ville jeg helt sikkert tage en asus Zenbook (ultrabook). den er bedre bygge kvalitet end mac. den er flottere designet. den har bedre specs. den er billigere og den er brugbar fordi den komme med windows.

Jeg har igennem tiden solgt så mange mac til alle mulige forskællige kunder og de sidste de siger når man spør om der er andet de vil ha med til den er "kan det lade sig gøre at få dig til at installere windows 7 på den"

hvorfor så købe en mac udover at man skal spille lidt smart.

http://eeescoop.com/wp-content/uploads/2011/09/ux31-asus.jpg

http://blogs-images.forbes.com/elizabeth…011/07/UX21.jpg

jeg kan virkelig ikke se hvad man skal betale så meget mere for en mac for.

Apple bruger kingston ram.

de bruger intel Cpu'er

de bruger WD Hdd's (ikke sikker på hvad for nogle SSD)

de bruger intel Chipset's

de bruger Samsung LCD / LED paneler

de bruger Ati grafik kort.

med andre ord. det hardware apple bruger er det samme som alle de andre fabrikanter bruger. apple pakker det bare ind i et "Fint" design ligger et Ubrugeligt OS på og tager en kæmpe overpris for det.

det er her man bør stoppe og overveje om man vikelig vil betale så mange tusinde kroner mere for den samme vare bare fordi den er flot indpakket. og når du skal vil ha mere udstyr til den skal du igen betale overpris for div. kabler osv.

Det sagt. ja det apple laver virker som det skal. så længe du kun bruger det på den måde apple mener det skal bruges.

kig på appstore. hvem bestemmer hvad der ligger på appstore ? apple !
hvorfor skal apple bestemme det. det er vel brugerende der skal bestemme hvad de vil ha og ikke apple.
det virker jo helt kommunistisk

og ja mange argumentere for at der ikke er virus på apple. det er nok det dummeste jeg har hørt i langtid.
der er virus på alle platformer også MAC.

Det sagt. så er der da også fordele ved mac. jeg kan ikke komme på nogle lige nu. men de er der da sikkert.

Faldt lige over en god video du bør se

http://www.youtube.com/watch?v=OIGLYRMq_pc

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Dopess" (25.05.2012, 01:20)

7

fredag, 25. maj 2012, 03:14

Eneste grund til at jeg kan se at man skal købe en mac, er hvis man vil sidde og nørde med OS X... Byggekvaliteten er i top og designet er efter sigende lækkert (synes personligt designet er fimset, men det er nok bare mig :D).

Hvad pris/ydelse angår, er det ikke noget du får hos Apple. Hardwaren er sjældent det bedste til prisen, og er overpriced, især hvis du lader Apple selv konfigurere dem. Til gengæld er de meget nemme at reparere skulle de gå i stykker, nemmere end mange regulære laptops.

Skal maskinen klare nogle tæsk, så vil jeg også sige en lenovo thinkpad. De er lavet efter millitær standard, og er seriøst bygget til at kunne modstå en mindre atombombe. Jeg anbefaler dem stærkt til folk der er på farten, plus at de som regel ikke leveres med det åndssvage og pokkers upraktiske glare display.

Til standardbrugeren kan jeg til alle tider anbefale en Asus laptop. De laver et stort udvalg af laptops, fra små netbooks til store monsterlaptops til gaming, og tager du god hånd om dem (renser dem regelmæssigt for støv bl.a.), kan de holde meget længe. Denne artikel er fx. skrevet på min 6 år gamle asus laptop, der godt nok ikke ser ud som ny, men kører som var den købt i går :D

Uanset, den primære forskel der gør at folk køber mac laptops, er at mange almindelige laptops leveres med en masse lort, herunder elendig antivirus og prøveversioner af dit og dat. Køber du en alm. laptop uden æble, så giv den en dejlig formatering og undlad at installere de ubrugelige programmer, så kører de rigtigt godt, hvis ikke bedre end en mac :)

8

fredag, 25. maj 2012, 05:33

i glemmer lige at nævne next buisness day repair eller replacement på mange af disse Lenovo Thinkpad's

Det vil sige er der en hardware fejl på den. Lad os sige Ram som et eksempel. så har du en ram block Dagen efter. uden omkostninger fra din side af.

Gælder dog kun hvis de har next buisness day garenti. og det har mange af lenovos professionelle modeller.

Har haft en hvor jeg fik et nyt dvd drev onsdag morgen jeg kontaktet dem tirsdag ved 15 tiden. det kom med taxa til min dør. sendt fra england !!!!
det er fandme support !!

Alternativt så er der jo også HP ProBooks og Hp EliteBook. så bliver det sådanset heller ikke meget bedre.
men de koster også det samme som en mac og ofte mere..

9

fredag, 25. maj 2012, 08:47

i glemmer lige at nævne next buisness day repair eller replacement på mange af disse Lenovo Thinkpad's

Det vil sige er der en hardware fejl på den. Lad os sige Ram som et eksempel. så har du en ram block Dagen efter. uden omkostninger fra din side af.

Gælder dog kun hvis de har next buisness day garenti. og det har mange af lenovos professionelle modeller.

Har haft en hvor jeg fik et nyt dvd drev onsdag morgen jeg kontaktet dem tirsdag ved 15 tiden. det kom med taxa til min dør. sendt fra england !!!!
det er fandme support !!

Alternativt så er der jo også HP ProBooks og Hp EliteBook. så bliver det sådanset heller ikke meget bedre.
men de koster også det samme som en mac og ofte mere..

Det får du ikke med gratis da! Det er noget du skal tilkøbe, og det koster penge - mange penge. Dog får man 3 års garanti som standard.

Men nå, har selv en ThinkPad (og nej det er ikke en af de snoldede til 6000kr), og ville nok ikke selv vælge anderledes, men jeg ville nu ikke anbefale den til -MatxD- for man kan ikke få et ordentligt grafikkort (med mindre man kommer op i quadro klassen, og de er alligevel ikke lavet til spil(og så koster de VILDT meget)).

10

fredag, 25. maj 2012, 09:18

hvis det er fordi du går efter design og bygge kvalitet. så ville jeg helt sikkert tage en asus Zenbook (ultrabook). den er bedre bygge kvalitet end mac. den er flottere designet. den har bedre specs. den er billigere og den er brugbar fordi den komme med windows.

Jeg har igennem tiden solgt så mange mac til alle mulige forskællige kunder og de sidste de siger når man spør om der er andet de vil ha med til den er "kan det lade sig gøre at få dig til at installere windows 7 på den"

de bruger intel Cpu'er

med andre ord. det hardware apple bruger er det samme som alle de andre fabrikanter bruger. apple pakker det bare ind i et "Fint" design ligger et Ubrugeligt OS på og tager en kæmpe overpris for det.

det er her man bør stoppe og overveje om man vikelig vil betale så mange tusinde kroner mere for den samme vare bare fordi den er flot indpakket. og når du skal vil ha mere udstyr til den skal du igen betale overpris for div. kabler osv.

Det sagt. ja det apple laver virker som det skal. så længe du kun bruger det på den måde apple mener det skal bruges.

hvorfor skal apple bestemme det. det er vel brugerende der skal bestemme hvad de vil ha og ikke apple.

og ja mange argumentere for at der ikke er virus på apple. det er nok det dummeste jeg har hørt i langtid.

Det sagt. så er der da også fordele ved mac. jeg kan ikke komme på nogle lige nu. men de er der da sikkert.

1. Den er som sådan ikke bygget bedre end en Mac, har haft begge dele igennem mine hænder (gennem et forløb på et par uger), men du har ret - den ER godt bygget; Dog ikke så man kan kaste rundt med den.

2. "Flottere designet". Jeg er ked af at sige det, men det er ikke noget du bestemmer. Godt design er hvad man selv synes, og bare fordi DU synes det er bedre, så betyder det jo ikke, at alle andre har det sån.

3. Bedre specs - ja, den har bedre specs, så det har du rent faktisk ret i!

4. Den er også billigere - korrekt!

5. "Mere brugbar fordi den har Windows"; Tja, det kommer nu an på hvad man skal bruge den til. Mac OSX er (hvis du da har prøvet) ganske udemærket. Det eneste problem jeg dog ser med det er, at man ikke kan udføre noget særlig professionelt arbejde på den. Det skulle da lige være fotografer pga. den gode skærm (men det er så også det eneste). Til personligt brug, er der bestemt ikke noget galt med Mac OSX.

6. At du sælger mange Mac's og kunderne spørg om de kan få Windows på, kunne tyde på, at det er fordi du råder dem til, at få Windows på. Jeg har ikke hørt nogen sige, at de kun skulle købe forefter at smide Windows på. (Dog kører mange med dual boot pga. program understøttelse, da de måske skal bruge den til arbejde eller skole, og altså ikke perosnligt brug).

7. De bruger samme hardware - korrekt! Men hvorfor skulle de ikke også det??

8. Apple har udviklet en ganske god forretningsmodel (hvilket du er tydelig uenig i), og de er et af de brands i verden der har den største værdi. (BrandZ har netop lavet en liste, hvor Apple ligger #1 http://www.wpp.com/wpp/marketing/brandz). Jeg mener selv, at en Mac er udemærket computer, dog er prisen en anelse for høj. Men det ER et "Premium Product" og grunden til, at mange synes det er for dyrt, er netop fordi de ikke aner hvad det er de køber.

De fleste her inde vil jo nok også mene at 60.000kr for et TV er ALLLLLT for mange penge, når man nu kan købe en 32" til 2500kr i Elgiganten. Men derfor mener jeg stadig, at en B&O TV (på trods af prisen) er et LAAAANGT bedre produkt. Grunden til dette er alene, at de har brugt tid på at tænke det igennem. Det er ikke bare kastet igennem en form der trykker det ud. Der er sq en større mening med de ting de har lavet.

Jeg ejer ikke en Mac, dog ejer jeg en Apple iPhone, som jeg synes fungere meget bedre end alle andre konkurrenter på markedet. Det skal dog siges, at jeg ikke gav 5000kr for den, men derimod 3200kr.(samlet værdi) Ellers havde jeg heller aldrig rørt ved en iPhone, da prisen simpelthen ligger for højt. Men jeg skal da være ærlig og sige, at det er den bedste mobil jeg nogensinde har haft. Jeg har dog også jailbreaket den, men det var til gengældt helt sjovt, at få lov til, at nørde lidt med et Apple produkt.

Det lyder ærligtalt som om du aldrig har prøvet, at bruge en Mac - for Mac's virker bare godt. Dog ville jeg aldrig selv anbefale en Mac, da jeg ikke mener, at de folk der spørger mig, har behov for en Mac, eller for den sagsskyld pengepungen til det. Havde jeg en "rig" onkel, ville jeg dog ikke på noget tidspunkt have et problem med, at anbefale ham en Mac. Så længe jeg bare ved folk har råd til det. Men at anbefale en studerende, eller en konfirmant en Mac - det har jeg meget svært ved!

MEN MEN MEN. Jeg kan sagtens se logikken i din tankegang. Jeg har det på samme måde. Jeg ville også hellere anbefale en ASUS Zenbook frem for en MacBook Air(som den skal sammenlignes med) og her er der ikke vildt meget forskel i pris - kun et par tusinde. men jeg er ikke enig i den måde, du generelt fylder her på forummet. Du har nogle helt klart stærke meningen, hvilket tyder på, at du enten er virkelig gammel og konservativ (Altså tankemæssigt, ikke politisk), eller at du er meget ung og endnu ikke har fundet din vej i livet endnu. Men når du først har fået set en tråd, så virker det lidt som om, at alle bare har at høre efter hvad du har at sige. Du hører ikke rigtigt på hvad andre siger, og vil bare have, at de skal gøre som du siger.
Måske du skulle prøve en anden tilgang til livet - det kunne jo faktisk være man kunne lære noget af, at følge hvad andre siger. :9xo

11

fredag, 25. maj 2012, 15:13

de bruger intel Cpu'er

1. Den er som sådan ikke bygget bedre end en Mac, har haft begge dele igennem mine hænder (gennem et forløb på et par uger), men du har ret - den ER godt bygget; Dog ikke så man kan kaste rundt med den.

2. "Flottere designet". Jeg er ked af at sige det, men det er ikke noget du bestemmer. Godt design er hvad man selv synes, og bare fordi DU synes det er bedre, så betyder det jo ikke, at alle andre har det sån.

3. Bedre specs - ja, den har bedre specs, så det har du rent faktisk ret i!

4. Den er også billigere - korrekt!

5. "Mere brugbar fordi den har Windows"; Tja, det kommer nu an på hvad man skal bruge den til. Mac OSX er (hvis du da har prøvet) ganske udemærket. Det eneste problem jeg dog ser med det er, at man ikke kan udføre noget særlig professionelt arbejde på den. Det skulle da lige være fotografer pga. den gode skærm (men det er så også det eneste). Til personligt brug, er der bestemt ikke noget galt med Mac OSX.

6. At du sælger mange Mac's og kunderne spørg om de kan få Windows på, kunne tyde på, at det er fordi du råder dem til, at få Windows på. Jeg har ikke hørt nogen sige, at de kun skulle købe forefter at smide Windows på. (Dog kører mange med dual boot pga. program understøttelse, da de måske skal bruge den til arbejde eller skole, og altså ikke perosnligt brug).

7. De bruger samme hardware - korrekt! Men hvorfor skulle de ikke også det??

8. Apple har udviklet en ganske god forretningsmodel (hvilket du er tydelig uenig i), og de er et af de brands i verden der har den største værdi. (BrandZ har netop lavet en liste, hvor Apple ligger #1 http://www.wpp.com/wpp/marketing/brandz). Jeg mener selv, at en Mac er udemærket computer, dog er prisen en anelse for høj. Men det ER et "Premium Product" og grunden til, at mange synes det er for dyrt, er netop fordi de ikke aner hvad det er de køber.

De fleste her inde vil jo nok også mene at 60.000kr for et TV er ALLLLLT for mange penge, når man nu kan købe en 32" til 2500kr i Elgiganten. Men derfor mener jeg stadig, at en B&O TV (på trods af prisen) er et LAAAANGT bedre produkt. Grunden til dette er alene, at de har brugt tid på at tænke det igennem. Det er ikke bare kastet igennem en form der trykker det ud. Der er sq en større mening med de ting de har lavet.

Jeg ejer ikke en Mac, dog ejer jeg en Apple iPhone, som jeg synes fungere meget bedre end alle andre konkurrenter på markedet. Det skal dog siges, at jeg ikke gav 5000kr for den, men derimod 3200kr.(samlet værdi) Ellers havde jeg heller aldrig rørt ved en iPhone, da prisen simpelthen ligger for højt. Men jeg skal da være ærlig og sige, at det er den bedste mobil jeg nogensinde har haft. Jeg har dog også jailbreaket den, men det var til gengældt helt sjovt, at få lov til, at nørde lidt med et Apple produkt.

Det lyder ærligtalt som om du aldrig har prøvet, at bruge en Mac - for Mac's virker bare godt. Dog ville jeg aldrig selv anbefale en Mac, da jeg ikke mener, at de folk der spørger mig, har behov for en Mac, eller for den sagsskyld pengepungen til det. Havde jeg en "rig" onkel, ville jeg dog ikke på noget tidspunkt have et problem med, at anbefale ham en Mac. Så længe jeg bare ved folk har råd til det. Men at anbefale en studerende, eller en konfirmant en Mac - det har jeg meget svært ved!

MEN MEN MEN. Jeg kan sagtens se logikken i din tankegang. Jeg har det på samme måde. Jeg ville også hellere anbefale en ASUS Zenbook frem for en MacBook Air(som den skal sammenlignes med) og her er der ikke vildt meget forskel i pris - kun et par tusinde. men jeg er ikke enig i den måde, du generelt fylder her på forummet. Du har nogle helt klart stærke meningen, hvilket tyder på, at du enten er virkelig gammel og konservativ (Altså tankemæssigt, ikke politisk), eller at du er meget ung og endnu ikke har fundet din vej i livet endnu. Men når du først har fået set en tråd, så virker det lidt som om, at alle bare har at høre efter hvad du har at sige. Du hører ikke rigtigt på hvad andre siger, og vil bare have, at de skal gøre som du siger.
Måske du skulle prøve en anden tilgang til livet - det kunne jo faktisk være man kunne lære noget af, at følge hvad andre siger. :9xo
Tra la la la la..

Okai jeg køber en mac. jeg betaler vild overpris for den. og stadig skal jeg bruge den sådan som apple Siger den skal bruges. (Host Jailbreake Host)

Jeg køber en hvilken somhelst anden computer og jeg kan gøre med den lige hvad jeg vil. der er ingen der bestemmer hvilket inhold min computer skal have og hvad jeg skal kunne med den. (Desktop kan jeg enda Opgradere 10 gange for det samme som en Mac Pro koster)

Når du begynder at snakke om min tilgang her på forumet. så kan jeg slet ikke se hvordan det kan høre hjemme i denne tråd. jeg har mine meninger og sysnpunkter. og dem laver jeg ikke om på. og slet ikke fordi du og sikkert også andre har en anden mening. der er jeg faktisk 100% ligeglad. jeg holder ikke mine meninger og sysnpunkter tilbage. understreger dem ! der er selvføllige nogle mennesker der ikke kan tåle det. men så er internettet måske ikke det rigtigt sted at "være" c",) Det sagt. Så kan jeg måske også godt være lidt enig med dig. men som ofte er der fordi der kommer en eller ande tåbe ind og begynder at argumentere om et eller andet han / hun enligt kun har hørt en anden person tale i telefon med en tredje person om. Kan du følge mig ?

Lad nu være med at belære mig om B&O. det er virkelig dumt. jeg er udlært Data teknikker hos B&O. jeg ved ikke alt om B&O men mere end så mange andre. Men jeg ved at det du siger er en gang Vrøvl. B&O lever af design !! prøv at åben sådan et B&O TV og se hvad der er indeni. ville blive overrasket hvis der ikke står Philpis. måske enda Samsung på nogle af deres nyere modeller. så groft sagt betaler 850.000 kroner for et design. det er også helt okay hvis du har penge til det

Du skriver "Jeg ville også hellere anbefale en ASUS Zenbook frem for en MacBook Air(som den skal sammenlignes med) og her er der ikke vildt meget forskel i pris - kun et par tusinde" KUN et par tusinde generalt også en stor forskel.

12

fredag, 25. maj 2012, 16:00

Du kan uden problem installere windows på en mac i dag, og de nye macs kommer med god hardware.

de holder priserne rigtig godt i forhold til mange bærbare og de holder rigtig længe, min gamle macbook pro fra 2007/06 kører fortræffeligt uden problemer..

men det er en smagssag.. nogen kan lige macs og apple produkter og andre kan ikke.. hvis man vil have en mac så skal man da helt sikkert købe en..

Mit signatur billede er lige på værkstedet.

SwiftPolloloco

Gæst

13

fredag, 25. maj 2012, 18:58

Dopess - du glemmer at sammenligne _brugeroplevelsen_ ved en zenbook med en air (de er omtrent lige hurtige). Faktum er, at skærmene i air 11 og 13 har bedre kontrast og sortgengivelse og betragtningsvinkler. Hvis du ikke har prøvet begge maskiner (og jeg mener ikke bare prøvet i fona, jeg mener arbejdet med) så vil du heller ikke vide, at tastatur og især trackpad (også efter driveropdatering) er et godt stykke bagud ift. Apples trackpad.
Tjek evt. Anands sammenligning af skærmene, hvis du ikke har adgang til begge maskiner. Det er dog kun en fattig gengivelse.

Zenbook er i min bog ikke bedre til prisen, da man har valgt at spare nogle steder, hvor jeg i det daglige kan mærke det. At den så kører windows gør det ikke bedre for mig (jeg er klar over at andre ikke nødvendigvis er enige). Jeg ville derfor ikke anbefale de nuværende Zenbooks. Dog er jeg interesseret i at se om Asus kan råde bod på de fejl, de leverede med deres første bud på en Air-inspireret maskine.

14

fredag, 25. maj 2012, 20:56

Dopess - du glemmer at sammenligne _brugeroplevelsen_ ved en zenbook med en air (de er omtrent lige hurtige). Faktum er, at skærmene i air 11 og 13 har bedre kontrast og sortgengivelse og betragtningsvinkler. Hvis du ikke har prøvet begge maskiner (og jeg mener ikke bare prøvet i fona, jeg mener arbejdet med) så vil du heller ikke vide, at tastatur og især trackpad (også efter driveropdatering) er et godt stykke bagud ift. Apples trackpad.
Tjek evt. Anands sammenligning af skærmene, hvis du ikke har adgang til begge maskiner. Det er dog kun en fattig gengivelse.

Zenbook er i min bog ikke bedre til prisen, da man har valgt at spare nogle steder, hvor jeg i det daglige kan mærke det. At den så kører windows gør det ikke bedre for mig (jeg er klar over at andre ikke nødvendigvis er enige). Jeg ville derfor ikke anbefale de nuværende Zenbooks. Dog er jeg interesseret i at se om Asus kan råde bod på de fejl, de leverede med deres første bud på en Air-inspireret maskine.
Tja zenbook har langt bedre Pixel density. Trackpad osv virker som det skal på zenbook. ved godt at mac kan en masse med deres trackpad.. men det er i mine øjne ligegyldige ting som jeg aldig ville bruge alligevel. ville altid fortrække en rigtig mus. (Ikke magic mouse) og jo jeg har adgang til Langt flere mac's end så mange andre har... ville da langt hellere købe en zenbook og smide lion på som dual boot hvis jeg skulle bruge osx

Mac er og bliver aldrig min kop the. og jeg kommer heller aldrig til at anbefale det til nogel. Men dem der køber dem og er glade for dem skal da helt sikkert også ha lov til det.. Det er jo bare godt for dem.

15

fredag, 25. maj 2012, 21:03

Måske skulle du kigge på den her.

HP Envy 14 Spectre
Ved godt det er HP, men hvis du godt kan lide design, så burde den overvejes.
Den holder garanteret også til mere end en Macbook.

Se evt. review her: http://www.youtube.com/watch?v=FD6MUMYJwjo

SwiftPolloloco

Gæst

16

fredag, 25. maj 2012, 21:21

Tja zenbook har langt bedre Pixel density. Trackpad osv virker som det skal på zenbook. ved godt at mac kan en masse med deres trackpad.. men det er i mine øjne ligegyldige ting som jeg aldig ville bruge alligevel. ville altid fortrække en rigtig mus. (Ikke magic mouse) og jo jeg har adgang til Langt flere mac's end så mange andre har... ville da langt hellere købe en zenbook og smide lion på som dual boot hvis jeg skulle bruge osx

Mac er og bliver aldrig min kop the. og jeg kommer heller aldrig til at anbefale det til nogel. Men dem der køber dem og er glade for dem skal da helt sikkert også ha lov til det.. Det er jo bare godt for dem.
Pixel density er langt fra alt. Jeg antager at du ikke har set maskinerne side om side og kan derfor ikke tillægge din afskrivning al for megen vægt.
At du ikke kan lide trackpads/ikke kan leve uden mus vil jeg, lidt frækt, tilskrive at du ikke har _brugt_ en apple trackpad. Jeg kan ikke undvære den i det daglige. Skal jeg lave præcisionsredigering bruger jeg dog også digitizer eller mus.
Ufravigeligt faktum er det dog, at skærmkvalitet og trackpad-kvalitet er bedre på Air.
Du er i din fulde ret til at foretrække windows (vi kan sagtens være uenige). Og du skal selvfølgelig også kunne stå inde for din anbefaling af Zenbook. Problemet opstår i mine ører, når du fraråder folk at købe en Air på et forkert grundlag. At sige at MacBook Air er overpriced synes jeg er decideret fejlagtigt.
Omvendt ville jeg sige at Zenbook i sin nuværende form er overpriced, med henvisning til mine foregående pointer. OS-valg sat til side.

17

lørdag, 26. maj 2012, 03:42

Pixel density er langt fra alt. Jeg antager at du ikke har set maskinerne side om side og kan derfor ikke tillægge din afskrivning al for megen vægt.
At du ikke kan lide trackpads/ikke kan leve uden mus vil jeg, lidt frækt, tilskrive at du ikke har _brugt_ en apple trackpad. Jeg kan ikke undvære den i det daglige. Skal jeg lave præcisionsredigering bruger jeg dog også digitizer eller mus.
Ufravigeligt faktum er det dog, at skærmkvalitet og trackpad-kvalitet er bedre på Air.
Du er i din fulde ret til at foretrække windows (vi kan sagtens være uenige). Og du skal selvfølgelig også kunne stå inde for din anbefaling af Zenbook. Problemet opstår i mine ører, når du fraråder folk at købe en Air på et forkert grundlag. At sige at MacBook Air er overpriced synes jeg er decideret fejlagtigt.
Omvendt ville jeg sige at Zenbook i sin nuværende form er overpriced, med henvisning til mine foregående pointer. OS-valg sat til side.
Nej air er overpriced. alt hvad apple laver er overpriced og hyped op til noget det slet ikke er.. kan faktisk ikke huske hvornår jeg sidst har tænkt "ej hvor ville det være dejligt at ha en trackpad" det er faktisk aldrig sket. hvis du virkelig ikke kan undvære den trackpad køb en af apples bluetooth trackpads og sæt den til din pc. så er det problem løst. og de virker lige så godt til pc som de gør til mac. der er enda software der gør at du kan bruge den lige som du ville gøre med din mac. og det er enda gratis. !

Og ja hvad kan du bruge en høj kontrast til hvis du har en dårlig Pixel Density ? vil da altid sige Pixel Density over kontrast. men jeg er stadig enig med dig i at apple har rigtigt flot billede på deres skærme. det har de og ja der er mange andre producenter der godt kunne lære lidt der. men når Oled bliver standart i pc skærme så er det problem løst.

SwiftPolloloco

Gæst

18

lørdag, 26. maj 2012, 23:55

Nej air er overpriced. alt hvad apple laver er overpriced og hyped op til noget det slet ikke er.. kan faktisk ikke huske hvornår jeg sidst har tænkt "ej hvor ville det være dejligt at ha en trackpad" det er faktisk aldrig sket. hvis du virkelig ikke kan undvære den trackpad køb en af apples bluetooth trackpads og sæt den til din pc. så er det problem løst. og de virker lige så godt til pc som de gør til mac. der er enda software der gør at du kan bruge den lige som du ville gøre med din mac. og det er enda gratis. !

Og ja hvad kan du bruge en høj kontrast til hvis du har en dårlig Pixel Density ? vil da altid sige Pixel Density over kontrast. men jeg er stadig enig med dig i at apple har rigtigt flot billede på deres skærme. det har de og ja der er mange andre producenter der godt kunne lære lidt der. men når Oled bliver standart i pc skærme så er det problem løst.

A: Så stor forskel er der ikke på pixel density på de to maskiner. At vælge 13,3"-versionens 1600x900 over 1440x900 på bekostning af markant dårligere sortniveau/kontrast og betragtningsvinkler er tåbeligt. At vælge 11,6"-versionens 1368x768 over de SAMME 1368x768 med samme karakteristik er hul i hovedet...

B: Jeg vil ikke betale så meget for en Zenbook, hvis jeg skal betale 549,- ekstra for den "samme" oplevelse. Slet ikke når jeg får en mærkbart dårligere skærm og et mindre godt tastatur (anerkender dog at nogle folk ikke har noget at udsætte på Zenbooks tastatur, men efter at have haft en Zenbook som primær arbejdsmaskine i to uger, så bliver jeg nødt til at sige at det nedsætter værdien for mig). Ydermere er Windows måde at inkorporere styringsenheden i OS (dvs. IKKE inkorporere, men lade 3.-part stå for det) ikke ønskværdig. Og når jeg køber en bærbar, så vil jeg ikke have en mus i tasken, der vejer. Det strider imod konceptet Air/Zenbook/Ultrabook.

Min konklusion og dermed anbefaling til trådstarter: SKAL du købe nu, køb MB Air. Jeg selv havde nok holdt pengene i lommen indtil de nye Zenbooks er ude og nok også til de nye MB Air er ude.

19

torsdag, 31. maj 2012, 00:06

A: Så stor forskel er der ikke på pixel density på de to maskiner. At vælge 13,3"-versionens 1600x900 over 1440x900 på bekostning af markant dårligere sortniveau/kontrast og betragtningsvinkler er tåbeligt. At vælge 11,6"-versionens 1368x768 over de SAMME 1368x768 med samme karakteristik er hul i hovedet...

B: Jeg vil ikke betale så meget for en Zenbook, hvis jeg skal betale 549,- ekstra for den "samme" oplevelse. Slet ikke når jeg får en mærkbart dårligere skærm og et mindre godt tastatur (anerkender dog at nogle folk ikke har noget at udsætte på Zenbooks tastatur, men efter at have haft en Zenbook som primær arbejdsmaskine i to uger, så bliver jeg nødt til at sige at det nedsætter værdien for mig). Ydermere er Windows måde at inkorporere styringsenheden i OS (dvs. IKKE inkorporere, men lade 3.-part stå for det) ikke ønskværdig. Og når jeg køber en bærbar, så vil jeg ikke have en mus i tasken, der vejer. Det strider imod konceptet Air/Zenbook/Ultrabook.

Min konklusion og dermed anbefaling til trådstarter: SKAL du købe nu, køb MB Air. Jeg selv havde nok holdt pengene i lommen indtil de nye Zenbooks er ude og nok også til de nye MB Air er ude.
blah blah blah. ja mac har en flot skærm men der er virkelig ikke nogle grund til at tale om den som om det var en OLED skærm for det er det ikke. og den er heller ikke gud og den kan heller ikke lave kaffe. så lad være med at snak om en skærm som om det er mere end det er. udover det glemmer du lige at med en Zenbook få du 2 år's Uhelds garenti med i prisen med en Mac skal du betale extra for det. udover det er der en masse dejligt tilbehør med til Zenbook. og i sidste ende får du også bedre spec end du gør med en mac book. og bedst af alt du få Frihed til at gøre hvad fanden du vil med din computer... det kan man jo ikke just sige at du gør med en mac. hvad mindre du installere windows eller et andet OS på den.

Når du så har købe en mac book skal du også til at lyve over for dig om hvor godt et styresystem den køre med. kun for du ikke skal få det dårligt over at ha brugt så mange penge på en mac.

Det er okay at du har din mening om Zenbook. lige som jeg har min mening om Mac (Apple) lad os nu se bort fra det. så er det da underligt at alle anmeldere siger at Zenbook er langt mere Value for price end macbook Air. bedre Review's osv.

hvor kigger du siden du på priser siden du kan få zenbook til at være 549Kr dyre end Mac book air ??

og at du skal "SLÆBE" rundt på en mus er måske lige at overdrive lidt. alle ved jo at en mus er at fortrække over en tuchpad. og den extra vægt du snakker om tja hvad for en planet kommer du fra. extra vægt. det er en mus ikke en elefant ! der kan du bare se hvad apple har gjot ved dig !

20

torsdag, 31. maj 2012, 00:55

Som anmelder bliver jeg liiiige nødt til at kommentere på det du siger..

"Bedre value for money" betyder altså ikke at produktet er bedre. Det betyder blot, at i forhold til prisen, så er produktet bedre. Dvs., at har du ikke mange penge, så er det et godt produkt, men har du mange penge, så kan du faktisk godt få noget bedre.

Og det er jo faktisk det Apple handler om; Det ér og bliver er premium product. Har du nok penge, så kan du få noget bedre, men er du ikke villig til at betale, så må du "nøjes".

CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

Seneste tests og artikler

0

Cooltek W1 - Window Black

De sidste par kabinetter, vi h
Læs Mere

0

BitFenix Prodigy M

Vi skal i denne test tage et n
Læs Mere

0

ASUS ROG Crossblade Ranger FM2+

ASUS Republic of Gamers er jo
Læs Mere

95

Stor AMD og PowerColor Mantle Konkurrence

Tweak.dk udlodder i samarbejde
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Ny ASUS RT-AC87U AC2400 Dual-Band Gigabit Wireless Router

ASUS har annonceret RT-AC87U,
Læs Mere

0

Call of Duty: Advanced Warfare kommer ikke til Wii U

Sledgehammer Games har bekræft
Læs Mere

0

Samsung Galaxy Note 3 Neo får KitKat

Samsung er begyndt at rulle Go
Læs Mere

0

Artikel: Filmpremierer uge 34

Tweak.dk tager igen i denne ug
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.