Hackintosh (video)

  • har prøvet det. vender altid tilbage til windows.problemet med Lion er at når jeg har booted det op sider jeg og tænker Hvad nu. kan aldrig komme på noget så ender med at lukke den ned og boot windows op igen

  • Jeg har det på min workstation og synes det spiller fint, bruger det hvis jeg sidder og leger med billeder pga jeg synes det køre bedre og så er det sjovt nok og skifte lidt engang imellem =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Hmm.. Han virker ikke til at være super ferm på Hardware.


    For det første siger han det setup er lydløst - og nej det er det ikke. Den køler "larmer" mere end nogle setups jeg har lavet.


    Desuden, så er et AMD 6870 altså langsommere end et 5870 eller et 5770 CF setup, som man kan vælge på Mac Store.
    og så er der altså ingen highend professionelle der bruger Mac OSX, når de laver videoredigering som han laver her. Det er typisk dem som laver lidt reklame film på deres Mac og skal være smarte fordi de kan bruge noget indbygget filter og sådan noget. Highend professionelle laver det hele selv.


    Men okay. Derudover er det da meget fedt. Og vil klart hellere vælge denne løsning end en Mac Pro (Stationær), da de koster sindssygt meget, og man får ikke noget vildt hardware, der kan trække noget ordentligt rendering.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • han er nu ret meget inde i hardware. faktisk en af de største hardware reviewer og unboxing kanaler på youtube. men er lidt enig med dig i hvad du sige ellers

  • :goodpost: en mac er st6adig en pc lige meget hvordan man vender og drejer det... hvis man skal væk fra den label, så skaffer man sig en amiga x1000 (der kører med powerpc kontra x86 som de gamle macs) :D


    Manden kan noget med hardware, ja, men alle computerbyggere har jo deres mening om tingene baseret på deres erfaring. fx. er del X mere pålidelig end del Y per deres erfaringer.


    Hvad der dog stadig huer mig, er at hackintosh installs ikke funker på alt hardware, og selvom det sikkert vil virke på et bestemt setup, så er det altså ikke nær så stabilt som en rigtig mac, grundet mange af de hacks og custom moduler der er lavet af den generelle befolkning.


    men uanset, så er jeg enig i din post... langt det meste af den slags bliver lavet på windows, like it or not. Det samme gælder ligeledes programmering og assets til spil. Macs HAR været maskinen til de kreative (det samme med amiga 1200/2000/4000 før dem), men den dag i dag er det rimelig ens for alle hvad angår de "kreative" programmer.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • kan noget med hardware, ja, men alle computerbyggere har jo deres mening om tingene baseret på deres erfaring. fx. er del X mere pålidelig end del Y per deres erfaringer.




    Ved ikke helt hvad du mener med:" en mac er st6adig en pc lige meget hvordan man vender og drejer det..." Var det myntet på mig? For jeg ved skam godt en Mac også er en PC (selvom de faktisk selv bruger udtrykket PC, som negativt).


    Men nå, jeg er 100% enig i din post der. Med mindre man bruger Mac som det var tiltænkt, altså som en helhedspakke, så vil det aldrig komme til at fungere ligeså godt, som hvis man selv begynder at ændre i ting.


    Det svare lidt til, at få en designer til, at lave et fedt design og er hertilhørende designmanual. hvis man så ikke bruger designet, som det var tiltænkt (altså følger designmanualen), så vil det aldrig komme til, at fungere.


    Men man kan også sagtens være "kreativ" og bruge Mac, men så mener jeg bare ikke selv man er kreativ, for de programmer man kan få til Mac, er ofte programmer hvor det bare er Movie Maker på steoider. Altså er det stadig et program hvor man kan sidde og trække nogle effekter ind over noget - og det er da også ganske nemt. Men vil man lave noget professionelt, så laver man alle sidde overgange selv (hvis vi fx taler videoredegering).

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Derudover så synes jeg også at Apples Mac computere mere er begyndt bare at være et alternativt derivativ fra en MS baseret PC og omvendt. Med det mener jeg at flere og flere programmer fås da til begge platforme - nogen med forskellige styrker og svagheder dog.


    Derudover så kigger både Apple og Microsoft hinanden over skulderen, hvilket de altid har gjort, og hvis man er avanceret bruger til PC, så tager det ikke mange minutter at omstille sig til at bruge en Mac.


    Personligt synes jeg det afhænger om primært smag om du vælger Windows, Mac eller andre Unix-baserede styresystemer. Jeg elsker Mac OS, er vild med Ubuntu, men føler mig trods alt mest hjemme i Windows - plus jeg har vist bedre ydelse i spil, hvilket er den primære årsag til at jeg benytter det.
    Det og så at du ike behøver spekulere ligeså meget i om der findes drivere til dit hardware på din platform, da næsten alt jeg benytter mig af understøttes "naturligt" af Windows.
    da en fed
    Synes også tendensen til spiludviklerere at udvikle spil til Mac og Linux er begyndt at blive mere og mere modent - og f.eks. er kan jeg godt lide concepter som Cedega og Cider, men de mangler bare en del mere, før det kan få mig til at skifte OS - og her taler jeg primært Linux, da jeg synes det er et dejligt OS (Ubuntu) og det er Mac OS også.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H