Forslag til sommer opgradering (Ven)

  • Hvad så tweakers har en lille aftens opgave til jer, min opgave går ud på at i skal se det her setup igennem og komme med forslag til eventuelt performance forbedringer, har selv mit eget forslag på et setup som er længer nede, han syntes bare også at det var godt at få andres meninger med hvilke nok er den bedste ide, håber det bliver en udfordring.


    Nuværende setup:


    Strømforsyning: Corsair TX V2 750W PSU


    Grafikkort: XFX Radeon HD 6970 2GB GDDR5


    Bundkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3, Socket-AM3+


    Processor: AMD Phenom II X6 1100T Black Edition


    Harddisk: Western Digital Caviar® Black 2TB


    Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 12GB


    Cooler Master V8 CPU køler


    Cooler Master HAF 922 Midi Tower Sort


    Mit forslag til setup:



    Grafikkort: synes ikke rigtig han skal købe et nyt da jeg synes at man skal lad tiden se an, hvis han skal så skal det være fra den nye 7000 serie, han har selv forslået at køre crossfire med hans nuværende kort synes dog ikke selv at det er en god ide



    Bundkort: måske..


    Processor: kan ikke rigtig se nogen grund til at skifte cpu ud, synes bare at den skal overclockes


    CPU Køler: måske vandkøling, han er dog ikke så vild med vandkøling


    Harddisk: Vil selv sige at der nok skulle en ssd fra intel/kingston i http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=661337 andet forslag http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=641083


    Ram: en lille ram update kunne også være rimelig god,har dog ikke selv et forslag her :)


    Strømforsyning: kan ikke rigtig se at der skal en store til



    Kabinet: et nyt kabinet kunne også hjælpe på stød niveau og air flow http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=648534


    så kom med nogle gode forslag og had en god dag/aften :D

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

    Rettet en gang, sidst af jesper101996 ().

  • ja oc den X6 der til omkring de 4ghz så skulle han være godt kørende og var det mig så vil jeg vælge den Intel 520 Series 120gb SSD så blir der lidt mere fart over feltet og der er plads til lidt mere end blot OS og de programmer man ska bruge os nogle games.

  • En SSD og et hd6970 mere og den PC er et monster. Som nævnt af Puma, så clock ogsp cpu til de 4ghz. Må sige at min 1090t er yderst tilfredsstillendepå den frekvens :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H


  • Jeg har skrevet de 3 vigtigste ting med stort, for at fremhæve det - Så i ikke er i tvivl om hvad det første der skal gøres er:)


    Jeg blev lidt mundlam da du ville opgradere... Jeg er nysgerrig, hvilket spil er det han har problemer med - For den computer burde da kunne trække alt på max. DOG! TAG DEN ENE RAM STAV UD!!! MAN KØRE MED 8GB ELLER 16GB RAM - IKKE 12GB PÅ EN DUALCHANNEL MASKINE:-)


    Hvis han køre med windows 7 64bit, som er noget forældet efter hånden - Så ville jeg købe:


    http://www.dustinhome.dk/produ…tcmp=searchProvider_dacsa Lig mærke til pris, skrive hastigheden, og iops.


    http://www.dustinhome.dk/produ…v-2-s-1155-1156-1366-am3/ Den er meget støjsvag, og køler ok.


    Faktisk er jeg overbevist om han har installeret alt muligt lort, hvis den ikke kan trække alle spil ordentligt.... Tjek om han bruger logitek tasteratur, g serien kan give nogle seriøse ydelses problemer for nogle, og tjek om han har en inkjet HP printer, kan også gi' lidt problemer.


    Og når du har tjekket det - Så prøv at slæt harddisken fuldstændigt! Og lig windows 8 64bit ind, det kan i hente gratis og lovligt her: http://windows.microsoft.com/e…DevCenter_MetroApps_EN-US


    Hvis han patu ikke vil ha' windows 8, så lig windows 7 64 bit ind igen. Og tjek så om spillene køre ok - UDEN AT I INSTALLERE NOGET SOM HELST ANDET END SPILLET!!! IKKE NOGET MED DRIVER CD'ER ELLER ANDET 'LORT' SÅ SOM ANTI-SPYWARE, TEMPARTUR VÆRKTØJER, BLÆSER STYRING, CCLEANER OSV... OG DET HJÆLPER IKKE AT BARE AFINSTALLERE DET... NY INSTALLATION AF WINDOWS 7 64BIT eller WINDOWS 8 64BIT!:-)


    Hvis det så køre godt, så kan i tage den derfra, hvis det ikke køre godt - Så køb de her ram: http://www.memoryc.com/compute…e88824dualchannelkit.html og håb det løser problemet.


    Jeg er ret sikker på at hvis der er et problem, så vil det være løst nu - Rammen skal stå til 1333mhz, OG EFTER I HAR LØST PROBLEMET, SÅ ER DET DA EN GOD IDE AT OVERCLOCKE I BIOS VED AT HÆVE FSB BUSSEN TIL 224mhz-241mhz efter hvad systemet nu kan klare, men det er først bagefter at i har fået computeren til at køre ordentligt:)




    Mvh.

  • Tak for de gode forslag, vi skal nok se på dem.
    Og er i sikker på at den køler han har kan tag at han overclocker den til 4GHz samtidig med at den er stabil.
    Og han har ikke fps problemer med nogen spil men han vil bare had at den måske kunne køre ting lidt bedre som hvis man putter en ssd i eller sætter en H80 i.


    Primær formål med computeren er gaming hvor han optager og redering


    indtil videre har vi har vi beslutte at der skal være en ssd og vankøling og så overclock cpu'en til 4GHz

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

    Rettet 4 gange, sidst af jesper101996 ().

  • Er lige ved at tro, at den V8 køler der allerede sidder i sagtens kan tage den cpu på 4ghz. En H100 vil absolut ikke have problemer, da jeg selv kører med en H50 (Asetek LC550), der er halvt så stor og med mindre pumpe.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • så en H80 vil være rigeligt til en overclocking på 4GHz

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • En H60 eller Antec 620 H20 Kühler vil også kunne klare det uden problemer.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • tak for rådet

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB