Ny bundkort netkort virker ikke?

  • Hej der ude. Jeg har lige købt ny computer. Men har problemer med mit nyt kort. Jeg kan ikke komme på nettet. og det onborad netkort siger "Enheden kan ikke starte kode 10"
    Nogen der har en ide om hvad jeg skal gøre? jeg har hentet de nyeste driver


    Core i5 3570K Ivy Bridge


    msi z77A-gd65
    Corsair h80 vandkøling

  • her har du et forslag
    Jeg havde samme problem med min medion-bærbare.


    Medions support gav mig det råd at slette filerne "lowerfilters" og "upperfilters" i registreringsdatabasen. Og derefter genstarte computeren.


    Det virkede! Jeg forstår ikke helt hvad jeg har gjort men som med et trylleslag virker cd/dvd-drevet nu igen.


    Håber min erfaring kan bruges.


    Kenneth J


    fra HO

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Du skriver godt nok at du har hentet den nyeste driver, men har du hentet den fra MSI eller fra Intel direkte?


    Her er i hvert fald driveren hos Intel: LINK
    Sørg for at afinstallere netkortet før du går igang med at geninstallere det.


    Jeg kan se at der også er nogle opdateringer til bundkortets BIOS, som har relation til LAN ROM, det kunne være en ide at opdatere BIOS, da der er noget der tyder på at det kan hjælpe.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Tak for nogen gode svar.


    Jesper jeg prøver det lige som sidste udvej :) hvis alt andet ikke virker.


    RTM Du har ret jeg har hentet fra msi. Og den du linker til er nyere. Dog virkede det ikke :( Lige nu har jeg fået en usb plug. så jeg kan updater windows. Bare for at prøve.


    Jeg har set at den bios update er noget til lan. Men det der ROM er slået fra uden i bios. Som Shg´s tekniker sagde det skulle. Jeg prøver at updater bios også håber jeg da det virker.


    self hvis andre har en ide så kom endelig med den. Vil meget gerne spille diablo 3 i dag :boxing:


    Edit den siger min bios er den nyeste.


    Jesper Hvordan kommer man ind i registreringsdatabasen. :)

  • hvad så med det her:
    Kode 10 er som regel manglende eller forkert driver til dit netkort.
    med teksten (enheden kan ikke starte - kode 10)


    Hent programmet Everest home edition, installer det.
    http://www.lavalys.com/ (...)


    Når du har installeret Everest home, så gå i:
    Klik på start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Ehedshåndtering
    Klik på + udfor netværkskort, h-klik på netværkskortet og vælg fjern.
    Genstart pc`en og lad windows finde og installere netværkskortet igen.


    Start programmet Everest home
    Der klikker du på Netværk, klikker på Windows netværk, nederst på siden kan der så hentes opdateringer/drivere via producentens www. adresse.


    link til forum post:http://www.eksperten.dk/spm/637570

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB


  • Edit den siger min bios er den nyeste.


    Prøv lige at tjekke efter manuelt, i selv BIOS (under opstart), den nyeste BIOS er dateret den 27 april, det er ikke meget mere end 2-3 uger siden.
    Nyeste version er 10.5.


    Det kunne også være et forsøg værd at nulstille CMOS (bios indstillinger), se evt. manual til bundkort for instruktioner.


    En helt anden ting du kan afprøve er at prøve med linux live cd, den burde have drivere osv. til det hele som burde virke "lige ud af boksen", ubuntus almindelige installations cd fungerer også som live cd, du skal naturligvis ikke installere ubuntu, men bare prøve at se om du kan komme på nettet.
    Hvis det ikke virker, nytter det nok heller ikke noget at ændre noget i Windows.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Du har sikkert ret. Jeg kikker lige i bios. Faktisk som du siger med at nulstille CMOS sagde dem fra shg også. Har jeg enlig lige glemt


    Det med at linux det er sidste udvej :P Ellers ender det sku med jeg køber et netkort og sætter ind. :pokey:



    Edit. Jeg må sige at ikke helt kan ved hvad jeg skal gøre for at ligge den nye bios ind.? jeg har ikke lige frem lyst til at ødelægge noget :/ Kan jeg ligge den over på en usb stick?

  • Du skal bare hente updaten til dit bios og så skulle du gerne få lov til at vælge at du vil lægge det over på et usb

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • du skal sætte dit usb i og så køre du bare installer og så skulle du gerne se noget med at du vil køre det på usb

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Nu gætter jeg, det er noget tid siden jeg har anvendt MSIs bios opdaterings værktøjer, men hvis det er ligesom Gigabyte og andre større producenter burde der være et værktøj i BIOS, hvor fra du kan opdatere den.


    Altså du går ind i BIOS, finder det værktøj, i værktøjet finder du filen med opdateringen til BIOS og starter det

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Heh ja puma det var jo meget let :crazyeyes: jeg var vidst også lidt ned brændt igår efter at have prøvet så meget. Nu er bios updateret. Dog hjælper det ikke på problemet. :thumbdown: Jeg har også fået svar fra msi hot line." har du hentet de nyeste driver" ja gu fanden har jeg da det. også henviser de mig til deres "ældre" driver :$


    Jeg kan virkelig ikke se hvad jeg mere kan gøre. Måske formater windows? ved ikke om det vil kunne gøre noget. Ellers må jeg vente på hotlinen til at komme med en ide selv om jeg ikke tror på at de gør det :P

  • Heh ja puma det var jo meget let :crazyeyes: jeg var vidst også lidt ned brændt igår efter at have prøvet så meget. Nu er bios updateret. Dog hjælper det ikke på problemet. :thumbdown: Jeg har også fået svar fra msi hot line." har du hentet de nyeste driver" ja gu fanden har jeg da det. også henviser de mig til deres "ældre" driver :$


    Jeg kan virkelig ikke se hvad jeg mere kan gøre. Måske formater windows? ved ikke om det vil kunne gøre noget. Ellers må jeg vente på hotlinen til at komme med en ide selv om jeg ikke tror på at de gør det :P



    Jeg ka godt fortælle dig hva problemet er. Det er Intel's Driver som ændre dit netkort navn til "Intel(R) 82579LM Gigabit Network Connection" istedet for "Intel(R) 82579V Gigabit Network Connection" det sker med de nyere driver, og hvor jeg ved det fra er fordi jeg har samme netkort på mit Asus Maximus IV Gene-Z/Gen3 og de samme problemer.


    Her er denne driver jeg bruger fra min Driver DVD jeg fik fra mit bundkort, den er stripped helt ned så du ska bruge Enhedshåndtering til at installer driven med, kan du vil os gør jeg ud fra ^^


    Den fylder kun 8,49mb og når den er udpakket fylder den så 70,50mb ca. der er til De forskellige Windows' m.m både 32 og 64bit.
    Intel_82579V_Gigabit_Network_Connection_Driver.7z (puma99dk.co.cc)


    så håber denne driver kan hjælpe dig.

  • Det er da utroligt at de ikke kan finde ud af at lave driver. :pinch:


    Jeg har prøvet at hente den. Men den siger



    ! C:\Users\SenZer\Desktop\Intel_82579V_Gigabit_Network_Connection_Driver.7z: The archive is corrupt


    Er det mig der har gjort noget forkert?


    Ville godt nok være lækkert hvis det virkede :D diablo 3 hakker noget så slemt på mit usb trådløse :P

  • tjek om den ik fylder 8,49mb skulle den gerne ka selv godt pakke den ud.


    fordi at hvis den ik fylder de 8,49mb er det der fejlen lægger, har selv lidt problemer af og til at Firefox blir for hurtigt færdig og så er filen jo korrupt siger sig selv.


    [Blocked Image: http://i885.photobucket.com/al…53/puma99dk/Capture-5.jpg]


    [Blocked Image: http://i885.photobucket.com/al…ction_Driver7z-Winrar.jpg] [Blocked Image: http://i885.photobucket.com/al…nnection_Driver7z-Zip.jpg]


    nu har jeg os lavet den i en rar fil som fylder 25,1mb: Intel_82579V_Gigabit_Network_Connection_Driver.rar (puma99dk.co.cc)


    og hvis intet af det virker, så genstart computeren har oplevet flere få udpaknings fejl selv om filerne var som de skulle være så efter en reboot kunne de godt pakke det ud, men ellers tjek om dit winrar/7-zip er updatet,


    tilsidst lad være med at bruge Windows' ejen udpakker den failer som regl forvildt.