Midlertidig pc, eller pc med mulighed for opgradering?

  • Hej Tweak.dk,


    Min ~8 år gamle computer skal udskiftes. Mit behov pt. er kun poker, surfing og HD/Blu-ray film.


    Jeg havde håbet på at kunne finde noget til måske 2000 kr. der kunne klare mit behov men windows 7 gør dette umuligt da det alene koster 7-1000 kr. Jeg har prøvet at lede efter brugte i gul og gratis og den blå avis men folk tror de sælger guld og synes ikke at kunne finde noget til en god pris.


    Derfor er det billigste jeg kan finde indtil videre (http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=749122#extra)
    Det er en Pentium g850 2.9 ghz dual core med 2gb ram, intel 5.0 onboard grafik, win 7 pro til 3100 kr.


    Denne vil dog næppe være til at opgraderer senere hen (da det virker som om alle dele er absolut minimum for at komme ned på den pris).


    Har prøvet via komplett, topdata osv. at samle nogen computere der også kunne game lidt og evt med en ssd og der lander jeg ofte omkring de 7000 kr.



    Jeg gamer meget lidt og vil sagtens kunne undvære det, men omvendt ville det måske også være fint nok at have muligheden for at trække lidt spil. Men at bruge +4000 kr på at gå fra kontor pc til gaming pc er måske også lidt spild hvis man slet ikke får brugt det nok.


    Jeg overvejer så om der måske er en mellemvej. Hvor jeg ikke køber bunden af bunden som den pc til 3100 kr. Men hvor jeg måske bruger ~4000 kr på en pc som har et godt kabinet og bundkort der gør jeg vil kunne opgraderer løbende med bedre gfx osv.


    Hvis nogen af jer havde lyst til at prøve at finde sådan en til mig vil jeg være taknemmelig. Har selv brugt 7 dage med 1-2 time om dagen på at se på muligheder og er snart blevet træt i hoved af at kigge på pc'er.


    Ønsker:
    - Omkring 4000 kr højst. (så den stadig føles billig nu her)
    - Win 7 64bit pro (tænker remote control i pro kan blive brugbart. Ps. vil gerne have eng version. Ved i om alle win 7 kan installeres på eng eller om der findes dk only jeg skal undgå?)
    - 4gb ram minimum (gerne 8gb da de alligevel er så billige og så er man lidt mere fremtidssikret)
    - Kabinet med godt airflow. Tænker ala Fractal design define r3
    - Fin støjsvag strømforsyning (gerne med lidt ekstra power hvis jeg opgraderer senere)
    - Fremtidssikret bundkort (usb 3.0 og mulighed for at opgradere gfx osv)
    - HDD - 500gb 7200 er fint
    - Gfx kan sagtens være onboard i starten. Bare det kan køre HD/Blu-ray. Så kan jeg senere måske opgradere til gtx 560 eller bedre til den tid.


    Jeg har allerede skærm, mus, tastatur, højtaler osv.


    På forhånd rigtig mange tak for hjælpen :)

  • Dette var lige den, som jeg kunne finde som vil kunne klare det, som du beder om.


    link


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Takker for foreslaget :)


    Jeg blev lidt nysgerrig efter hvor meget billigere jeg ville kunne få den computer hos mmvision hvis jeg blot samlede selv. Jeg prøvede at kigge både hos edbpriser og hos bjtrading (synes de havde bedre udvalg end mange andre sider)


    Via bjtrading har jeg fundet følgende:


    Kabinet - Cooler Master Elite 310 Miditower - 260 kr
    Strømforsyning - 500 Watt Corsair Builder Series CX50 - 395 kr
    Motherboard - Socket 1155 ASRock H61DE/S3 - 452 kr
    CPU - Socket 1155 Core i3 I3-2120 3.3 GHz - 829 kr
    RAM - 4096 MB DDR3 1333 MHz Kingston - 166 kr
    HDD - 500 GB WD Caviar Blue WD5000AAKX - 526 kr
    DVD - 24x48 Sony Optiarc AD-5280S (Sort) - 160 kr


    I alt 2788 kr. (besparelse på 700 kr i forhold til mm vision office computeren)


    De 700 kan jeg enten bare spare, eller også bruge dem på at få lidt bedre dele.


    Jeg tænker 4gb ekstra ram så jeg har 8gb i alt. Det koster omkring de 200 kr. Så er der 500 kr tilbage. Her har jeg 3 overvejelser jeg håber i kan hjælpe med.


    1. Bruge 500 kr til udskift af kabinet til et i bedre kvalitet, mere støjsvag og bedre køling.
    Nuværende: Cooler master 310 elite (260 kr)
    Overvejer: Fractal design define r3 (700 kr) - ca. 450 kr forskel)


    2. Bruge 500 kr til udskift motherboard med et der er mere fremtidssikret
    - Jeg kommer aldrig til at overclocke eller lign.
    - Køber nok et gfx kort til 1500-2000 kr inden for 1 års tid (kun et kort, kommer ikke til at sli eller lign tror jeg)
    - Kunne finde på at købe en ssd harddisk med tiden også
    - Kunne være ok med 1-2 usb 3-0 på kortet.


    3. Bruge 500 kr til gfx kort (eller alternativ gemme de 500 kr indtil jeg ønsker at købe et gfx kort til 1500-2000 kr)


    ----------


    Hvad synes i iøvrigt om de dele jeg har fundet? Er det et ok low-budget valg eller er der ting i ville foretrække jeg ændrede?


    Hvad synes i om bjtrading? Kan umiddelbart godt lide tanken om at delene kommet fra samme sted og bliver sendt sammen for modsætning til edbpriser. Men hvis nu (har ikke prøvet) jeg kan få samme dele f.eks. 400 kr billigere via edbpriser, bør jeg så ikke bare gøre det?


    Igen på forhånd rigtig mange tak :)

  • skriv, hvis du vil købe en brugt:)


    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=751416
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=750756
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=744175
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=573705
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=645379
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=660432


    Pris i alt: 2.264,25 kr. + porto:)


    Windows 8 kan hentes gratis, og lovligt her: http://windows.microsoft.com/e…DevCenter_MetroApps_EN-US


    Den kan trække lidt spil - APU'en har et HD6410D grafikkort indbygget, crysis burde den f.eks kunne trække:)

  • Det var godt gået at komme så langt ned i pris. Det har jeg forgæves forsøgt i snart 14 dage nu :) Havde slet ikke overvejet amd, det tower med strømforsyning i spare jo også meget i forhold til dem fandt.


    Jeg kunne godt være interesseret i at købe en brugt computer også. Dog er jeg fra nordfyn og gider nok ikke køre mere end højst 50-100 km. Afhænger selvfølgelig af hvad der sælges og hvad prisen er :)


    Mht windows 8. Hvis jeg installerer det på computeren, så skal jeg vel være forberedt på hvis beta'en pludselig lukker? Udkommer win 8 med det samme så man evt ikke skal ominstallerer eller vil der evt. gå en mdr hvor man bliver nødt til at installerer win 7 indtil det udkommer? Ved ikke hvordan det har været ved forrige windows da jeg stadig køre xp på min ~8 år gamle maskine.


    Er windows 8 driftsikkert? jeg vil nok komme til at spille f.eks. poker online og vil ikke være så heldigt hvis det crasher jævnligt :)


    Takker for hjælpen igen :)

  • Jeg har en Intel dual core Pentium E2180, med 3GB ram, 320GB harddisk, DVD brænder, og du kan vælge imellem følgende grafikkort:


    7900(eller 7950, kan jeg ikke huske) geforce - Ved ikke om strømforsyningen kan klare det i længden.
    HD3650.
    8600 geforce.


    Pris Tja... Som den er uden garanti - Du kan teste den på stedet, 1200kr.:)




    Men.... Det er ved Slagelse... Når jeg har fået lavet bilen, kan jeg evt. møde dig ved Korsør, skal ha' afleveret et grafikkort der alligevel;-)




    Beta'en lukker ikke før du kan købe windows 8 i butikkerne, og typisk virker beta'en et godt stykke tid efter.


    Jeg har ingen problemer haft med windows 8, jeg bruger det på 3 computere - Den ene er vores server, som typisk er tændt 24/7:-)


    Jeg tror AMD's A4-3300's CPU er langsommere, men grafikkortet tror jeg er lidt bedre, end det du selv har samlet, og harddisken er større.

  • Ellers fin pris synes jeg men tror jeg takker nej alligevel. Skal af med bro-takst for at komme til sjælland og tror måske alligevel jeg hælder en smule mere til at prøve at købe en ny computer.


    Takker meget for hjælpen, vil lige overveje mine muligheder :)


  • Hvis det er til den Fusion A4-3300, så er standart køleren ok - Og så behøver du ikke købe en anden køler til, men du kan gøre det, hvis du har lyst, og vil være 100% på den ikke støjer:-)