PSU

  • Lige igang med at skifte stort set alt på min computer til noget nyt da den snart ville halte lidt..


    En af de ting, som jeg ikke lige har penge til i budgetet er dog en ny PSU. Har et low end PSU fra det tidligere setup (Energon 750w), som jeg regnede med at beholde en måned eller to til jeg havde råd.


    Er dog lidt bange for at den ikke kan trække det (Selv om det skulle være mere sparende med energi ivy i5 osv.) Men har dog ofte hørt hvis den futtede af ville der ikke ske noget men nu er jeg så blevet fortalt af en person at det nemt kan ske hvis den futter af, at den kan ødelægger noget af det andet hardware jeg har købt, og det må man jo sige at man ikke ønske når man lige har ofret ~8-9k på nye dele.

  • http://www.komplett.dk/k/shopl…44-435D-98B7-35136D998E9B samt



    Kabinet: Vision Silent Unicorn med ekstra støjdæmpning og 3 ekstra kølere
    Harddisk 2: 1TB Seagate
    PSU: Energon 750W
    fra ældre setup.


    De dele i komplett er alle købt igår undtagen GPU som er ~ 3 uger gammelt.


    Det er for godt og vel 8.5k jeg har købt for inden for den sidste månedstid og vil da helst ikke ende med at miste noget af den hardware pga. low PSU.

  • I mange PSU'er(osse Energon) er der indbygget sikring imod at, den skulle tage mere med sig, hvis den brænder af.
    Når det er sagt, så er Energon altså lavet at virkelig low end dele, så den overbelastningsikring ville jeg personlig ikke stole på over en dørtærskel, skift den PSU med det samme.
    Energon bliver ustabil meget hurtigt når først den bliver presset en lille smule og den kan slet ikke tåle at blive peak presset mere end ganske få minutter, før den brænder af hvilket siger meget om hvor dårlige dele, som den er opbygget af. Det sker ikke med en PSU, som er lavet af ordentlige dele og af en fabrikant, som bruger kvalitetsdele.


    Find dig en god PSU fra Antec, Corsair, TT, Coolermaster, Cougar, Seasonic o.lign, så er du sikker på at du har fået noget, som både lever op til dine forventninger og som passer på dine nye dele, skulle det værste ske.


    Prøv og kig på komplett.dk, de har mange gange rigtig fine tilbud på gode PSU'er til en meget fordelagtig pris, både som dagstilbud og som ugetilbud, så du kan være heldig lige at ramle ind i en god "fætter" til en billig penge.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Har bestilt en nu og det endte med at blive


    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=623456


    Da jeg blev forslået den af næsten 50%

    Godt valg !