Problemer med ping i spil - HJEÆLP!

  • Håber virkelig at der er nogle derude som kan hjælpe mig da jeg er ved at være godt træt af at have 1500-1600ms ping spikes i online spil. Det kommer og går og der synes ikke at være noget tidspunkt på dagen eller andre former for mønstre; jeg får bare 2-5mins meget høj ping, så falder det til de normale 100 or so for så at stige igen 10min senere.


    Jeg har prøvet forskellige firewalls og self kørt antispyware og antivirus på alle hustandens computere - det har ikke hjulpet. Jeg har prøvet at resette routeren det synes heller ikke at hjælpe. Jeg har installeret et program så jeg kan se hvilke ip's jeg connecter til og hvor meget de tager af min connection. Det kan bare heller ikke finde noget problem. Jeg har prøvet at køre trådløst vs kabel - ingen forskel får det samme.
    Dernæst har jeg self også snakket med min ip(tdc) som siger at jeg har en lidt høj upload, men at de ellers ikke kan se at der er noget galt.
    Har prøvet deres net hastighedstest og jeg får en download på en 0.1 upload 0.01 når jeg får disse spikes.


    Er det min router der er ved at dø (har haft problemet i nogle uger nu) eller skal man ikke tror på hvad de søde mennesker hos tdc siger?
    Plz hilfe! :rules:


    /Ze worm

  • Der kan være en masse grunde til latency problemer, til at starte med, må du gerne komme med nogle flere informationer.


    Her tænker jeg information om hvordan netværk er opbygget, hvor mange enheder der er på det og hvordan de er tilsluttet.


    Ellers helt generelt, hvis du har sluttet din egen router til for at dele forbindelsen ud, så start med at slutte din computer til forbindelsen så direkte som muligt, på den måde udelukker du ting på dit lokalnet der kan være årsag til problemer.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Der er 2 enheder på min router. "Kontor-pc'en" er tilsluttet med kabel, hvor bærbaren (som jeg bruger til spil) er trådløs. Jeg har dog prøvet at sætte et kabel i den bærbare og slukket for det trådløse - det har dog ikke haft nogen effekt. At tage kontor-pcen af har heller ikke haft nogen effekt. Så som udgangspunkt må det være noget med netværket eller min pc.

  • alså hvis du køre på ADSL alså via telefon stikket og så du uploader andet imens du gamer så kan jeg da godt se hvor problemet ligger.


    men hvis du ik bruger din linje til andet når du gamer end at game så tjek for bla. malware og virusser.

  • Der bliver ikke uploaded - jeg har slået torrents etc fra og som sagt installeret et program som tjekker hvad der bruger mit bredbånd.
    Derudover har jeg også kørt flere virus og malware programmer (AVG, Norton, Superantispyware etc.)

  • Prøv lige og kør en tur med disse


    link


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Prøv nu lige at koble den router fra og se om din latency er bedre på http://www.speedtest.net/ (og pingtest) siderne. Hvis der ikke er nogen forandring så må problemet jo ligge i kablerne enten indenfor eller udenfor dit hjem da du jo sidder og holder øje med de pakker der sendes til/fra maskinen. (Dem kan malware ikke undgå at lave)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Hvilken internet forbindelse har i(båndbredde og produkt)? har i tv via internet forbindelsen?


    Et forslag kunne også være at du pinger TDCs gateway og ser om der sker noget der, det kan jo være at det ikke er forbindelsen mellem dig og tdc men mellem tdc og spil serverne der er problemet.


    Først skal du finde IP adressen på tdcs gateway, det kan du gøre ved at anvende værktøjet traceroute.
    I windows åbner du et konsol vindue og skriver "tracert google.com", den prøver så at finde ruten fra dig hen til google, det der er interessant er sandsynligvis punkt #1(hvis TDC leverer et modem) eller #2(hvis TDC leverer en router og ikke et modem), det skulle gerne være det første sted du rammer TDC.
    (hvis du er i tvivl, så kopier indholdet af den traceroute kørsel, herind så skal jeg nok kigge på det).


    Du skal helst være sluttet direkte til TDCs modem/router, så det er minimalt hvad der er af udstyr i mellem dig og TDC.
    Ud fra mine erfaringer med teknisk support hos internet udbydere, skal du være koblet så direkte til internet forbindelsen som muligt, for at kunne bruge målingerne til noget.


    Når du har ip adressen på TDCs gateway, så skal du åbne et nyt konsol vindue, hvor du så pinger ip adressen uendeligt (dvs. "ping IPadresse -t"), hvis du kan se at svartiden "spiker" igen, så prøv at pinge gatewayen med en anden computer på samme facon og hvis det gentager sig, så brok dig til TDC.


    Det kan i øvrigt anbefales at du tester din båndbredde på forbindelsen for at se om det matcher det den skal være på, hvis båndbredden ikke er som den skal være, er der større sandsynlighed for problemer med latency også.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Der kan være mange grunde til at du oplever ping problemer.


    Bruger du tdc's egen test, så tester du frem til første knudepunkt på deres net. Bruger du der imod telestyrelsens test, så får du forbindelsen fra dig til det største it knudepunkt i danmark hvor det hele skal igennem og der vil være forskel på de 2 målinger.
    Alt efter trafik på given tidspunkt, hvor meget overhead du har på din linie( typisk 20%), afstanden mellem dig og nærmeste central, kvaliteten af selve ledningen i jorden(adsl).


    Sidst ganske som RTM siger hvis du har yousee og har et tv kørende på samme tidspunkt, så tager den altså en god del af din forbindelse, så der er meget som spiller ind.


    telestyrelsens test


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Har home duo - og altså ikke tv over nettet. Problemet tror jeg ikke har noget med spillene at gøre da jeg også oplever det (det er bare ikke så problematisk da det blot tager lidt længere at loade sider) - når jeg bare surfer. Er det så stadig relevant at gøre som RTM siger?

  • Altså hvis du har prøvet uden routeren (computer direkte på modem) med et andet kabel (for at se om det er et dårligt lan kabel) og det stadigvæk hakker, så ja. Så må man næsten konkludere at fejlen ligger hos TDC. Enten i form af et modem der laver fejl, eller dårlig forbindelse til centralen.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |