Så er subwooferen jo aktiv og gør det samme som forstærkeren, to fluer med ét smæk og til samme pris.
Med det setup får du svært ved senere at udbygge til surround hvis det var planen,har selv kigget lidt på DA1 og storebroren,og er gået fra det igen,få udvidelsesmuligheder,ingen tonekonroller,og svag forstærkerdel.
Vil anbefale som Rennegger har gjort,køb en go brugt surround forstæker + 2 gode højtalere,start med det og suppler evt med sub hvis nødvendigt.
Så er subwooferen jo aktiv og gør det samme som forstærkeren, to fluer med ét smæk og til samme pris.
Med det setup får du svært ved senere at udbygge til surround hvis det var planen,har selv kigget lidt på DA1 og storebroren,og er gået fra det igen,få udvidelsesmuligheder,ingen tonekonroller,og svag forstærkerdel.
Vil anbefale som Rennegger har gjort,køb en go brugt surround forstæker + 2 gode højtalere,start med det og suppler evt med sub hvis nødvendigt.
Har i nogle forslag?
Hvilke mærker er gode at gå efter, og hvad specifikationer skal den mindst have?
Hvis jeg nu afsætter et budget på 3.000+- i alt til 2.1 eller bare uden sub.
Men holder mig fra trækasser, f.eks. som disse og hellere henne i stilen af Argon (helt sort).
AMD 965BE & Corsair H50 - 2x HD 5870 - ASUS Crosshair IV Formula
G.Skill Ripjaws 4x4GB - Fractal Design Arc Midi - Corsair HX750W
Kingston SSDNow 64GB - Samsung SpinPoint 500GB
2x BenQ 24" - Das Keyboard Model S Ultimate
“Not only do we live among the stars, the stars live within us.”
Jeg ville hoppe på yamahaen (og så handle lidt af og lade ham sælge CD og MD for sig selv), eller Marantz'en - De har begge godt med overskud og vil sagtent kunne trække de B&W
/ask
EDIT: Arh.. shit, havde ikke set at du vil have den lille... Glem det, og gem den lidt væk i stedet. Lille og kraftfuld følges sjældent ad, medmindre du har mange penge.
For mig ser det ud til Avance er bedre, men det er så godt nok stadig i Højrring, men hvis nu jeg kunne få fat i dem.
Og hvilke subs er det muligt at slutte til den forstærker, specs her.
Hvad vil i vælge?
AMD 965BE & Corsair H50 - 2x HD 5870 - ASUS Crosshair IV Formula
G.Skill Ripjaws 4x4GB - Fractal Design Arc Midi - Corsair HX750W
Kingston SSDNow 64GB - Samsung SpinPoint 500GB
2x BenQ 24" - Das Keyboard Model S Ultimate
“Not only do we live among the stars, the stars live within us.”
Avance laver nogle rigtigt lækre højtalere, og jeg har selv et sæt alpha 220i stående. B&W's kender jeg ikke så godt, men de to mærker er så vidt jeg er orienteret forholdsvist ens i karakteristika.
Du kan godt tilslutte en sub til den Yamaha, men jeg tror ikke at det bliver nødvendigt lige forløbigt - Avance'ne kan godt give en del fra sig.
Som Renegger nævner er der også altid Cervin Vega - det er nogle rigigt fest højtalere der prioriterer bas meget højt! De spiller ikke så rent som mange andre, men der er masser af umph...
B og W er et godt kvalitets(designer) mærke men, som nævnt tidligere større i god kvalitet er bedre end små i god kvalitet og hvis du giver de samme penge kan det slet ikke betale sig.. drop nu det med de skide små højtalere det er dumt og ulogisk! Nu større de er nu større lyd kommer der! aka bedre til at spille dit værelse op kræver jo så kvaliteten er den samme!
En god måde at se det på er vægten en større magnet er bedre mere lyd og nu tungere er den så gå efter dem der også vejer meget de har nogle gode magneter. Muligvis dem jeg linkede til i Hjørring er faktisk et godt kompromis på størrelse og pris der får du meget for pengende!