Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

21

onsdag, 2. maj 2012, 16:56

Så det bedste vil være at tage passive højtalere, en forstærker og måske en sub?

F.eks. det her:
2x Argon C1
Argon DA1
Og så en ikke aktiv sub?

Men hvorfor så ikke bare gøre sådan:
2x Argon C1
Argon SUB840

Så er subwooferen jo aktiv og gør det samme som forstærkeren, to fluer med ét smæk og til samme pris.

Med det setup får du svært ved senere at udbygge til surround hvis det var planen,har selv kigget lidt på DA1 og storebroren,og er gået fra det igen,få udvidelsesmuligheder,ingen tonekonroller,og svag forstærkerdel.
Vil anbefale som Rennegger har gjort,køb en go brugt surround forstæker + 2 gode højtalere,start med det og suppler evt med sub hvis nødvendigt.

22

onsdag, 2. maj 2012, 20:12

Så det bedste vil være at tage passive højtalere, en forstærker og måske en sub?

F.eks. det her:
2x Argon C1
Argon DA1
Og så en ikke aktiv sub?

Men hvorfor så ikke bare gøre sådan:
2x Argon C1
Argon SUB840

Så er subwooferen jo aktiv og gør det samme som forstærkeren, to fluer med ét smæk og til samme pris.

Med det setup får du svært ved senere at udbygge til surround hvis det var planen,har selv kigget lidt på DA1 og storebroren,og er gået fra det igen,få udvidelsesmuligheder,ingen tonekonroller,og svag forstærkerdel.
Vil anbefale som Rennegger har gjort,køb en go brugt surround forstæker + 2 gode højtalere,start med det og suppler evt med sub hvis nødvendigt.

Har i nogle forslag?
Hvilke mærker er gode at gå efter, og hvad specifikationer skal den mindst have?

Hvis jeg nu afsætter et budget på 3.000+- i alt til 2.1 eller bare uden sub.
Men holder mig fra trækasser, f.eks. som disse og hellere henne i stilen af Argon (helt sort).

23

onsdag, 2. maj 2012, 21:09

De Avance Alpha 220i der blevlinket til tidligere er nogle rigtigt gode højtalere der sagtens kan spille en del bas.

Der er rigtigt mange gode forstærkere til salg, men hvor er du fra?

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

24

onsdag, 2. maj 2012, 21:22

De Avance Alpha 220i der blevlinket til tidligere er nogle rigtigt gode højtalere der sagtens kan spille en del bas.

Der er rigtigt mange gode forstærkere til salg, men hvor er du fra?

/ask

Lige omkring Aalborg, så Hjørring er måske lige i overkanten.

Hvad med dem her?
Jeg har ingen idé til forstærkere, kan det betale sig at købe brugt der også? Den skal nemlig være så lille som muligt :P

25

torsdag, 3. maj 2012, 07:45

Ja, B&W laver nogle fede højtalere.

Hvad med en Yamaha som denne, det er godtnok kun stereo, men de spiller sku godt og så er den billig:
http://www.guloggratis.dk/radio-tv/forst…adioforstaerker

Eller denne, lidt dyrere:
http://www.guloggratis.dk/radio-tv/forst…amaha-dsp-a3090
En lækker Marantx:
http://www.guloggratis.dk/radio-tv/recei…5190563-marantz

Er Hobro for langt:
http://www.guloggratis.dk/radio-tv/recei…ny-str-db780-qs

Jeg ville hoppe på yamahaen (og så handle lidt af og lade ham sælge CD og MD for sig selv), eller Marantz'en - De har begge godt med overskud og vil sagtent kunne trække de B&W

/ask

EDIT: Arh.. shit, havde ikke set at du vil have den lille... Glem det, og gem den lidt væk i stedet. Lille og kraftfuld følges sjældent ad, medmindre du har mange penge.

26

torsdag, 3. maj 2012, 10:13

Hvad vil så være den bedste combo?

Avance Alpha 220i og Yamaha DSP-A3090
eller B&W DMS600 S3 og Yamaha DSP-A3090

For mig ser det ud til Avance er bedre, men det er så godt nok stadig i Højrring, men hvis nu jeg kunne få fat i dem.
Og hvilke subs er det muligt at slutte til den forstærker, specs her.

Hvad vil i vælge?

27

torsdag, 3. maj 2012, 11:02

Der er også denne: http://www.dba.dk/yamaha-rx-v661-71-kanaler/id-81863067/

Min bror har disse og umiddelbart er de ganske gode: http://www.dba.dk/baghoejttalere-cerwin-…ls/id-82779199/

Asus G751JY - i7-4710HQ - 16gb DDR3 - GTX 980M 4GB - Crucial MX100 512GB - 17.3" IPS Full HD - Logitech G602

28

torsdag, 3. maj 2012, 11:19

Avance laver nogle rigtigt lækre højtalere, og jeg har selv et sæt alpha 220i stående. B&W's kender jeg ikke så godt, men de to mærker er så vidt jeg er orienteret forholdsvist ens i karakteristika.

Du kan godt tilslutte en sub til den Yamaha, men jeg tror ikke at det bliver nødvendigt lige forløbigt - Avance'ne kan godt give en del fra sig.

Som Renegger nævner er der også altid Cervin Vega - det er nogle rigigt fest højtalere der prioriterer bas meget højt! De spiller ikke så rent som mange andre, men der er masser af umph...

/ask

29

torsdag, 3. maj 2012, 11:24

B og W er et godt kvalitets(designer) mærke men, som nævnt tidligere større i god kvalitet er bedre end små i god kvalitet og hvis du giver de samme penge kan det slet ikke betale sig.. drop nu det med de skide små højtalere det er dumt og ulogisk! Nu større de er nu større lyd kommer der! aka bedre til at spille dit værelse op kræver jo så kvaliteten er den samme!
En god måde at se det på er vægten en større magnet er bedre mere lyd og nu tungere er den så gå efter dem der også vejer meget de har nogle gode magneter. Muligvis^^ dem jeg linkede til i Hjørring er faktisk et godt kompromis på størrelse og pris der får du meget for pengende!

.-.Philips 27"273E3LH, LG 29" 29ea93-p Ultrawide
.-.GTX Titan@937 mhz
.-.8320@Arctic A30
.-.16Gb Evo Corsa@1760 mhz
.-.1050W X-series Seasonic

Seneste tests og artikler

0

ASUS ROG Striker Platinum GTX 760

ASUS har i denne omgang sendt
Læs Mere

0

be quiet Silent Base 800

Producenten be quiet! behøver
Læs Mere

0

Crucial Ballistix Tracer 1866 MHz DDR3

Crucial har meldt sig på banen
Læs Mere

0

SanDisk Extreme og Kingston USB 3.0 Media Reader

Tweak.dk bevæger sig i dag ind
Læs Mere
Seneste nyheder

2

CableMod firma letter kabelsleeving til PSU

De mange store og tykke kabelb
Læs Mere

0

Samsung Z1 med Tizen OS på vej

Samsung er nu på vej med deres
Læs Mere

0

Artikel: Derfor bør du ikke bruge Popcorn Time

Inden vi overhovedet kommer i
Læs Mere

2

Nvidia GTX 960 er ifølge rygter klar til salg i januar

Det nye GTX 960 kort, som jeg
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.