Anlæg (lidt gaming og meget musik)

  • Skal til at finde mig et nyt anlæg da mit Logitech Z4 er ved at være rimelig gammelt og da jeg ikke har særlig meget styr på sådan noget med højtalere, så håber jeg i kan hjælpe mig :razz:


    Krav:

    • Skal mest bruges til musik, herunder dubstep, electro, drum 'n bass osv.
    • To højtalere og en subwoofer, altså 2.1
    • Måske mulighed for udvidelse til 5.1 eller ligende
    • Skal bruges til lidt gaming, når jeg ikke gider finde mit headset frem


    Jeg har kigget på følgende indtil videre:


    Jeg har så lige et par spørgsmål:

    • Hvor stor vil forskellen være mellem valg 1 og 2?
    • Hvilke kabler skal der til for at slutte Argon systemet sammen med min PC?
    • Forskel mellem Corsair og de andre? (Udover: kan ikke udvides med flere højtalere, 1.000+- kroner billigere og ingen nem volumenkontrol)
    • Har i andre forslag til højtalere? (herunder både producenter, hjemmesider og andet)


    Takker!

  • http://www.hifiklubben.dk/prod…40-21_hojttalersystem.htm det her er også en mulighed det er den "dårligere" sub men bedre højtalere(de har lidt mere bass end de andre) dem ville jeg helt sikkert gå efter.


    er ked af at sige det men corsair har intet at komme efter mod sådan et par hifi højtalere selvom de er low-end! de er større men giver også "større" lyd! mere bass(læg mærke til corsair går ned til 35hz hvor argon går ned til 20hz) og sikkert også bedre kvalitet når du spiller højt!


    no doubt argon hvis du har pengende! :P

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • og henter du mutter og fatters forstærker kan du sætte 2 højtalere mere til ;)

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Har set dem, men problemet er hvordan jeg sætter dem til computeren, det virker nemlig til at jeg skal bruge et højtalerkabel (normalt kobber kabel) og der ingen jackstik er.


    EDIT: Man kan selvfølgelig også købe brugt, jeg regner ikke med at et anlæg tager ret meget skade, det står jo bare stille.

  • Du kan roligt købe brugt. Jeg kører med et Technics for- og effektforstærker sæt sammen med 2x Bose 201 Serie III samt et Bose Acoustimass med en sub og to små højtalere til.
    Det hele er fra omkring 98-00' og spiller nemt op med mange nyere anlæg (dog uden alle de digitale funktioner eller surround) :D


    Der sælges en del Denon, Yamaha og Pioneer surroundforstærkere til rimelige penge på dba. Bare gå efter en model med HDMI, hvis du vil have det altså ;)


    En ting man skal være opmærksom på er mørnede enheder :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • enig i et par brugte er veje frem! troede bare ikke du gad sådan noget men ellers du kan sagtens finde et par fede højtalere og en forstærker som kan spille fantastisk!

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Kan bare ikke rigtig finde nogle brugte der er på udseendemæssigt niveau som de Argon.
    Det ser ud til at alle sælger B&O, hvilket jeg ikke vil have noget af, alt for meget designer over det.


    Så er der også rigtig mange passive eller bare højtalere der kræver en forstærker, hvilket jeg ikke foretrækker, da det skal kunne stå under og på mit computerbord.


    EDIT: Og sådan noget i træ, meh, det ser alt for gammelt ud :)

  • nej de fleste er nok passive og i træ for den sags skyld... men som nævnt tidligere du får ikke bedre lyd til pengende end et par ældre højtalere!

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Eller vent lidt, tror ikke helt jeg har styr på min begreb :)


    En passiv højtaler er en med to ledninger ud, + og - de skal så hen til en forstærker eller noget for at kunne blive dannet om til jackstik?
    En aktiv er vel det omvendte, hvor man kan gå direkte fra højtaler til computer, og sætte en subwoofer til højtaleren?


    Det sidste er nemlig hvad jeg leder efter, to højtalere og en subwoofer der kan kobles direkte til en computer eller smartphone, uden at have alt muligt andet.

  • Der er jeg nok lidt gammeldags. Der skal være en ordenlig MOFO af forstærker og så passive højtalere ;)


    Tror umiddelbart at de Argon er et godt bud så, hvis det skal være aktivt.


    Ellers kan du kigge på en kompakt forstærker og så har du flere valgmuligheder hvad angår højtalere:


    http://www.hifiklubben.dk/prod…igital_usb-forstarker.htm


    Du kan evt. få lidt ideer her: http://elektronik.guide.dk/Mus…kompaktanl%C3%A6g_2741236

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Hvad er dit budget ?


    for du kan få fine 2.1 løsninger til pc til okay penge, men der kan du ikke bare opgradere til 5.1
    så skal du over i et system med forstærker og som du selv nævner passive højtalere, der kan du jo udvide som det passer dig hvis du f.eks køber en surround forstærker.


    du kan evt. kigge på edbpriser på pc systemer, der er både fine 2.1 og 5.1


    hvis du var var villig til at give over 2k for Argon, så kan du bestemt få noget godt fra EDIFIER og BOSE for de penge

    Intel Core i5 6600K - MSI Z170A M7 - 16Gb Corsair 2400Mhz - MSI GTX 980Ti OC
    Fractal Design Define S - Seasonic X-850 - Samsung EVO 120Gb + 500Gb
    Fractal Design Kelvin + Noctua - Asus PG279Q - Logitech G510 / G500
    Asus Xonar U7 - Sennheiser PC360 - NAD L53 + Dali 202

  • Hvorfor skal det være med sub? De små subs der kan fås inden for de beløb du snakker om giver ikke ret meget andet end lidt rytmisk mudder.


    Prøv eventuelt at kig lidt på anmeldelser af de Audioengine jeg nævnte tidligere - der får du altså noget mere højtaler for pengene end du gør ved køb af almindelige computerhøjtalere.


    /ask


  • Den forstærker gør det muligt at bruge 1? eller 2? passive højtalere samt en sub, og så få lyd ud til det med USB og jackstik?
    Så den er altså ikke mulig at gå 5.1 med?



    Vil nok gerne give 2.000, ved ikke hvor meget over jeg er villig til at gå.


    De 2.1 færdigsamlede er hvad jeg helst vil holde mig fra, de har ikke rigtig mulighed for udvidelse til 5.1, og føler at jeg får mere kvalitet også ved at "samle selv".



    Hvorfor skal det være med sub? De små subs der kan fås inden for de beløb du snakker om giver ikke ret meget andet end lidt rytmisk mudder.


    Prøv eventuelt at kig lidt på anmeldelser af de Audioengine jeg nævnte tidligere - der får du altså noget mere højtaler for pengene end du gør ved køb af almindelige computerhøjtalere.


    /ask


    Det kræver vel en sub til god musik? Dubstep og drum 'n bass er ikke ret godt uden bas.
    F.eks. er de Argon jeg linkede til ikke mid og diskant, mens en sub sørger for de lavere Hz?


    De Audioengine koster 1.900 per styk og jeg vil gerne have 2.1, måske senere 5.1, så det er alt for hurtigt for mange penge.




    Får man så mere for pengene ved at købe passiv + forstærker og en sub eller aktiv + sub.
    Ved at købe passiv sikrer man vel sig også at kunne opgradere til 5.1?

  • http://www.dba.dk/hoejttaler-avance-alpha-220i/id-82616852/ store men spiller! sikkert :D


    altså alt hifi du kan få fingrende fat i er bedre end alt muligt andet pis fra komplett generalisering og sikkert ikke 100% rigtig men en sub kan ikke måle sig med ordentlige højtalere med bass indbygget

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • http://www.dba.dk/hoejttaler-avance-alpha-220i/id-82616852/ store men spiller! sikkert :D


    altså alt hifi du kan få fingrende fat i er bedre end alt muligt andet pis fra komplett generalisering og sikkert ikke 100% rigtig men en sub kan ikke måle sig med ordentlige højtalere med bass indbygget

    Nej, men som det efterhånden ser ud handler det ikke om god bas (som i god håndtering af bas), men meget bas.... Men du har da helt ret, det virker som en rimeligt ensidig fokusering på at der SKAL en sub til.


    /ask

  • Nej, men som det efterhånden ser ud handler det ikke om god bas (som i god håndtering af bas), men meget bas.... Men du har da helt ret, det virker som en rimeligt ensidig fokusering på at der SKAL en sub til.


    /ask


    Det er derfor jeg spørger jer, det var bare hvad jeg regnede med, da alle anlæg man kan købe altid har en sub samt to satellithøjtalere.
    Men kan jo godt være at jeg tager fejl, eller hvad? :)

  • jeg har 2 gamle dali'er som var billige i sin tid og er billige idag den ene er dog mør så spiller kun med 1 af højtalerne dertil har jeg en 8" sony g1 bass og de kan spille røven af alt som mine kammerater viser mig af skrammel.
    Hvis du virklig vil have ordentlig lyd så skaf et par ordentlige højtalere til en 1500 fra dba og en ordentlig forstærker så kommer du nok lidt over 2000 men det spiller! og så har du altid mulighed for at udvide hvis du køber en ordentlig forstærker. Aka du kan købe en bass senere og sætte til systemet eller en subwoofer. Det fede med passive højtalere med en god forstærker er at alt passer til den! Du kan have det resten af dit liv og stadig købe nye ting til det hvert år og du kan også lave 5.1 uden problemer.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Så det bedste vil være at tage passive højtalere, en forstærker og måske en sub?


    F.eks. det her:
    2x Argon C1
    Argon DA1
    Og så en ikke aktiv sub?


    Men hvorfor så ikke bare gøre sådan:
    2x Argon C1
    Argon SUB840


    Så er subwooferen jo aktiv og gør det samme som forstærkeren, to fluer med ét smæk og til samme pris.

  • Det ville jeg umiddelbart mene.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H