Nyt z77 bundkort

  • Hey Tweak


    Jeg er i den situaion, at jeg skal til at købe nye computer dele. Eftersom z77 er et ret nyt chipsæt, er der ikke så mange sammenligninger af forskellige bundkort og det kan være svært at holde dem op mod hinanden.


    Som det ser ud nu, står jeg mellem Asrock z77 Extreme4 og Asus P8Z77-V.
    Begge bundkort har fået gode andmeldelser og har gode OC muligheder, så vidt jeg kan se. Fordelen er at Asus har indbygget wi-fi hvilket er meget rart + at det måske er mere solidt.
    Mit spørgsmål er blot, hvilket af disse bundkort er bedst, eller skal jeg købe noget helt tredje?

  • Eller til Asus ROG Edition. De har lidt samme premium-kvalitet som EVGA, der er et knaldende lækkert mærke af både gfx og bundkort.


    Asus Sabertooth er også et lækkert bræt: http://www.edbpriser.dk/bundko…z77-id-6738503.aspx?q=z77

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H


  • selvfølge ska du os lige linke til den BILLIGSTE EVGA så laver Kristain, der er måske en grund til at zach-ska linker til nogle lidt mindre feature board som ik er så dyre som det du har fundet der.


    Jeg synes begge korts a fine bud du har fundet, kommer an på budget og hvor mange features du ska bruge zach-ska.

  • puma99dk| :


    Jeg linkede bare til det eneste Z77 mobo det havde på deres hjemmeside :)


    Men ja, hvis han ikke vil ofre så mange penge på et mobo, så synes jeg han skal holde sig til Asus :)

  • puma99dk| :


    Jeg linkede bare til det eneste Z77 mobo det havde på deres hjemmeside :)


    Men ja, hvis han ikke vil ofre så mange penge på et mobo, så synes jeg han skal holde sig til Asus :)


    stadig, selv ik mig selv har brug for sådan et board, nok de færeste som har.


    jeg vil blot købe som Renegger os siger Asus' ROG korts istedet.


    skulle jeg købe et Z77 baseret bundkort havde jeg nok købt et Asus Maximus V Formula for at få et ATX men er Micro-ATX fint vil et V Gene da være godt.


    men hvis du ik går så meget op i det er P8Z77-V serien rigtig godt og overclocker os fint.