Køb af computer til spil m.m.

  • Jeg skal til at erstatte min efterhånden ældre bærbar med noget der kan trække de fleste spil m.m.


    Det jeg har set på er denne computer: http://www.mm-vision.dk/produk…arenr=99108&type=pcsystem


    Umiddelbart synes jeg at den ser god ud, dog kender jeg ikke kabinettet og strømforsyningen. Der til ønsker jeg at vælge den 120 gb SSD og muligvis et GTX 680 istedet for GTX 570'eren. GPU'en er jeg ikke helt overbevist om endnu.


    Den vil blive forbundet til en 21'' AOC skærm med full HD. Dertil vil jeg til tider også tilslutte den til et 32'' hd ready tv.


    Den vil blive brugt til alt almindeligt computer behov og dertil også spil. Det kan forventes at computeren vil være tændt dagligt i minimum 6 timer og i weekenden måske op i mod 18 timer, dog vil den ikke blive aktivt brugt hele tiden.


    De spil jeg vil køre er Heroes of Newerth og Dota 2 særligt. Disse ønsker jeg at køre flydende med god grafik, og tit vil jeg også bruge xsplit til at streame mit gameplay. Jeg vil så også prøve en del andre af de nuværende spil og kommende spiltitler, alt gerne med en behagelig og flydende grafikoplevelse.


    Umiddelbart synes jeg at denne computer vil være i stand til at klare disse opgaver. Men hvor "fremtidssikret" er computeren? Jeg ønsker gerne at den skal kunne holde i gerne mindst 2 år. Det er også derfor jeg overvejer om det er fornuftigt at opgradere til et GTX 680 istedet for det oprindelige GTX 570. Prisforskellen ligger om de 2000 kr. og jeg kan godt betale den ekstra pris, men jeg ønsker ikke at lave dette om det må siges at være unødvendigt.


    Og så lige tre hurtige spørgsmål
    PSU'en er på 600w som jeg kan se. Er dette nok til computeren hvis jeg vælger GTX 680?
    og ved nogen om jeg vil få kun en 120gb SSD eller både Seagate harddisken på 500gb og 120gb SSD hvis jeg vælger at opgradere til SSD? Det fremgår ikke helt klart på hjemmesiden
    Er 8gb ram godt nok eller anbefales det at få mig 16 gb ram? Dette kan vel nemt opgraderes senere.


    PS. Jeg køber fra mm-vision fordi jeg har hørt at de skulle være pålidelige og sender også computere til Færøerne. Sharkgaming var også atraktivt, men de ønsker ikke at sende til Færøerne.

  • Er det sådan at du ikke vil/kan samle den selv eller hvad ?

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Jeg ønsker at undgå selv at skulle samle. Jeg er bevidst om at det vil kunne give mig bedre bang for the buck. Jeg har bare ingen erfaring og har ikke megen interesse i at lære mig dette.

  • her tænker jeg så har i ikke en pc butik der oppe? Det ville jo være træls at skulle sende det hele tilbage til danmark hvis noget går i stykker?

    Jo vi har da nogle butikker her oppe, men det er bestemt ikke noget at råbe hurra for. I det store vil konklusionen altid være, at du vil få dårligere hardware til en langt højere pris.
    P.T. har to af de førende pc butikker disse desktops til salg:
    http://tt.fo/voruskra/vis/micro_supergamer_i7quad-870 til 9.450 DKK
    http://handil.nema.fo/Default.…%3d%3d&I=4EZF7nY9n%2bE%3d til 9.990 DKK
    Det er uden skærm, dog kommer dell med en ligegyldig mus og tastatur.
    Hvis jeg så ønsker at købe en lignende computer som den jeg henviser til ovenfor vil prisen nemt komme op i mod 20k måske?