Har brug for noget hjælp, rimelig hurtigt hvis muligt

  • Hey,


    Ved ikke helt hvordan jeg skal forklare det ordenligt,


    Nå tidligere har jeg haft samme problem (disk boot failure insert system disk and press enter) med at den ikke gad at starte op, men tog bare min ene harddisk fra (System harddisk, og hvor windows lå på), men så da jeg havde taget den fra installede jeg bare windows på en af de andre hdd'er også kører det ellers bare.


    Men så i dag skulle jeg få alt det støv ud den har samlet, så tog alle kablerne fra og puste den igennem med en kompressor og det gik som det skulle, men da jeg så samler den igen (Det vil sige at jeg sætter den gamle den harddisk som jeg nævnte tidligere. Da jeg så starter min computer op efter at have samlet den starter den på den gamle harddisk og jeg ser at det ikke er de iconer jeg plejer at have på mit skrivebord. Jeg kigger så i "Denne Computer" og ser at drevet "F" ligger det windows jeg plejer at bruge, men kan slet ikke få den til at starte på den disk overhovedet.


    Sætter så en Windows 7 cd i og formater den gamle harddisk og den vil stadig ikke starte op på det drev jeg plejer at bruge. Så bruger at ligger og rode med at sætte den til master og de ander til slave, men dog uden nogen virkning overhovedet. Beslutter mig så for at installer et nyt windows 7 på den gamle harddisk og her er jeg nu.


    Så er der nogen der ved om jeg på nogen måde kan få den til at starte på min "normale" disk, for det stresser mig lidt da jeg skal til LAN i morgen -.-


    Og det skal også lige siges at jeg har kunne starte på min "normale" disk uden problemer før nu og har gjort i det i ja 1 år måske, ved ikke lige hvornår jeg tog min anden disk fra



    håber der er nogen der kan hjælpe og sorry for komma og punktum fejl :)


    Hilsen Mikk3l

    Kabinet: Antec Twelve Hundred
    Cpu: Q9650 3.0 Ghz @ 4.0 Ghz
    Ram: Mushkin 4x 2GB 1066 Mhz
    Grafikkort: Club 3D Radeon HD 4870 X2 (2 GB)
    Harddisk Raid: 2x Samsung 640 GB HD642JJ
    Harddisk: Samsung 1 TB HD103UJ
    Skræm: Samsung SyncMaster 245B (Sort)
    Strømforsyning: Cooler Master Silent Pro M 700w
    CPU Køler: XIGMATEK HDT-S1283 CPU Cooler
    Bindkort: Gigabyte GA-EP45C-DS3R
    Diskdrev: Samsung WriteMaster SE-S224Q
    Operativsystem: Windows 7 ultimate

  • Når du ikke har fået flere svar endnu, så kan det måske skyldes din intetsigende overskrift!


    Du har nok et par muligheder.



    1. Tjeck boot rækkefølge i BIOS og sikre dig at din "nye" disk er prioriteret som nr 1
    2. Hvis du bare fjerner windows installationen fra den gamle disk, hvad sker der så?
    3. quick fix: Fjern dem gamle harddisk mens du skal af sted, så kører det vel og så kan du rode med det når du kommer hjem.


    /ask

  • Har fået den til starte på min "normale" disk, men tør bare ikke sætte de andre hdd'er til før jeg kommer hjem fra lan :)
    Og gjorde nogenlunde hvad du har skrevet :)


    Ellers tak for hjælpen :)

    Kabinet: Antec Twelve Hundred
    Cpu: Q9650 3.0 Ghz @ 4.0 Ghz
    Ram: Mushkin 4x 2GB 1066 Mhz
    Grafikkort: Club 3D Radeon HD 4870 X2 (2 GB)
    Harddisk Raid: 2x Samsung 640 GB HD642JJ
    Harddisk: Samsung 1 TB HD103UJ
    Skræm: Samsung SyncMaster 245B (Sort)
    Strømforsyning: Cooler Master Silent Pro M 700w
    CPU Køler: XIGMATEK HDT-S1283 CPU Cooler
    Bindkort: Gigabyte GA-EP45C-DS3R
    Diskdrev: Samsung WriteMaster SE-S224Q
    Operativsystem: Windows 7 ultimate