netværk mellem vista og win. 7

  • når jeg prøver at oprette forbindelse skriver den dette:



    \\Christian-i5 er ikke tilgængelig. Du har muligvis ikke tilladelse til at brude denne netværkssource. Kontakt


    serverens administrator for at finde ud af, om du har adgangstilladelse.



    Logonfejl_ Burgeren har ikke fået lov til at anvende den ønskede logotype på denne computer.



    det går begge veje, forstår det ikke helt, for der er givet fuld kontrol.


    nette mellem Vista Basic og Uli. virker stadig, så forstår det på ingen måde.



    jeg har bare delt det for alle brugere, så tænker jeg da ikke der skulle være så meget mere at gøre, for mig.


    nogen der kender noget til dette ?

  • prøv at slå 128bit encryption og password beskyttelse fra i din Hjemmegruppe og se om det gir noget.


    gør det når jeg ska ha kontakt med XP maskiner på netværks.

  • prøv at slå 128bit encryption og password beskyttelse fra i din Hjemmegruppe og se om det gir noget.


    gør det når jeg ska ha kontakt med XP maskiner på netværks.


    okay, tak tak for rådet, det kigger jeg lige på senere.
    men var da ikke lige en mulighed jeg havde tænkt på, for der er da login på begge maskiner.
    men når der under win. instalation, er oprette en pass. har jeg vidst før oplevet, det ikke lige var til at fjerne, for man skal jo skrive en ny kode, mener ikke den ville acceptere ikke at få en kode.
    er der en måde ?

  • nu har jeg fjernet kode fra begge maskiner, det gav ikke noget.
    det "128bit encryption" kender jeg ikke noget til, har søgt lidt på det, så en youtube vidoe, http://www.youtube.com/watch?v=sFQVjCIZnKw
    det lyder da mere til at være noget man skal bruge hvis man køre en FTP server, ikke at jeg kender noget til , men
    kender næsten kun lidt til at dele over XP eller vista, prøver så her at få win. 7 med.
    men så meget kender jeg heller ikke til det.
    er der ikke andre, der har haft problemer med, at dele mellem vista og 7, måske de her kunne hjælpe ?

  • Nej krypteringen fungerer udelukkende over Samba netværket som Windows bruger til fildeling.


    Har selv haft problemer med at dele filer mellem maskiner i adskillige år - har du prøvet at oprette en fælles Homegroup til maskinerne? Så skull de jo helst fungere sammen.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • så blev det netværks problem knækket.
    efter at ha set den video, blev mit problem løst i "Hjemmegruppe" her klikkede jeg "avancrede delingsindstillinger" ved den sidste mulighed i Win. 7, havde jeg ikke valgt, at Win. skulle ha lov til at administere forbindelse til hjemmegruppe"
    det virkede der efter. :)