Gode forslag velkommende

  • Nuværende opsætning:



    Intel Core i5 760 (Lynnfield
    45nm Technology)



    Cooler Master Hyper
    412S CPU Køler¨






    Corsair 8,00 GB
    Dual-Channel DDR3 1333MHz (8-8-8-21)



    Gigabyte P55-USB3
    (Socket 1156)



    AMD Radeon HD 7870






    Hej Tweak.dk



    Jeg har lige siden den guddommelige i5 2500k kom ud haft
    lyst til at opgrader min opsætning med ny CPU, MB, RAM. Dog er jeg kommet i tvivl efter at have set
    anmeldelserne af Ivy bridge 3770k om det er den rigtige retning at gå eller om
    det vil give mere mening at købe en 2600k-2700k eller sådan noget.



    Jeg vil selvfølgelig gerne OC min nye
    processor men ikke sådan i en eller anden ekstrem grad, vil være godt tilfreds
    med en OC på omkring 4,7-4,8ghz med 3770k eller 2600k-2700k.





    Mit budget ligger på omkring 5000kr for cpu,mb og ram hvilket
    hvis heller ikke skulle være helt umuligt at holde sig indenfor.





    Nu går spørgsmålet så bare på ”Hvad skal jeg købe? ”



    Jeg vil sætte stop pris på at for nogle konkrete forslag til
    et sæt med Z77 mb, CPU og ram J



    VH. Emil

  • Overclock den CPU du har, og køb noget hurtigere RAM, f.eks. 2 sæt af disse: http://www.memoryc.com/compute…e68624dualchannelkit.html


    Sæt rammen til CL7 og 1,55-1,625volt. Clock så op, indtil rammen rammer knapt 2000mhz.




    Hvis du endeligt vil købe noget hurtigere til spil? Så ville jeg tage hele springet, og købe en 8 kernet FX-8120, Asus Crosshair V Formula, og igen.. Det RAM jeg linkede til.


    I Tyskland kan du også købe mange gode DDR3 RAM, i Danmark kan man desværre stort set kun få lorte RAM:-P


    Hvis det er til programmer, så ville 3770K nok være et bedre valg - Men 2600K, 3770K, og FX-8150 bliver sammenlignet her, desværre er der igen brugt FPS som målemetode i spil: http://www.hardwaresecrets.com…-2600K-CPU-Review/1537/12




    mvh.

  • Til Ulkefar:
    Hvad er formålet med at opgradere? Gaming?

    Vil gerne have del i de nye features som z77 chip sættet giver. Blandt andet SATA 3. Jeg vil heller ikke få det til at lyde som om jeg er nød til at opgraderer jeg har bare mest af alt LYST til til at opgradere. Nu har jeg haft min gamle opsætning i godt og vel 18 måneder og det er i den forbindelse at jeg gerne vil ha noget nyt at lege med.


    Jeg leget lidt med tanken om at købe:


    i7 3770k også Gigabyte GA-Z77X-UD3H siden dette Motherboard virker som sindsygt god value.
    Derudover skal jeg jo så bruge nogle ram, men der ved jeg helt ærligt ikke rigtigt hvad der er "THE SHIT" .. som de unge siger :)

  • HVAD? Er du da helt ...
    8GB 1333MHz RAM er mere end fint, dem er der overhovedet ingen grund til at opgradere.?


    Det er vi ikke enige om, hvis det havde været en dual core eller tripple core så ok.. Men en Quad core? Naa... Så skal den da være langsommere en Phenom II x4 925, og det har jeg ikke indtryk af at I5-760 er:)


    Men de langsomme ram hastigheder er også tit grunden til at Intel's 'dual channel' kan halte lidt i spil, og derfor er det et af de gode steder at overclocke, sammen med CPU'en selvfølge.

  • Vil gerne have del i de nye features som z77 chip sættet giver. Blandt andet SATA 3.


    Du får ikke ret meget ud af SATA3, det er mest salgs gas - USB 3.0 giver derimod en hel del:)

  • Du får ikke ret meget ud af SATA3, det er mest salgs gas - USB 3.0 giver derimod en hel del:)

    Du ved da ikke om han har en SSD eller HDD?
    Hvis en normal HDD så nej, ikke rigtig nogen forskel, men der er stadig en meget lille smule (bare ikke pengene værd).


    Hvis han derimod sidder med to SATA 3 SSD'er i RAID eller for den sags skyld, bare en af de nyere med 500 MB/s read, så kan det sagtens være en god idé.



    Og angående det med de RAM, så vil han få større ydeevne af at købe en nyere CPU eller bruge lidt mere og få endnu mere ydeevne ved at købe et bedre grafikkort.


    IMO lyder det som overkill at opgradere dine RAM. Det lyder ikke til at grunden til opgradering er dårlig ydelse i spil, så forstår egentlig ikke hvorfor du opgraderer (hvis du ikke har en SSD), mit setup er da 2 år her til sommer og kører stadig som en drøm.

  • X3N4T3, jeg køre med Corsair serie 3, 120gb - Denne her: http://www.edbpriser.dk/ssd-so…sk-120-gb-id-5021586.aspx


    SATA3 har ikke nogen værdi af betydning, og det ved jeg fordi jeg har SATA3(ASUS Crosshair V Formula), og jeg kan læse/skrive med over 500mb/sek - IOPS er langt mere vigtigt, jeg kan ikke mærke en forskel fra SATA2 til SATA3, det kan da godt være man kan måle den - Men det har jo ingen værdi.


    Derimod kan jeg tydeligt mærke forskel på om jeg køre 1333mhz på rammen eller 2000mhz.