Intel D510 eller D525 til NAS?

  • Havde nok taget den med D525, da der bestemt er forskel i hvad de kan præstere..


    Har anmeldt NAS-servere med begge processorer, og det er helt tydeligt, at dual-coren har mere kraft. Men lige omkring strømforbruget ved jeg ikke. De tests jeg har lavet med NAS-servere med pågælende CPU'er, har mere eller mindre vist samme forbrug.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Jeg har kigget lidt paa det og D525 ligger ca. 1-2watt hojere i forskellige tests, saa det bliver nok bare den jeg tager.


    Ogsaa fordi jeg allerede har to staenger DDR3 RAM liggende, skal jeg koebe 2x2GB DDR2 til 510 boardet saa bliver det dyere :oops:

  • Har selv en D510 i min hjemmebyggede NAS og den kører udmærket - men hurtig er den ikke. Og så har jeg aldrig kunnet få VGA stikket til at fungere ordentligt - den prøver altid at køre 1920x1200 hvilket kortet slet ikke kan klare :D

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |


  • Har anmeldt NAS-servere med begge processorer, og det er helt tydeligt, at dual-coren har mere kraft. Men lige omkring strømforbruget ved jeg ikke. De tests jeg har lavet med NAS-servere med pågælende CPU'er, har mere eller mindre vist samme forbrug.


    Lige for en god ordens skyld, så der ikke er nogen misforståelse, D510 og D525 er begge dual core CPUer med hyper threading.
    Forskellen ligger i at D525 har en lidt større clock frekvens og anvender DDR3 RAM.


    Men helt klart, ud af de to tag d525 når nu du alligevel har DDR3 ram liggende.


    Men så vidt jeg kan se, koster det bundkort 1600kr, det lyder helt ekstremt.
    Så giver det bedre mening at købe nogle nye RAM og f.eks. dette bundkort: LINK og RAM: LINK
    (forudsat at du vælger de super micro boards pga. antallet af sata porte).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Lige for en god ordens skyld, så der ikke er nogen misforståelse, D510 og D525 er begge dual core CPUer med hyper threading.
    Forskellen ligger i at D525 har en lidt større clock frekvens og anvender DDR3 RAM.


    Men helt klart, ud af de to tag d525 når nu du alligevel har DDR3 ram liggende.


    Men så vidt jeg kan se, koster det bundkort 1600kr, det lyder helt ekstremt.
    Så giver det bedre mening at købe nogle nye RAM og f.eks. dette bundkort: LINK og RAM: LINK
    (forudsat at du vælger de super micro boards pga. antallet af sata porte).


    Ah ja, det er os rigtigt. Tror jeg tænker på D410. :T

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650