Problemer med ekstern harddisk

  • Jeg har to problemer, jeg håber, I kan hjælpe mig med.


    Jeg købte for et stykke tid siden en ekstern harddisk, så jeg kunne installere de programmer på den, som jeg arbejder meget med, og ligeledes så jeg kan arbejde med programmerne på flere computere. Mit spørgsmål er følgende:


    1. Selvom jeg installere et program på min eksterne harddisk, så kører den automatisk en application manager, og begynder at installere programmet på min stationære computer. Selvom jeg vælger, at programmet skal installeres på mit E drev, som er min eksterne harddisk, så installere den også programmet på mit c drev. Hvad har jeg gjort forkert? Ligeledes kan den heller ikke starte programmet fra min eksterne harddisk, hvis jeg sletter det fra mit c drev. Så mangler den en application manager. Men som sagt, det er mærkeligt, for jeg valgte jo i starten at installere det på min eksterne harddisk, så forstår ikke, at det ikke vil starte, hvis jeg sletter det fra c drevet, men ikke fra min eksterne harddisk, hvor jeg valgte, at det skulle installeres.




    2. Jeg har ikke ret til at slette mapper på min eksterne harddisk. Selvom jeg går ind i egenskaber for den valgte mappe, og ændre bruger, så er der stadigvæk nogle mapper, den ikke vil lade mig slette. Hvorfor gør den det, og hvad kan jeg gøre?




    Håber I kan hjælpe.

    It is hard enough to remember my opinions, without also remembering my reasons for them!
    Friedrich Nietzsche

  • Du kan ikke bare installere et program på en anden harddisk og så regne med at du kan slutte denne til en anden computer og efterfølgende bruge det der.


    Installationen af et program er meget andet end blot en kopiering af filer til harddisken, der bliver også tilføjet data til registreringsdatabasen som programmet skal bruge når det afvikles, og som Windows skal bruge fr at afvikle programmet.


    Medmindre du har en "rejse" udgave af programmet så glem det.... Det kommer ikke til at fungere på den måde, skal du bruge det på flere maskiner må du installere det på flere, eller slæbe en virtuel maskine med på din harddisk - eller en ful OS installation med programmet der kan bootes direkte fra disken.


    /ask