smale selv pc !

  • Hej !


    Jeg skal have ny pc (mest bruges til games) og har tænkt mig
    at prøve samle en selv for første gang !


    Jeg har også tænkt mig at jeg skal prøve at rode lidt med OC
    af prosessoren (er også noob her)


    Jeg er lidt i tvivl om hvad man skal se efter mht. bundkort
    Indtil videre har jeg en liste der ser sådan her ud !



    kabinet: Fractal Design Define R3
    bundkort: Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3
    strømforsyning: Corsair Gaming Series GS600
    prossesor: I7-2600k 8MB(intel boxed)
    prossesor køler: Corsair Hydro series H100 Extreeme Performance
    Hukommelse: Corsair Vengeance 4x4GB, 1600MHz, Xmp
    grafikkort: MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GD5/OC
    hardiske: SSD-OCZ Agility 3 Series 240GB, Seagate Baracuda 1TB
    dvd/brænder: Samsung SH222AB DVD-RW


    som sagt er det især bundkort jeg er i tvivl om, så hvis nogen
    har nogle råd om et bedre valg eller hvis det valgte kort
    er helt galt ville jeg gerne høre om det ?


    råd om de andre dele er selvfølgelig også velkommen !
    (jeg tror at grafikkortet er lidt underdeminsioneret,
    men går ud fra det kan klare de fleste spil nu
    og kan så opgraderer om 6-12 måneder når økonomien
    tillader det bedre, er det en dårlig idé!)


    Læste lige en tråd herinde om SSD-drev
    havde egentlig planlagt at have både win7 og games på
    SSD-drev, men er noget usikker nu måsk sku' jeg få en
    mindre SSD kun til win7 og en bedre HD til games ?


    venligst Thurah

  • Her er mit forslag til din computer
    http://www.komplett.dk/k/shopl…78-42D6-944F-AB1C69E9ADFD


    Synes du skulle tag en 2500k istedet for en 2700k da den er god til gaming og rimelig nice hvis du skal overclock

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Jeg ville tage et af de nye HD7870 eller Hd7850 i stedet for det aldrende gtx560ti.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • @Jesper101996


    Tror jeg prøver noget af det du har valgt ihvertfald det bundkort..
    og måske også nogen af de andre dele,
    får måske fat på 2 stk. GTX 560ti OC rimeligt billigt
    ellers ku' jeg godt finde på at købe grafikkortet også.


    Ang. 2500k er den bedre til games end 2600k ell.
    mener du bare,det er et bedre valg mht. til økonomien.


    Mange tak for hjælpen Jesper !?


    Også tak til dig Renegger :)


    Venligst
    Thurah

  • Der er ikke meget forskel på i7 2600k og i5 2500k i spil. jo prisen. Spare penge der og få noget bedre i noget andet. som grafikkort.


    Det kabinet er faktisk rigtig lækkert. Personlig vil jeg heller have det Fractal Design Define R3 end det haf. Da jeg er træt af mit haf. Det er møj tung stort og larmer. Jeg ved godt jesper er vilde med dem. ;) Lige nu kan jeg høre min harddiske larme. der går selvsving i hele kabinettet. og det er møj nederen at høre på. (priser på HD gå nu ned! )


    En anden ting er hvis du vil have Fractal Design Define R3 så passer den Corsair H100 køler ikke 100% du skal mode på blæserne og den kommer ikke til at sidde rigtig i toppen. Det ville være meget bedre hvis du tog en H80.




    Så kommer der et lille spøgersmål fra mig :) Nok mest til Jesper. Corsair SSD Force Series 3 har du selv sådan en? hvordan køre den osv? synes bare have hørt at folk har haft problemer med den? for den er da pænt billigt :)

  • Tog den bare da selv en "dårlig" SSD vil gøre vidunder og så var den billig samtidigt med den have 120gb plads personligt selv ville jeg heller have en fra Intel da de skulle lave nogle af de bedste SSD på market (let the flame war begin) og med hensyn til cpu så ja forskellen mellem 2500k og 2700k er ikke ret stor og når du vil overclock er den mega nice til det

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • den er god til den pris men ville heller tag en fra Intel hvis jeg var dig

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Se den her video
    http://www.youtube.com/watch?v…5RCVTcWCIrZUyqX-hNVqMBio=
    Vil selv sige at hvis du ikke har haft en SSD før så bare tag den fra Crossair da det skulle være en fin SSD :D
    Forslag:
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=635691


    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=661337

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Pis du har regne mig ud :whistling:

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Ville personligt vælge et andet bundkort med det nye z77 chipsæt ( giver bla. mulighed for at skifte til ivy hvis det ønskes på sigt) sammenligning mellem de forskellige intel chipsæt
    ( http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Intel_chipsets)


    Støtter op omkring valget af Fractal kabinettet og hd 7850 gfx (også pga. denne tråd , http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?t=18389760, og så kan man jo udbygge det til crossfire på sigt)


    Med hensyn til køler, kan man overveje xigmatek gaia / cm hyper 212 eller et af de lukkede vandsystemer.


    just mine 5 cents


    mvh Flmr77