PC opgradering

  • Gutter,


    Jeg står foran en opgradering af min efterhånden 5 år gamle PC.
    Det duer jo ikke man ikke kan være med i Skyrim og Diablo III uden det bliver på lavest mulig settings :)


    Hvilket bundkort er at foretrække ?
    - jeg har pt ASUS som jeg har været glad for.
    - den må gerne have det nye BIOS
    - Jeg bruger ikke så meget af det lir I andre nok gør andet end den skal vel have 1-2 SuperUSB stik som jeg kan lege med
    - LGA1155 socket da jeg har læst mig frem til i5 2500 er det bedste køb af processor til mit behov som udelukkende er spil
    - Skal kunne trække et af de nye SSD hdd for fuld speed :)


    Resten jeg havde tænkt mig at investere i er:


    CPU: http://www.proshop.dk/CPU/Inte…Sandy-Bridge-2243177.html


    HDD: http://www.proshop.dk/Harddisk…4-SSD-128-GB-2329420.html


    GFX: http://www.proshop.dk/Grafikko…2DIS-1280MD5-2249368.html


    RAM: ved jeg ikke endnu, afhænger vel lidt af bundkortet



    Er det helt til grin, så kom gerne med input. Det er jo en jungle at finde ud af for os som ikke har fingeren på pulsen :)


    Mangler evt. lidt info om en god køler til CPU, da jeg normalt ikke har den store tiltro til out of box køleren.


    Ellers på forhånd tak for alt hjælp!


    mvh
    Davids

  • Jeg kan ikke med god smag i munden anbefale at købe et gfx fra en ældre generation, når der er altrnativer med sprit nye kort såsom hd7870 eller hd7850 der levere et bedre slutprodukt til tæt på samme pris. Så det er i hvert fald noget jeg ville overveje.


    Hvis du går efter en prisstærk køler så har Cooler Master en Hyper 212 (eller en nyere udgave jeg ikke husker navnet på).
    Hvis du gerne vil lægge lidt flere penge der, så tag en Antec 620 Kühler.


    Personligt ville jeg også give AMD FX-8120 et kig, da den bestemt er en lækker sag. Til den bruges bundkort med 990fx chipsættet, der er AMD's nuværende topmodel med masser af features.


    Ram ville jeg gå efter 1600mhz ddr3 eller hurtigere, hvor en AMD 8120 efter sigende skulle nyde godt af de lidt hurtigere 1800+ mhz.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Hej Renegger,


    Tak for dit input.


    Det vil tage med i overvejlelsen. Jeg synes godt det er lidt dyrt at købe "reservedele" kontra at købe en ny færdig samlet PC :)


    Men der er nu altid noget sjovede ved selv at samle skidtet.


    mvh
    David

  • Du skal ikke regne med at der er meget at spare ved at samle selv, til gengæld så ved du hvad der er sat sammen i maskinen fra ende til anden, ved at samle selv så passer delene til hinanden og der er ikke gået på kompromis nogen steder indenfor budget eller der omkring.
    Ved de færdig samlede maskiner til rigtig fornuftige penge er der typisk hoppet over et eller andet sted, som man så selv skal til at opgradere alligevel, så prisen bliver som regel noget højere.


    Samtidig med har du fornøjelsen af at sætte det hele sammen selv, og det er noget jeg selv sætter stor pris på og nuldre med ;) .


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.