Kan ikke installere Windows 7 på ny HDD

  • Hey folks,


    Har netop købt en bunke nye dele til min computer i dag - deriblandt en OCZ Vertex 3 SSD HDD.
    Problemet er at jeg ikke kan installere windows på drevet, da den spørger efter drivere under installationen?


    Drevet er partioneret og formateret (samt gjort aktivt), og det fungerer fint i min gamle windows installation.
    Er der noget jeg har overset her?


    Mvh Casper og på forhånd tak.

  • du har husket at sætte controlleren til AHCI i bios enden du installer Windows ik?


    fordi hvis den er sat til RAID kan jeg godt forstå den spørger efter den driver.

  • installere du fra USB ???. har lige haft samme problem fra omkring 2 timer siden....
    Her er hvad jeg gjorde.



    Kræver du har windows som en Disk image file (ISO)


    Download WinToFlash. og deamontool


    Mount din windows iso fil med Deamontool


    start WinToFlash. lav en ny bootable USB du kan installer fra.


    Gider ikke til at forklare hvad problemet er. men det vil helt sikkert løse det.

  • Du tåger da vist en smule Dopess. Det eneste der kræves ved at installere fra USB er at USB stikket er gjort bootable. Derefter kan du bare smide filerne fra din Windows skive over på stikket som det behager dig.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Du tåger da vist en smule Dopess. Det eneste der kræves ved at installere fra USB er at USB stikket er gjort bootable. Derefter kan du bare smide filerne fra din Windows skive over på stikket som det behager dig.


    :9xo


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • der er vist nogle der ikke fatter en skid. Når den beder om drivers er det PGA det USB image der ligger på USB sticket er korrupted. men det i jo alt om. derfor i poster sådan nogle tåbelige kommentar. bliv nu lige MS partner og så kom tilbage når i ved hvad fanden i snakker om.

  • der er vist nogle der ikke fatter en skid. Når den beder om drivers er det PGA det USB image der ligger på USB sticket er korrupted. men det i jo alt om. derfor i poster sådan nogle tåbelige kommentar. bliv nu lige MS partner og så kom tilbage når i ved hvad fanden i snakker om.


    Hvad med om du lige skifter tonen "ven". Du startede selv emnet installation fra USB stik - og der er det fuldstændig ligemeget om du bruger et stegetermometer, et usb stik eller en fysisk CD som installationsmedie. Såfremt at disken er formateret så at der kan bootes fra den, og at du ikke smækker den i en USB3 port. Og image? Hvad helvede snakker du nu om? Man ligger ikke et image over på et usb stik - man kopierer roden af en iso/cd over på stikket. :thumbdown:


    MS Partner? Ah ja. De der læs selv kurser der ikke kan bruges til en pind i den virkelige verden. Tak vi har krydset stier. :rolleyes:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |