Ny CPU køler, psu og kabinet resulterer i crash

  • Hej allesammen


    Jeg er lidt frustreret :P


    Jeg har købt en brugt pc og derefter opdateret den lidt.


    jeg har installeret bundkortet i et nyt kabinet(scythe fenriswolf), samt udskiftet stock køleren med en Coolermaster hyper 212 EVO og noname 550w psu med en seasonic 520w psu.


    jeg var meget omhyggelig med kølepasta og påmonteringen af cpu køleren, da jeg skiftede stocken ud..


    Mit setup nu:


    Asus p5k p35 s-775
    intel core 2 quad q9450 2.66ghz
    4gb ddr2 800mhz
    WD 500 gb 7200rpm
    geforce 9600 gt


    booter fint, men efter windows opstart slukker skærmen i et par sekunder, 2-3 gange og derefter enten rebooter eller viser bluescreen of death...


    Jeg har været inde i BIOS og checke temp på core og den er på 39-40, derudover har det været muligt at blive i windows en enkelt gang og køre realtemp 40-42 grader...


    Hvis jeg starter i safe mode køre computeren uden at reboote(musen virker dog ikke)


    nogen forslag?


    Jeg finder det underligt at skulle geninstallere windows, da det er det samme bundkort der sættes i en ny Case, men kan det være en mulig løsning?

  • der er nogle tal du skal holde øje med når du får bluescreen of death.
    http://i.imgur.com/Y1OBh.jpg
    De tal gør at vi kan finde ud af hvad årsagen til at du får bluescreen of death

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • de temperaturer vil næppe give dig problemer, det der er galt er muligvis et defekt gfx eller din seasonics kabel til gfx måske....en ramstang, der under monteringen er blevet defekt er også en mulighed (ja ved seasonic er gode til at lave psus, men alle kan have en dårlig dag....)

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Tusind tak for de hurtige svar! ;)


    #2 jeg får lige checket tallene ud når jeg kommer ud og poster dem med det samme!ca. 17:30


    #3 jeg var meget omhyggelig ved omgange med grafikkortet da jeg under afmontering bemærkede at et par af de fastlimede varmeafleder på nogle af de små "chips" var faldet af(der er ca. 5-6 af dem og 2 af dem var røget af,)
    dem lagde jeg forsigtigt på chippen og limen igen og de sidder fast nu. (billeder kan uploades?)


    Det skal lige siges at disse varmeafledere må være faldet af under transporten fra den tidligere ejer og hjem til mig, hvor jeg efterfølgende har brugt pcen til spil og stresset den i en uges tid uden lignende problemer..

  • ha ha det er det vi er her for :D

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Så for søren! nu er jeg faktisk lige hjemme og har checket op på de tal...


    0x00000116 hedder stop error'en og jeg har googlet mig til at det er en card error? korrekt?


    fedt at vide hvad det kan skyldes, mindre fedt hvis det betyder jeg skal skifte grafikkortet(SU modtager :D)


    Eller er der alternativer? den med psuen er jeg ikke helt klar over, hvordan jeg får diagnosticeret... det er vel kun muigt ved at teste et "sundt" grafikkort på systemet...? (har jeg ikke, ellers var det gjort :P)

  • helt korrekt håber det løser dine problemer :)

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Du/I skal have mange tak for ledetrådene!


    Jeg fjernede grafikkort driveren og geninstallerede den og wupti, nu kører maskineriet igen (Foreløbigt) :D


    Update:


    Nå crasher stadig nogle gange men det er blevet bedre... hmm tror den trænger til et nyt kort...

  • Prøv lige at gå igennem dine volt indstillinger i bios med en tættekam.


    Se efter volt til:
    Cpu, ram, nb


    pci-e skal stå til 100 og ikke auto.


    Se efter om dine ram har de timmings jfr. de specs de skal have ?.


    Så har du i hvert fald lavet alt i bios hvad normalt er skyld i random crashes.


    Test dine ram med memtest86


    Test dit GFX med furmark eller combustor fra MSI.


    Bliver den ved med at komme med de crashes, så reset bios og prøv om ikke det kan hjælpe på problemerne.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Update


    Hver gang jeg starter computeren slukker skærmen i et par sekunder 2-3 gange, men nu crasher den kun hver sjette kan.


    Jeg har sat pci-e til 100 i forbindelse med et overclock af min q9450 til 3.2ghz altså oppede jeg FSBen til 400mhz.. første gang kørte jeg med 1.215v på Core, men der crashede den ved en Prime95 stress test og derefter oppede jeg til 1.225 eller 1.235(jeg kan ikke lige huske hvad næste spring er men det er der omkring) her stoppede jeg efter 3 timers stress test uden ustabile momenter.. den højeste temperatur var på 58 grader under stress, så det synes jeg lyder meget tilfredsstilende.


    Ved godt det ikke er overclocking sektionen men synes lige det skulle nævnes(det er mit første overclock hah) :clap: