Setup til ny stationær.

  • Hej tweakers!


    Jeg står og skal have mig en ny stationær, og har ladet mig bilde ind at det er bedre at købe noget til 9-10k i stedet for at gå til toppen af poppen pga hardware udviklingen er så hurtig. Men jeg havde egentlig kigget på mm-visions top model. Kan i tale for at det er en god idé at finde en til 9-10k i stedet, og i så fald kan i hjælpe mig med at sammensætte/finde en?


    På forhånd mange tusind tak, jeg er ikke selv så skarp til det med hardware. :-)

  • altså den er okay dem du har fundet der men det er lidt et svagt gfx og uden ssd er det ikke lige det bedste. du kan overveje 12k'eren
    http://www.komplett.dk/k/cl.aspx?bn=11106 men den koster jo også lige lidt mere :)


    ellers vil jeg sige du får meget mere ud af at bygge selv! :)

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Jeps har også kigget på den. :-) Hvis jeg skulle bygge min egen ville du så have nogen forslag til hvad jeg skulle putte i den? Er nemlig ikke så erfaren.

  • kig efter noget i5-2500k/i7-2600k med et Z68 board hvis du ik kan vente på Ivy-Bridge og tag et Z77 kort samt 8gb ram og et HD7950/7970 el. GTX680 så skulle du være kørende med 120gb SSD skulle man nok kunne smide i for omkring 10k.

  • kig efter noget i5-2500k/i7-2600k med et Z68 board hvis du ik kan vente på Ivy-Bridge og tag et Z77 kort samt 8gb ram og et HD7950/7970 el. GTX680 så skulle du være kørende med 120gb SSD skulle man nok kunne smide i for omkring 10k.


    Jeg ville tage denne her fra mm-vision
    Så opgradere GFX til GTX680 og sætte en SSD i maskinen osse.


    Så har du fået en maskine som kan holde lang tid fremover, masser af power over hele linien indenfor dit budget.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • prøv og se hvad topdata har de skulle have nogle pænt gode computer
    http://www.topdata.dk/

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB


  • Jeg ville tage denne her fra mm-vision
    Så opgradere GFX til GTX680 og sætte en SSD i maskinen osse.


    Så har du fået en maskine som kan holde lang tid fremover, masser af power over hele linien indenfor dit budget.


    Mvh
    Sam


    den ser faktisk ik dårligt ud der Sam ^^

  • Du kan samle en selv til den pris som de linker til fra feks mm-vision, og så får du mærker som du selv ved er kram.


    Jeg ville vælge noget ala. den her.


    http://www.komplett.dk/k/shopl…20-4550-B679-2A7912EA17B8


    Så skal du bare lige vente 1-2uger før du bestiller, så bytter du den processer ud med den samme fra ivry bridge og til samme pris, samtidig er harddiske ved at falde lidt i pris, så du vil få alle de dele, til omkring en 10.300kr,-
    Og det er så en super strømforsyning, super kabinet, som har god airflow og er meget lydløst, bedste grafikkort på marked osv osv osv. Men bare min mening om en computer til cirka de 10K.
    Held og lykke med det.


    P.s Du kan spare 1.000kr,- hvis du kan undvære en ssd, så skal du bare vælge en black i stedet for en green.


  • Tja, den maskine som jeg har anbefalet opretter, er fuldt ud på højde med den, som du har sat sammen der og allerførst er den billigere 9869,- totalt, Incl. GTX 680.


    Så er den samlet, og 2 års garanti og ikke bare reklamationsret. Så har han fået en SSD med oveni, som han har mere brug for end de 2-4 ekstra usb3.0 porte, som følger med z77.


    Hvad angår brug at Ivy bridge, som kræver det jo bare en bios opdatering, da bios F9 understøtter alle LGA 1155 022mm CPU'er, nemmere bliver det altså ikke.


    Ivy er da en pose blandede bolsjer indtil videre hvor du ikke rigtig får noget som helst, du kan bruge til hverdag som Sandy ikke kan, men fred være med det.
    Sandy har vist sig at være en formidabel OC'er hvilket Ivy bestemt ikke har, indtil videre uden du ender med temperaturer som et mindre atomkraftværk, og bringer gyselige minder frem om Prescott samtidig med at det ser ud til at sandy kan komme højere op.
    Så for mig at se, er sandy et langt bedre valg indtil Intel har fået helt styr på den nye fremstillingsproces. At målet så måske ikke har været at få mere effektivitet og højere ydelse, men at sænke strømforbruget, er jo helt fint, men da ikke når det opnås ved bekostning af rå ydelse kontra utrolige temperaturer.


    læs lige testen som tweaktown har lavet, og de er ikke de eneste som har set dette mønster hvor temperaturen ryger helt op under loftet.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.