Ekstern harddisk svarer ikke efter 15-20 minutter

  • Ohøj!


    Jeg har et problem med min nyligt indkøbte Seagate Expansion 1TB eksterne harddisk (USB powered).


    Når drevet har været sluttet til computeren i 15-20 minutter, og jeg prøver at gå ind på drevet, svarer Windows Explorer-vinduet ikke. Nogle gange kan jeg komme ind i en mappe eller to, og først når jeg vil åbne en fil, fryser det.
    Jeg venter flere minutter uden der sker noget, så det kan ikke være fordi drevet lige skal starte op. Så snart jeg unplugger drevet, svarer Windows Explorer igen. Når jeg så plugger drevet i computeren igen, virker det som det skal, men efter 15-20 minutter gentager scenariet sig.


    Nogen idé til hvordan jeg kan løse problemet :S ?!


    På forhånd tak!

  • Når jeg har valgt hvilket drev jeg vil teste, og angivet at der ikke er lavet partitioner, hva skal jeg så vælge derefter?
    "[Analyse]" ?

  • Prøv også at kig på dine strømstyringsprofiler. Det kan være noget med at windows sætter disken i dvale, og den så ikke rigtigt kan finde ud af at få den startet op igen.


    /ask

  • Jeg har nu forhindret USB-portene i at gå i dvale, og jeg har indstillet min eksterne så den heller ikke kan gå i dvale. Det afhjælper problemet til en rimelig grad. Det er nogle gange lidt sløvt om at starte efter lang tid :S .
    Men jeg synes nu det er lidt for ringe, at den ikke kan gå i dvale og starte op uden problemer. Det kan min ældgamle Western Digital.


    Men jeg gider bare ikk til at bøvle med RMA, osv....