Toshiba Satellite P750-141 - God til prisen?

  • Hej godtfolk,


    EDBpriser har en Toshiba Satellite P750-141 listet til 5.124,- (http://www.edbpriser.dk/baerba…-nordiske-id-6542716.aspx )


    CPU: Intel Core i7 2670QM / 2.2 GHz
    RAM: 6GB DDR3 @ 1333MHz
    HDD: 500GB "Hybrid Drive (4GB flash) @ 7200rpm (SATA-300)
    SCR: 15.6" / 1366x768 / LED backlight / TruBrite
    GPU: GeForce GT 540M / 2GB DDR3 SDRAM / "Turbocache"


    osv.


    Jeg aner umiddelbart intet om laptops og producenterne. Er Toshiba noget skidt, og er der nogen hager ved P750'en? Skærm og GPU er naturligvis lidt i den ringe ende, men det er de fleste i prisklassen (5.000,-). Jeg er ikke avanceret bruger, og jeg ved godt, at i7 er overkill iforhold til hvad den skal bruges til, men den samlede pakke, med 6GB ram og en 7200rpm-harddisk lokker en del.


    Tanker eller alternativer?


    Mvh.
    Avista

  • Jeg ville personligt ikke købe den, 15.6" og den opløsning er i mine øjne for ringe.


    Her er et eksempel på noget der efter min mening vil være bedre: LINK
    Det der halter lidt her er harddisken og måske grafikkortet.
    Her er en anden tilsvarende bærbar også med en skærm med en noget bedre opløsning: LINK


    EDIT: Så slet ikke at edbpriser lister forhandlere med en pris på de omkring 5k, ingen af dem har den på lager, så du kan ikke regne med den pris.
    Bare ignorer de computere jeg linkede til, de ligger alle omkring de 7k.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Jeg er opmærksom på "problemet" med opløsningen, men det er hvad man må leve med på det budget. Det fås ganske enkelt ikke bedre, desværre.
    Jeg er også opmærksom på, at computeren ikke er på lager, men kontorlinien skriver, at de forventer den hjemme i morgen. Det er naturligvis ingen garanti, men det er da en lille åbning for håb :D


    5.000,- er et skidt loft for budgettet, da man med den sidste tudse oven i kan få mere "bang for the buck", men der skal købes 2, og så bliver de ekstra håndører pludselig fordoblet.


    Men tak for svaret.


    Tanker om/erfaring med Toshiba er stadig velkomne.


    Mvh.
    Avista

  • du kunne prøve og søge på det eller tag et kig på trustpilot.dk
    http://www.trustpilot.dk/review/www.toshiba.dk


    og hvad skal den bruges til ?

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Den er, som RTM mistænkte, ikke på lager og er derfor ikke til at få fat i til prisen. Og jeg vil da også skyde på, at prisen ryger i vejret så snart den kommer på lager igen. Så den er ikke længere relevant.


    Jesper


    Den kommer til at blive stationær og skal bruges til lidt af det hele, da jeg både spiller lidt spil og leger med forskellige programmer. Førsteprioritet er dog, at OS kører så flydende som muligt, og GPUen er derfor sidste prioritet. P750'eren faldt mig i øjnene fordi den havde "det hele", sammenlignet med alternativerne i prisklassen, i form af Core i7, en HDD@7200rpm og 6GB RAM. Det var helt fremragende, når budgettet er låst omkring de 5.000,-


    Jeg tror jeg har fået kigget samtlige af landets laptops til salg online igennem efterhånden, og valget er snævret ind til en Acer Aspire 5750G og en ASUS K73SV, da jeg også vil have en GPU der i det mindste kan en smule (540M som minimum). Det bliver nu nok ASUS'en, men jeg skal bare lige have sammenlignet dem i bund. Der er meget at hente, rent value-mæssigt, for et par hundrede ekstra, men jeg skal have 2 laptops, og 5.000 er allerede strukket i forhold til midlerne ;)


    ... Med mindre du/andre har nogle fede idéer?

  • se på den her
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=654207

    den har quad core plus 8Gb og et AMD Radeon HD 7670M 1Gb

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB