Advarsel om Føniks A/S..

  • Hej alle, jeg har haft en oplevelse med Føniks som jeg meget gerne vil dele med alle. Havde bestilt et system hos dem via deres 'konfigurerbar PC' side hvor man til en vis grad selv kan bestemme hvad der skal i maskinen. Da jeg fik computeren 4 dage efter blev jeg godt nok skuffet;


    - Forkert PSU
    - Forkert Grafikkort
    - Forkert Bundkort


    Det viser sig at Føniks i tilfælde af at de ikke har det på lager som man har bestilt blot isætter en anden 'tilsvarende' komponent, uden at sige det til kunden. Jeg fik en mail på 1 linie hvor der stod "Da vi ikke kunne få den PSU og grafikkort", mail slut. Jeg er chokeret over den måde Føniks tilsyneladende ingen respekt overhovedet har overfor sine kunder, og kan kan kun anbefale at man aldrig nogensinde køber noget hos dem. Jeg gør ihvertfald aldrig mere.

  • jeg oplevet lign. ved topdata


    fik en anden psu, da de ikke havde deres 700w cougar på lager


    jeg fik så en Cooler Master GX750, som self er bedre, men det er godt nok lidt dårligt at de ikke fortalte mig det :(

  • Det er så såre nemt at det må de simpelthen ikke - og slet slet ikke uden købers accept først. Så send maskinen tilbage hvis du er tilfreds, og kræv en ny faktura på komponenterne hvis du alligevel vil beholde maskinen.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg bad dem om at sende de rigtige dele til mig så jeg selv kunne udskifte, men de har simpelthen ikke mulighed for at skaffe det jeg havde bestilt. Så nu skal jeg aflevere hele lortet tilbage til dem, hvilket er meget ubelejligt for mig da jeg bruger min computer hver dag.