1

lørdag, 14. april 2012, 13:28

Hej alle, jeg har haft en oplevelse med Føniks som jeg meget gerne vil dele med alle. Havde bestilt et system hos dem via deres 'konfigurerbar PC' side hvor man til en vis grad selv kan bestemme hvad der skal i maskinen. Da jeg fik computeren 4 dage efter blev jeg godt nok skuffet;

- Forkert PSU
- Forkert Grafikkort
- Forkert Bundkort

Det viser sig at Føniks i tilfælde af at de ikke har det på lager som man har bestilt blot isætter en anden 'tilsvarende' komponent, uden at sige det til kunden. Jeg fik en mail på 1 linie hvor der stod "Da vi ikke kunne få den PSU og grafikkort", mail slut. Jeg er chokeret over den måde Føniks tilsyneladende ingen respekt overhovedet har overfor sine kunder, og kan kan kun anbefale at man aldrig nogensinde køber noget hos dem. Jeg gør ihvertfald aldrig mere.

2

lørdag, 14. april 2012, 13:46

Hvad havde du bestilt, og hvad fik du?

Lyder lidt mærkeligt, men du har jo 14 dages returret vel??

Det er ellers ikke det billede man får af dem her: http://www.trustpilot.dk/review/www.fcomputer.dk

AsRock Z77 Extreme4-M - i7-2600K - 16gb DDR3 1600mhz - 2x HD7950 TwinFrozr Crossfire - Custom Water Cooling - Samsung 830 256GB - Silverstone Temjin TJ08-E - TT Toughpower 875w - HP ZR24w - MadCats R.A.T. 7 - Logitech Illuminated

3

lørdag, 14. april 2012, 14:23

jeg oplevet lign. ved topdata

fik en anden psu, da de ikke havde deres 700w cougar på lager

jeg fik så en Cooler Master GX750, som self er bedre, men det er godt nok lidt dårligt at de ikke fortalte mig det :(

4

lørdag, 14. april 2012, 14:32

Det er så såre nemt at det må de simpelthen ikke - og slet slet ikke uden købers accept først. Så send maskinen tilbage hvis du er tilfreds, og kræv en ny faktura på komponenterne hvis du alligevel vil beholde maskinen.

5

lørdag, 14. april 2012, 14:47

Jeg bad dem om at sende de rigtige dele til mig så jeg selv kunne udskifte, men de har simpelthen ikke mulighed for at skaffe det jeg havde bestilt. Så nu skal jeg aflevere hele lortet tilbage til dem, hvilket er meget ubelejligt for mig da jeg bruger min computer hver dag.

Tilsvarende tråde

Seneste tests og artikler

0

Thermaltake Urban T81 - Full Tower

Denne test byder på et stort f
Læs Mere

2

Sony MDR-NC31EM Noise Cancelling earplugs

Sammen med Sony Xperia Z2 og X
Læs Mere

0

ASUS VG248Q 24 tommer 144Hz Gaming Monitor

ASUS er en producent alle kend
Læs Mere

0

Wireless HDMI Extender WHDI

Her i den lumre sommerhede ska
Læs Mere
Seneste nyheder

5

Tweak.dk søger hardwareskribent

Så er det nu, hvis du vil om b
Læs Mere

0

Første teaser trailer til Hobbitten: Femhæreslaget

Første teaser trailer til Hobb
Læs Mere

0

Samsung Galaxy TabQ på 7 tommer lanceret

Samsung er parat til at sende
Læs Mere

0

Apple iPhone 6 får NFC og WiFi med 802.11ac

Der har været rygter om at den
Læs Mere
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.