Sætte Telenors Zyxel router til at fungere som modem?

  • Hejsa.


    Jeg sidder bag en Zyxel P-2601HN-F1 router fra Telenor. Jeg har brug for at få den til at fungere som modem (altså agere helt transparent), for at få mulighed for at sætte en router efter den.


    Telenor mener ikke de har behov for at yde support til deres kunder mht. opsætning, og jeg ikke umiddelbart selv få det til at fungere.


    Er der nogen der har gode råd eller erfaring med det?


    Tak

  • Nu er det noget tid siden, jeg selv sad med support hos Telenor, men dengang kunne man ikke (i hvert fald ikke med deres firmware) få den til at agere som en bridge.
    Men dengang brugte de heller ikke den router type, så der kan være sket ting siden da, det hedder ofte bridge funktionalitet i ZyXEL sammenhænge, så prøv at lede efter det.


    Hvad er den specifikke årsag, til at du vil anvende din egen router? alternativt kan du prøve at kigge på en router med ADSL modem indbygget, så kan du ad den vej, anvende din egen router.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Som jeg kunne forstå det på en af supporterne, så er det også først blevet muligt med en af de nyere modeller. Heriblandt den jeg har nu.


    Det er for at give mulighed for at køre med min Linksys E2000 med OpenVPN ud af huset.