Udskiftning, opgradering el. ingenting (endnu en)

  • Hej allesammen,


    her kommer endnu en, "hvad kan betale sig" tråd, baseret på mit 3 år gamle system.


    Formålet er at kunne spille Diablo3, og gerne med så høje indstillinger som muligt. Gerne andre nye spil også, men D3 er klart det vigtigste.


    Systemet:


    skærm: Samsung Syncmaster T200


    Win 7 Home Premium(64)


    ASUS Striker II Extreme, nForce 790 SLI


    Intel Core2Duo, E8500 @ 3,16 Ghz.


    2x2 GB DDR3 ram, husker ikke hvilke


    GFX Radeon 4870x2, 1 GB.




    mit grafikkort er årsagen til at jeg under alle omstændigheder, skal lave en udskiftning. Hvis det ikke er for dyrt til formålet. Det har nemlig allerede været i ovnen 2 gange, og begge gange har det holdt ca. 6 måneder efterfølgende, vel at mærke uden belastningen fra tunge spil.


    Derfor, kan jeg klare det udelukkende ved hjælp af udskiftning af GFX, eller skal der mere til. Vil sige at jeg i omegnen af 3000 kroner. Ku forestille mig, at ihvertfald skulle op i 4 GB mere, uanset hvad??


    Skyd løs, og på forhånd tak.

  • Jeg har en q6600 liggende som med oc til de 3,2-3,6ghz nok skal puste lidt liv i den. Så kan du kigge sig om efter et hd7850 eller hd7870 og jeg vil mene at den pc kan klare sig lidt endnu . Så kan du altid købe en ny platform senere, skulle du ønske det.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • en SSD til operativsystemet og lidt flere ram (da de jo er ret billige) ville også give lidt ekstra....det kan måske endda findes inde på vores salgs forum......

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Er der ellers enighed i at Reneggers foreslag ville være nok til Diablo3 m.m., og så glemte jeg lige at skrive at der allerede er en SSD til operativsystem.


    Renegger => Hvormeget ville du have for sådan en processor? For det tiltaler mig meget, ikke at skulle købe helt nyt.


    FlyZar

  • Det er min brors, og den skal bare afsted. Den sidste g0 så jeg vist solgt for omkring 300kr, så vi ligger nok i det leje :D


    Det er altså uden køler eller andet til som udgangspunkt, men ellers har jeg en Bluorb FX Thermal Take køler, du kan få med, men så bliver porto dyrere. Ellers er jeg med jævne mellemrum på Nørrebro og Frederiksberg, hvor vi evt. kunne mødes og udveksle penge/cpu/køler.


    Ifølge denne tråd burde du være mere end rigeligt udstyret til Diablo III: http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/4365746905

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • hmm... jeg ved ikke helt om du ødelagde dit eget salg der, men så vidt jeg lige ku se, så er jeg da godt på vej, med det jeg allerede har. Vel at mærke med et nyt grafikkort.??


    Men måske man skulle gøre det alligevel, bare for "at have lidt at gi' af".


    Den er lige på overvejelses plan, og en evt. afhentning på Nørrebro/Frederiksberg er slet ikke umulig.


    FlyZar

  • Ødelagde da ikke noget salg.. Skal nok komme af med den uanset hvad og så vil jeg ikke sælge på falske forudsætninger. Derfor skrev jeg som jeg gjorde. Tror dog du vil drage nytte af decto ekstra kerner. Om ikke andet så i næsteb alt andet end Diablo ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Lige en anden ting. Hvor OC venlig er mit setup, har minus forsatnd på den slags. Hvad kan man presse den op på, med stock køler.?


    FlyZar


    Du har 2 store problemer i mine øjne vedr. OC på det setup.


    Du har et system baseret på Nvidias 790i chip, det er ikke godt siden den bliver fandens varm rigtig rigtig hurtig.
    Samme gør sig gældende med din CPU når du bruger stock køling, det er den køler ikke lavet til, så det dur ikke :thumbdown: .


    For at få det bedste ud af den CPU, så skal du have hamret den op omkring de 4Ghz for at den kan følge med den CPU, som renegger har tilbudt dig for billige penge.
    Allerede der tror jeg at du vil rende ind i problemer på 790i chipsettet grundet varme.


    Med den CPU renegger har tilbudt dig, så vil du få langt bedre game performance allerede ved de 3.3-3.5Ghz end du nogensinde kan få med E8500 selv hvis du skulle være heldig at kunne ramme 4Ghz på det board.


    Leder du efter en billig køler til OC, så kig efter CM's 212+ eller EVO modellen, Artic cooling har osse lavet en køler, der sagtens kan bruges og så bliver det altså ikke billigere, da prisen for de kølere ligger lige omkring de 200,-.


    Du skal osse lige kigge på dine ram, så du kan se hvilke de er, det kan du bla. gøre via cpu-z.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Den BluOrb FX kan godt køle en q6600 overclocked, hvis der er et solidt airflow i kabinettet, og den får du lige i nakken, hvis du vil. Vi ikke har noget at bruge den til, da socket 775 ikke er noget vi har i overflod af :)


    Min bror var lidt "uheldig" da han, på trods af mine advarsler bare clockede løs på sit 680i bundkort.. Kun med øje for temps på cpu og ikke chipsæt. Når man ikke laver sit hjemmearbejde ordenligt, så kan man ende med et ubrugeligt bundkort, hvilket han ved nu ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Se, jeg vidste der var en grund til at jeg søgte hjælp herinde. Det er jo ren value for money(free)


    Jeg var næsten godt klar over at den CPU som renegger tilbyder mig ville give mig en del. Men det var nu også mere om det var nødvendigt ;o) da D3 i sine recommended specs stadig ligger umder det som jeg allerede har i maskinen.


    Mine RAM er Corsair. Havde faktisk brugt CPU-Z til det andet også, men havde ikke lige set fanebladet en navnet på producenten ;o)


    Summa summarum:


    1. evt. tage imod reneggers tilbud om CPU + køler


    2. Opgradere til flere ram, total 8GB


    3. Nyt grafikkort.


    FlyZar


  • Husk lige på, at det er DDR 3, som du har kigget på.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Det understøtter mit MB da også ??


    FlyZar


    Ja, det gør, men de fleste bundkort til socket 775 kører ddr2, så måske var Ebo bare lidt hurtig på aftrækkeren ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Ja, det gør, men de fleste bundkort til socket 775 kører ddr2, så måske var Ebo bare lidt hurtig på aftrækkeren ;)


    Det er sgu rigtigt renegger


    Du ramte hovedet lige på sømmet, jeg tænkte bare LGA775 er normalt til DDR2 og jeg havde lidt travlt med at drikke rødvin til at se ordentlig efter igår aftes.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Mener at det er en G0, hvis der står SLACR på den..?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H