Nvidia GTX 560 TI og Strømforsyning

  • Hej.



    Har en computer hvor jeg har set et GTX 560 TI grafikkort i.


    Efter det nye kort kom i køre alt virkelig dårligt.


    Windows XP 64 bit


    2 Harddiske


    DVD drev


    Intel core 2 duo


    Strømforsyning: ZM600-HP


    http://www.zalman.com/eng/product/Product_Read.asp?idx=196


    Er det strømforsyningen der ikke er fin nok?



    Jeg har haft pink screens of death.


    Windows og div. spil køre rigtig skidt med det nye kort i.


    Jeg har hentet de nyeste drivers fra NVIDIA


    Nyeste motherboard drivers


    Nyinstalleret windows.



    Hvad kan problemet være?

  • strømforsyningen er ihvertfald god nok til dit system, så jeg vil nok tro det er kortet der er defekt

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

  • Hvilket GFX havde du i før ?.


    Hvis du er skiftet fra AMD til Nvidia, så husk lige at køre en tur med driversweeper først, ellers går der ged i din reg.database, grundet driver rester.


    driversweeper


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Der var ATI HD4870 i maskinen før.


    Jeg har formateret harddisken så den er ren.
    Jeg har prøvet de nyeste Nvidia drivere, der fik jeg pink screen of death på youtube.
    Jeg prøvede nogle ældre drivere så fungerede youtube.
    Men jeg får utrolig dårlig performance I spil og windows køre også sluggish.

  • Der var ATI HD4870 i maskinen før.


    Jeg har formateret harddisken så den er ren.
    Jeg har prøvet de nyeste Nvidia drivere, der fik jeg pink screen of death på youtube.
    Jeg prøvede nogle ældre drivere så fungerede youtube.
    Men jeg får utrolig dårlig performance I spil og windows køre også sluggish.


    nu er Windows XP 64bit jo heller ik lige den bedste at gøre med har du prøvet 32bit udgaven el. måske Windows 7 64bit se om det var bedre?

  • jeg vil tro at det er selve gfx kortet der er defekt, måske nogle af kortets ram, der ikke er som de skal være, den slags udmønter sig ofte i små pixelfejl ved forskelligt brug.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Har nu prøvet at installere Windows 7 og det hjalp som forventet kun med at sløve computeren endnu mere.


    Men med windows 7s eget test program ser det du afgjort ud at grafikkortet er defekt.