dedikeret server (køb)

  • Vil bare høre om om de her dedikeret server var gode til gamesserver,voiceserver og webhosting og hvis de er hvad for en skal jeg så vælge ?


    Link:http://www.verygames.net/config/2/DediGames


    Har lige fundet noget der ser nice angånede specs
    http://www.multiplaygameservers.com/dedicated-servers

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

    Rettet 2 gange, sidst af jesper101996 ().

  • Nu har jeg ikke selv nogen erfaring med den leverandør, men hvis du er interesseret i at høre erfaringer, så syntes jeg du skal prøve at kigge på webhostingtalk.com, men husk at du kigger på specialitets hosting og ikke almindelig hosting.


    Men ellers hvis man sammenligner med en rigtig (unmanaged, dvs. man skal selv installere software osv.) dedikeret server, ser de umiddelbart ret dyre ud, men de specificerer også mod en specifik målgruppe og du får hjælp til opsætning osv.
    Derudover er det heller ikke en rigtig dedikeret server, hvis de sælger dem ud fra en "CPU" pris.


    Spørgsmålet må være, hvad du selv har af erfaring med at sætte sådan noget op?

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Har ikke rigtig erfaring med at sætte en dedikeret server op, tænkte bare at det kunne være nice at sætte gameserver,voiceserver og webhositng op på en server istedet for at købe dem flere steder plus at jeg kunne lære det den vej

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • til meget af det, kan du jo nøjes med en alm ældre pc, med nye hdd , mere ram og evt wifi i....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • hvor meget vil det koste at bygge en selv ?
    vil så nok skulle bruge den til source spil og teamspeak 3 server hvis det overhovet er godt eller kan betale sig

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • det vil kunne klares for 2-3k hvis du har de basale ting hjemme... altså kabinettet og drev... med 2-3k kan du lave en ret heftig server, med god CPU og evt. med RAID. Hvad angår gfx kan du i princippet nøjes med et af de billigste, da serveropgaver ikke kræver noget grafisk.


    En lille quadcore ville være fin som CPU, så kan du fordele cores til hhv. spil, ts3 server og webserver så de ikke slås om kræfterne.
    Krydr med 4 eller 8 GB RAM og et sæt harddiske og du har en ganske respektabel server :)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • vil en 30/30 Lan forbindelse være nok?.
    og kunne du så ikke give mig en liste over hvad jeg skal bruge og måske nogle gode hjemmesider at købe det hos :)

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • 30/30 skulle være rigeligt til alt det du kræver - Jeg kender ihvertfald folk der hoster mere på mindre (som også kræver realtime svar, f.eks. VOIP og spil)


    Men husk nu at spare hvor du kan - lad være med at tage de dyre Teamspeak codecs, de højeste FPS i source spil osv.. Der er en grund til at de store firmaer kører 1000FPS - de har udstyret. :S

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Men vil det så ikke være bedre at bestille en hos et firma for så vidt jeg husker så er det ikke alle spil man kan hoste selv som eksemble bf3

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • http://www.dba.dk/server-hp-proliant-dl360-g/id-81942180/ Den larmer meget. rigtigt meget har selv et par stykker. men den er så meget bedre end en byg selv server da dette er en RIGTIG server. og til prisen får du ikke noget der er meget bedre.

  • Men vil det så ikke være bedre at bestille en hos et firma for så vidt jeg husker så er det ikke alle spil man kan hoste selv som eksemble bf3


    Kender ikke nogen spil hvor private ikke har lov at hoste - enten er der en officiel "only "server funktion i spillet, eller så kan alle hoste.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • nå ok vidste ikke at man som private person kunne hoste public/private bf3 server
    men det jeg godt vil vide er om det kan betale sig at betale noget om månede for en eller bygge en

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB