Antec TP3-550 550W er den stor nok til nyt setup?

  • Hej


    jeg er ved at købe nyt, men er lidt i tvivl om min gammel strømforsyning vil kunne klare sagerneAntec True Power Trio TP3-550 550W


    lige for at vise hvad jeg vil smide i.


    - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 Kit 2 x 4GB, Blue, CL9-9-9-24, 1.5V, Low Vengeance Heatspreader,240 pin
    - Gigabyte GA-Z68XP-UD3, Socket-1155
    - Intel® Core i5-2500K
    - 3x140 mm blæser som er i Fractal Design Arc Midi Tower Sort
    - Noctua NH-D14
    - EVGA GeForce GTX 470 1280MB PhysX CUDA bliver der monteret en ARCTIC Accelero Twin Turbo II GPU Køler


    4 diske
    - Intel® SSD 520 Series 120GB 2.5"
    - Corsair SSD Force Series F60
    - Western Digital Caviar® Green 1TB
    - Seagate Barracuda® 7200.12 1TB


    Har prøvet at indtaste alt det jeg kunne på
    eXtreme Power Supply Calculator Lite


    http://extreme.outervision.com[...]


    den giver resultatet:
    Minimum PSU Wattage: 385 W
    Recommended PSU Wattage: 435 W


    ville egentlig bare høre hvad folk syntes om jeg ville kunne bruge den gamle strømforsyning


    på forhånd tak

  • Umiddelbart vil jeg sige, at hvis det virker, er det meget tæt på grænsen, i følge Nvidia er minimum for GTX 470 lige præcis 550W.


    At du regner med at sætte 4 diske i computeren gør det ikke bedre.


    Nu bliver strømforsyninger også slidt, så umiddelbart ville jeg skifte den med en nyere, især hvis du regner med at overclocke.


    Noget helt andet.... jeg syntes du bør vente en måneds tid eller mere på at købe hardware, Intel lancerer en erstatning for den CPU serie du kigger på samt nye chipsæt (og dermed bundkort).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Nu er Antec's true power serie, en af de allerbedste PSU'er der nogensinde er lavet, da den kan tåle at blive belastet 100% over længere perioder uden at miste nævneværdig effekt selv under extrem pres, den bliver bare lidt varm.
    For omkring 3 år siden, udsatte jeg min gamle Antec TP-550 for en belastning på 105% og lod den køre i 24 timer under det pres i en testbænk.
    Egentlig troede jeg den ville brænde af, men den blev bare rygende varm og svingede ikke mere end 1-1½% på alle linier og kører stadigvæk fint i min mands Q6600 system idag.
    Den er da blevet lidt slidt i årenes løb, men er kun gået 8% tilbage i max ydelse ved sidste måling, som blev lavet for lige over en måned siden, da jeg satte mit nye system sammen hvor andre mærker kan tabe helt op til 20% allerede efter 1 års kontinuerligt brug.


    Se det er der ikke mange PSU'er som kan klare i det prislag som TP-550 kommer i, faktisk vil jeg vove den påstand, at det kun er Seasonic der kan følge den til dørs, ellers skal du op i langt dyrere mærker og produkter.


    Den turde jeg godt sætte sammen med det system, uden problemer.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • jeg takkker mange gange for jeres svar.


    med hensyn til at vente, så har jeg lige den opfattelse, at man altid lige skal vente lidt, hele tiden noget nyt som man bare bliver nødtil at have :-)


    /frank