Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 11. april 2012, 22:31

Hej

jeg er ved at købe nyt, men er lidt i tvivl om min gammel strømforsyning vil kunne klare sagerneAntec True Power Trio TP3-550 550W

lige for at vise hvad jeg vil smide i.

- Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 Kit 2 x 4GB, Blue, CL9-9-9-24, 1.5V, Low Vengeance Heatspreader,240 pin
- Gigabyte GA-Z68XP-UD3, Socket-1155
- Intel® Core i5-2500K
- 3x140 mm blæser som er i Fractal Design Arc Midi Tower Sort
- Noctua NH-D14
- EVGA GeForce GTX 470 1280MB PhysX CUDA bliver der monteret en ARCTIC Accelero Twin Turbo II GPU Køler

4 diske
- Intel® SSD 520 Series 120GB 2.5"
- Corsair SSD Force Series F60
- Western Digital Caviar® Green 1TB
- Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Har prøvet at indtaste alt det jeg kunne på
eXtreme Power Supply Calculator Lite

http://extreme.outervision.com[...]

den giver resultatet:
Minimum PSU Wattage: 385 W
Recommended PSU Wattage: 435 W

ville egentlig bare høre hvad folk syntes om jeg ville kunne bruge den gamle strømforsyning

på forhånd tak

2

torsdag, 12. april 2012, 06:23

Umiddelbart vil jeg sige, at hvis det virker, er det meget tæt på grænsen, i følge Nvidia er minimum for GTX 470 lige præcis 550W.

At du regner med at sætte 4 diske i computeren gør det ikke bedre.

Nu bliver strømforsyninger også slidt, så umiddelbart ville jeg skifte den med en nyere, især hvis du regner med at overclocke.

Noget helt andet.... jeg syntes du bør vente en måneds tid eller mere på at købe hardware, Intel lancerer en erstatning for den CPU serie du kigger på samt nye chipsæt (og dermed bundkort).

Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

3

torsdag, 12. april 2012, 09:05

Nu er Antec's true power serie, en af de allerbedste PSU'er der nogensinde er lavet, da den kan tåle at blive belastet 100% over længere perioder uden at miste nævneværdig effekt selv under extrem pres, den bliver bare lidt varm.
For omkring 3 år siden, udsatte jeg min gamle Antec TP-550 for en belastning på 105% og lod den køre i 24 timer under det pres i en testbænk.
Egentlig troede jeg den ville brænde af, men den blev bare rygende varm og svingede ikke mere end 1-1½% på alle linier og kører stadigvæk fint i min mands Q6600 system idag.
Den er da blevet lidt slidt i årenes løb, men er kun gået 8% tilbage i max ydelse ved sidste måling, som blev lavet for lige over en måned siden, da jeg satte mit nye system sammen hvor andre mærker kan tabe helt op til 20% allerede efter 1 års kontinuerligt brug.

Se det er der ikke mange PSU'er som kan klare i det prislag som TP-550 kommer i, faktisk vil jeg vove den påstand, at det kun er Seasonic der kan følge den til dørs, ellers skal du op i langt dyrere mærker og produkter.

Den turde jeg godt sætte sammen med det system, uden problemer.

Mvh
Sam

AMD FX-8120 CPU, MSI 990FXA-GD65, Polimatech Megahelem 2 Bitfenix Spectre 120mm ,G.Skill 2x4GB Sniper pc-14900/1866Mhz ram,Sapphire R9 290 Tri-x OC ,Samsung 830 128GB SSD(OS), Seagate Momentus XT 500GB,2 WD 1.5TB Black Caviar, Cougar CM700W PSU,Lian-LI PC-P50R, Iiyama 26" skærm. JBL Creature III black, win 8.1 64 bit.

4

torsdag, 12. april 2012, 23:13

jeg takkker mange gange for jeres svar.

med hensyn til at vente, så har jeg lige den opfattelse, at man altid lige skal vente lidt, hele tiden noget nyt som man bare bliver nødtil at have :-)

/frank

Seneste tests og artikler

0

ASUS ROG Maximus VII Impact

Det er ved at være noget tid s
Læs Mere

0

Logitech x300 Bluetooth højttaler

Musik på farten kender vi alle
Læs Mere

1

Seasonic Platinum 1050W

Seasonic er en stor spiller på
Læs Mere

0

Gamdias Nyx Gaming Mat

Når man gamer, er det vigtigt
Læs Mere
Seneste nyheder

0

MSI frigiver X99S MPower bundkort til folket

MSI er kommet med to sprit nye
Læs Mere

0

HP Sprout siger nej tak til mus og tastatur

Lad en projektor gøre jobbe fo
Læs Mere

0

DeepCool med ny Captain 360 AIO vandkøling

DeepCool er kommet med deres n
Læs Mere

0

MSI Radeon R9 290X GAMING nu med 8GB RAM

Krigen mellem AMD og Nvidia st
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.