7970 Vs 680 til gaming (Afstemning)

  • 7970 Vs 680 21

    1. AMD 7970 (12) 57%
    2. GTX 680 (9) 43%

    Synes det kunne være sjovt at se hvad folks mening var om de nye grafikkort fra Amd/Nvidia . Efter du har stemt skriv venligst en kommentar omkring hvorfor du lige har valgt at stemme på 7970 eller 680 :thumbsup:

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

    Rettet en gang, sidst af jesper101996 ().

  • Det er alt for simpelt at stille det op på den måde.
    Til en enkelt skærm ville jeg uden tvivl vælge et GTX680, mens jeg til et multiscreen setup, (især hvis der er et tv involveret, og pc'en dermed også skal lege mediecenter), ville jeg uden at blinke vælge et HD79x0, primært pga eyefinity.

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.


  • Ved godt at det er svært at sætte det op sådan. Det er jo derfor at jeg beder alle der er med i afstemningen om at skriver en kommentar om hvorfor de har valgt det de valgte

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • ganske simpelt pga af cuda cores og physx som jeg syntes er fede teknologier :) aka jeg stemte 680.
    og syntes også bedre om nvidea driver support!

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Hvorfor så lave en afstemning? ...selve afstemningen bliver jo bare en fanboy test :wacko:
    Men har valgt ikke at stemme.

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.


  • Jeg har stemt ud fra at det er til spil, og stemte derfor på HD7970.




    Båndbredden er meget vigtig i spil - Og her har HD7970 musklerne.


    RAM mængde bliver mere og mere vigtig, og her har HD7970 nok.


    GTX680 har en masse regne kraft, men med en 256bit bus - Så giver det ikke andet end gode benchmarks resultater.


    Til Autocad eller ligende er GTX680 nok bedre, så det kommer også meget anden på hvad kortet skal bruges til.


    Physx er næsten værdiløst, da CPU'en uden problemer kan tage sig af alle Physx beregninger(Belaster stort set ikke CPU'en).


    Jeg er MEGET enig med Ciric, det er lige så dumt som at sige: Hvis du skulle vælge, ville du så tage en computer med I7 980X, eller en FX-8150 hvis de var gratis, og med samme konfiguration. Det kommer jo anden på hvad CPU'en skal bruges til, og hvor lang tid den skal bruges uden at blive skiftet ud.

  • bam ! har lige redigeret mit topic

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Hmm..


    Til dagligt brug ville jeg vælge AMD 7970. AMD's kort kører bare mere lydløst og trækker ikke ligeså meget strøm (har dog ikke specifikt set tallene for de nye kort her).


    Til gaming ville jeg nok igen vælge AMD 7970, da eyefinity er hvad jeg går efter - kan ikke rigtigt bruge mange FPS til noget. AMD har (i hvert fald inden for de sidste mange år) fokuseret mere på kvaliteten af hver enkelt FPS end NVIDIA (Der bare har fokuseret meget på antallet af FPS).


    Til workstation ville jeg igen vælge AMD 7970 fordi man har mulighed for, at sidde med så mange skærme - og det er, for mig, utrolig vigtigt.


    Til 3D rendering og videoredegering ville jeg nok vælge NVIDIA GTX 580, da den har mere ren rå regnekraft.


    Tja, det har jo også meget, at sige hvilke præferencer man selv sætter op.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • @Gaming:
    Mht strømforbrug og støj, er Nvidia komemt rigtig godt efter det med GTX680. Men de har også valgt en anden priotet end med GTX580. GTX680 er lavet lidt "på samme måde" som 560ti. -IE mindre die, men næsten udelukkende med fokus på gaming. Til arbejdsbrug skal man nok vente på GK110, (GTX685/780 eller hvad den nu ender med at hede).
    Mht skærme er de også kommet efter det, med support for 4 mener jeg det er, (gider ikke lige chekke efter :D).


    AMD har dog den fordel med Eyefinity, at på de nye kort, kan du få lyden til at følge billedet.
    Eks: Du har en stor primær skærm, hvor du trækker lyden op med et HDMI, og så sat et par højtalere til skærmen. Derudover har du HDMI kabel trukket til et tv. Så kan kortet selv finde ud af, at hvis du afspiller en film i fuldskærm på tv'et, smider den lyden for filmen, og kun den gennem det relevante HDMI kabel, mens den musik du afspiller i et program på din primære skærm, bliver smidt derop :clap:
    http://www.neoseeker.com/Artic…eviews/AMD_HD_7970/3.html

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.


  • ATI har ikke sparet så meget på ders kort,ATI har beder strøm kres,3GB ram....
    hvis vi kigger på rent MHZ,så yder ATI beder.
    Ved godt kortet bruger lidt mere strøm.
    Jeg er ikke fan boy,men køber kort efter ydelse,så havde det grøne hold gjodt det lidt beder,havde jeg også skifte ;)

  • Begge kort er rene monstre og på en enkelt 30" ips skærm ville jeg have svært ved at vælge.. For det er minimum en 2k opløsning du skal op i, før de kort kommer til sin ret. I nævner Eyefinity, er Nvidia Surround virkelig så meget dårligere, at man vil fravælge gtx680?


    Har haft et par gode AMD kort som har været meget trofaste og det samme med Nvidia.. På nær gtx480, der stadig hjemsøger mig i mine mareridt :/
    Ville nok vælge hd7970 pga. Den lavere pris og en god ydelse i forhold til denne besparelse samt mit bundkort kun kører Crossfire og ikke SLI ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Nvidia 680 ville jeg klart vælge, hader personligt amd/ati driverne og synes tit de er for bøvlede.


    Og når vi snakker gaming så har kvaliteten af hvert enkel frame ikke det vilde og sige, altså med om farverne lige er helt korrekte da personerne jo 9 ud af 10 gange alligevel sidder på en TN skræm.


    EDIT: jeg har faktisk kørt Nvidia siden jeg i sin tid gik væk fra Matrox G400, fuck det var et klasse kort og så sammen med et Voodoo kort =P de kort jeg lige husker og have haft var TI4200, TI4600, TI4800, 5950 ultra, 6800 ultra og så sprang jeg faktisk op til 8600, derefter 9600 og sidst gtx470, alle kort har spillet max og selv om nogle af dem har været oc'et og voldmoddet og forskellige andre ting er ingen af dem døde for mig.


    Til gengæld er jeg gang på gang blevet skuffet over AMD kortene, de er døde uden åbenlys grund og har gang på gang voldt mig problemer i forskellige opsætninger af dem selv om jeg virkelig har prøvet alt muligt.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • AMD's Eyefinity har os den fordel den kan håndtere forskellige skærmopløsninger, så man ikke nødvendigvis skal købe 3 eller 6 sprit nye g ens skærme. Man kan derimod bare opgradere når behovet er der, og pengepungen er større.


    Renegger: 2K opløsninger er mere eller mindre det samme som FullHD. Men ja, man skal over den normale FHD opløsning, før de rigtigt kan åbne sig op. ;-) http://cdn4.reelstatic.com/wp-…/cinema-aspect-ratios.png


    PsyCho:
    Heldigvis er der stadig folk (i hvert fald mig) som går op i kvaliteten af det de ser på (og for den sags skyld også hvad de hører, smager, føler, og lugter til).

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • gaming-king, ja er klar over at du går op i det og gør jeg skam også selv, dog ikke billedet når jeg gamer da jeg nu bare hygge gamer. Personligt ville jeg så aldrig game på forskellige skærme da jeg endnu ikke har kunne få farverne mig at matche og det irritere mig grænseløst at se på selv når jeg bare gamer =)


    Og kan du se om den sorte baggrund evt er lidt for lys i et frame? Jeg personligt kan ikke og går ud fra at de fleste gamere også koncentere sig mere om hvad der reelt sker i spillet end på kvaliteten af baggrunden (når vi snakker den lille forskel som der er fra AMD til Nvidia kort)



    Men sådan som trådopretter har stillet sin poll op går jeg ud fra at det som betyder noget for ham er høj FPS og så noget det er så let som muligt at få til og fungere =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • det er ikke fordi at dette topic er vigtigt for mig jeg tænkte bare det kunne være sjovt at se hvor folk på tweak.dk står angående Grafikkort især de nye her :)
    (er selv mest til amd)

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Hvis vi taler om hvad folk helst køber i det hele taget, altså ikke kun de nye, så tror jeg at 60% herinde er til Nvidia og 40% til AMD :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H


  • Nej man sidder jo ikke og analyser hvert enkelt frame, men derimod billedet som en helhed. ;-) altså hvert eneste tv-panel levere jo også forskellige kvaliteter af billedet, og de fleste er jo ligeglade med om det er godt eller supergodt - bare det er okay - men sån har jeg det ikke. Jeg vil have det bedst mulige (i forholdtil min pengesituation).


    Hvis alle bare var ligeglade (altså både NVIDIA og AMD) så ville billedet jo også blive dårligere og dårligere (set relativt iforhold til teknologiudviklingen og tiden). Men fordi AMD går op i dette, så bliver NVIDIA jo nødt til også at gå op i det, ellers ville AMD jo ligeså stille, som tiden går, trække fra NVIDIA, i forhold til kvaliteten. Ellers ville man til sidst kunne se tydeligt forskel, men fordi de begge holder hinanden i skak, så skal de hele tiden være på dupperne. (den samme situation er jo så gældende for NVIDIA omkring mængden af FPS, der jo holder AMD i skak med dette).


    Dette er selvfølgelig meget sat op i sort og hvid, men relativt, set i forhold til tiden, så passer det skam meget godt.


    Derfor er konkurrence på markedet så skide vigtigt for os forbrugere.


    :-)

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Renegger: 2K opløsninger er mere eller mindre det samme som FullHD. Men ja, man skal over den normale FHD opløsning, før de rigtigt kan åbne sig op. ;-) http://cdn4.reelstatic.com/wp-…/cinema-aspect-ratios.png

    Den der 2k opløsning du linker til (2048 x 1080) har jo ikke noget at gøre med en rigtig 30" opløsning (2560 x 1600), eller bare en rigtig 27" opløsning (2560 x 1440).


    I virkeligheden er springet fra 1920 x 1080 til 2560 x 1600 næsten lige så stort (2.073.600 pixels vs 4.096.000) som springet fra 720p (1280 x 720) til 1080p (921.600 vs 2.073.600).


    Her er en bedre chart der viser forskellen på de forskellige opløsninger, hvor man kan se der altså er noget af en forskel.


  • Jeg taler om opløsningen 2560 x 1600, var bare for doven til at skrive det. Det er ved denne opløsning de to kort bliver relevante, da en almindelig 1080p opløsning vil være synd at køre på så kraftige kort som HD7970 eller gtx680.
    Som sagt er det også næsten derfor at de to kort tigger om multiskærmsetups :)


    Hvad angår drivere, så har jeg ikke nogen præcis favorit Nvidia og AMD imellem, da jeg mener at selv et barn kan finde rundt i begge, og med hensyn til udgivelser, så synes jeg begge producenter er godt fremme i skoene med driverudvikling (i hvert fald på Windows). De har selvfølgelig begge visse forskellige områder de kæler mest for og nogle spil ser en fordel i en af de to producenter ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H