Er det muligt at opdatere.?

  • Kære alle.


    Jeg står og har brug for et råd eller to. :) Jeg har en pc som jeg muligvis gerne vil opdatere lidt. men jeg er lidt i tvivl om hvor præcis min "flaskehals" er på mit system.


    Asus STRIKERII/FORMULA
    Intel core 2 quad q9550
    Corsair TWIN2X4096-8500C5DF, 2x2048mb
    Geforce gtx 570
    2 stk WD raptor 740adfd 74gb 10000rpm i raid-0
    Corsair HX 620W


    Jeg bruger den mest til gameing og skolearbejde.


    Jeg står os og er lidt i tvivl om det kan betale sig at smide flere penge i den, eller bare bruge den til jeg engang skal ha en ny.
    Men hvor længe endnu tror i den kan bruges på spille market.? ( spiller BF3, skyrim, ME3 og snart D3 :) )


    Håber i gider gi jeres mening.


    Straku.

  • Den kan sagtens bruges endnu, en ting der kunne hjælpe dig lidt ville være en ssd ;)


    ellers er det næste der skal opgraderes jo nok chipsættet, både din cpu og ram er jo ikke lige frem det bedste mere jo :)


    er den overclocket? ellers kunne det hjælpe dig lidt


    jeg går ud fra at du køre win7 64-bit?

  • Havde godt tænkt på at købe en ssd men var lidt i tvivl om det kunne køre optimalt på mit bundkort.?


    Jeg har overclocket lidt, har hævet min CPU fra 2,8 til 3,2. men lidt har vel os ret :)


    Den køre os på sit 5 år, men hvis bundkort, CPU og ram kunne klare sig lidt endnu vil det da være lækkert, det jeg måske er mest nervøs for er at jeg ikke vil kunne køre D3 optimalt. :)


    Jep køre windows 7 64-bit. :)

  • nej en ssd ville ikke kunne udnytte sine krafter helt ud, men den ville stadig hjælpe en hel del :)


    D3 bruger mere gpu kraft en cpu, så det skulle ikke være et problem.


    hvad cpu køler har du? et større overclock kunne jo være en mulighed jo :)

  • D3 kan kører på en lommeregner :D så ikke noget problem, med det system der.
    Jeg har selv en q9550 OC til 3.2, 8gb ram og et gtx 580


    OC af cpu gav lidt, og køb af 580gtx gav også en del.


    Du har næsten det samme, så ved ikke rigtig hvad man kan ud over at OC- cpu`en


    Jeg kan godt begynde at mærke, at den er ved og være en gamle pc. Men den kan da inu jo :D kan da køre alle nye spil.


    Når ivy bridge cpu`en 3770k kommer, køber jeg ny cpu, mobo,ssd,ram og tager mit gtx580 samt hdd over i, også køre vi igen :D


    setup
    cpu - 3770k
    mobo- asus RoG Z77
    ssd -intel 520
    ram- 16gb corsair 1600mhz
    gtx- 580 evga

  • 4* Kunne være jeg skulle overveje at købe en ssd til mit styresystem så :) Jeg bruger den køler som fulgte med cpu'en så det er måske ikke den helt optimale løsning, men det virker. :)
    Vil det gi noget brugbart at overclocke den yderlige.?


    5* Ja, du har måske lidt flere ram. kunne være jeg skulle begynde mere seriøst at tænke på en ny pc :)


    Tak for jeres svar, glad for at høre jeg har en mulig chance for at køre D3, ellers var jeg begyndt at få lidt travlt med hensyn til at skulle ud og købe nyt. :)

  • 4* Kunne være jeg skulle overveje at købe en ssd til mit styresystem så :) Jeg bruger den køler som fulgte med cpu'en så det er måske ikke den helt optimale løsning, men det virker. :)
    Vil det gi noget brugbart at overclocke den yderlige.?


    5* Ja, du har måske lidt flere ram. kunne være jeg skulle begynde mere seriøst at tænke på en ny pc :)


    Tak for jeres svar, glad for at høre jeg har en mulig chance for at køre D3, ellers var jeg begyndt at få lidt travlt med hensyn til at skulle ud og købe nyt. :)


    Smider du den CPU op mellem 3.3-3.5Ghz, så har du mere end rigelig kraft til at spil som findes i dag, og osse et godt stykke tid fremover, men så skal du have noget andet køling på.


    en billig løsning på det problem kunne være


    212


    Artic


    Eller et af de små færdige vandkølings systemer, som jegselv har siddende.


    Antec


    Så er CPU holdt kold og du kan bruge alle til dit nye system, når du engang vil skifte det ud.


    Nu ved jeg ikke selv lige hvor godt Nvidia 780i chippen er til OC, men lillebroderen 750i er lidt halvfesen hvad det angår.
    Har du mulighed for at OC dine ram separat og banke dem op omkring de 1200Mhz, så tror jeg at du skal være glad.Selvfølgelig sammen med den nye SSD.


    Osse fordi du skal op omkring den CPU hastighed for at udnytte dit GFX til fulde, kører du omkring de 3Ghz på CPU så er dit GFX for stærkt, og du udnytter den ikke helt ud.
    Der er nyere CPU arkitekturer langt mere effektive, men det kompenserer du så ved at OC din, så den sagtens kan følge med et godt stykke tid endnu.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Jeg har fået installeret en ny cpu køler samt en ssd. Det var muligt at få oc'et cpu'en til 3,5 GHz, hvis jeg begyndt at køre den højere op blev min NB alt for varm (78-82 grader) så jeg holder den på de 3,5.
    Mine ram kom op på ca 1080 mhz, har dog ikke gjort så meget ved dem.


    Systemet køre dejligt stabilt, så tak for jeres tweak hjælp :)

  • Kan du mærke en god forskel? :D

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Ja, syntes jeg kan mærke en forskel bare i windows. Men det er jo nok SSD'en der er skyld i det. Har desværre ikke haft tid til at installere et spil endnu. :)


    Din opstartstid i windows skulle gerne være gået meget ned, så det vil du sætte pris på jo længere tid du bruger din maskine :9xo .
    Det andet ligger du mærke til hvis du installerer et spil, som kræver nogle kræfter så vil du opleve både et mere flydende gameplay og overall en langt bedre spiloplevelse.


    tillykke med dit OC, det skal du nok blive glad for :9xo .


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Så skete det.! Jeg fik tid i weekenden til at installere lidt forskellige spil, efter ca 5-10 mins i et spil gik mit system ned, det viste sig at være min NB der blev for varm ( den er sat til i bios at lukke ned ved 90 grader ) det arger mig lidt, da jeg troede den ville kunne klare det, har haft kørt diverse stress test i over et døgn.


    Nogen der kender til en god løsning på hvordan jeg kan køle min NB ned.?


    Straku

  • Det er en "egenskab" Nvidias chipsæts har været kendte for siden nforce4. Havde både Nforce 4 og 980a og har leget med flere 680i samt 780i og de bliver alle djævelsk varme.


    En hurtig tur forbi google, kan nok give dig et par fif.


    http://www.youtube.com/watch?v=MnfPW7jKd3k

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H